Jerez, 1. den; Po prvních testech po skončení letošní sezony ve Francii se přestěhovaly týmy do španělského Jerezu. Tým FMS International sáhl po expilotovi F1.
Antonio Pizzonia se stáji Giancarla Fisichelly v pondělí odvděčil přesvědčivým výkonem, když druhého Pereru (Durango) porazil o sedm desetin vteřiny. Třetí nejlepší čas pak zajel další expilot Formule 1 Pantano s vozem stáje Campos.
Velkou pozornost poutal další zástupce brazilské jezdecké školy a synovec tragicky zesnulého trojnásobného šampiona F1 Ayrtona Senny Bruno, jenž se představil s vozem stáje ART Grand Prix, ale až sedmnáctým časem.
Jerez, 1. den1 Antonio Pizzonia Petrol - Ofisi FMS International 1:27.184 2 Franck Perera - Durango 1:27.893 3 Giorgio Pantano - Campos Racing 1:28.163 4 Mike Conway - iSport International 1:28.228 5 Jose Maria Lopez - BCN Competicion 1:28.299 6 Kazuki Nakajima - Dams 1:28.630 7 Nicolas Lapierre - Dams 1:28.664 8 Lucas di Grassi - iSport International 1:28.722 9 Pastor Maldonado - BCN Competicion 1:28.796 10 Alexandre Negrao - Piquet Sports 1:28.974 11 Christian Bakkerud - Arden International 1:28.974 12 Ernesto Viso - ART Grand Prix 1:28.988 13 Luiz Razia - Racing Engineering 1:28.990 14 Luca Filippi - Super Nova International 1:29.001 15 Jason Tahinci - Petrol Ofisi FMS International 1:29.145 16 Borja Garcia - Super Nova International 1:29.233 17 Bruno Senna - ART Grand Prix 1:29.241 18 Kohei Hirate - Trident Racing 1:29.325 19 Alberto Valerio - Arden International 1:29.429 20 Sergio Jiminez - Racing Engineering 1:29.456 21 Vitaly Petrov - Piquet Sports 1:29.729 22 Gavin Cronje - DPR 1:29.770 23 Bruce Jouanny - Durango 1:29.892 24 Stephen Jelley - DPR 1:30.236 25 Markus Winkelhock - Trident Racing 1:30.372 26 Karun Chandhok - Campos Racing 1:30.889
Foto: www.gp2series.com
Do další dlouhodobé recenze zavítal francouzský elegantní crossover, který díky svému sebevědomí nemá nejsnazší život. Naše testování bude mít dvě části – první bude z pohledu mého a druhá z pohledu mé ženy. Budeme mít stejné závěrečné hodnocení nebo se naše názory budou výrazně lišit?
Facelift populárního korejského crossoveru Kia Sportage přináší kromě kosmetických úprav i technologický skok. Nový infotainment zvládne streamování videa, aktualizace přes internet i platby za parkování. Pod kapotou se objeví výkonnější hybridy s novou automatickou převodovkou a poprvé i plug-in verze s pohonem předních kol.
BMW na prestižním festivalu elegance u jezera Como představilo vůz, který bere dech. Nový model Speedtop navazuje na loňské koncepty a tentokrát nepůjde jen o výstavní kus – limitovaná série 70 vozů s osmiválcem pod kapotou míří do výroby. Design, luxus a výkon v unikátním shooting braku, který si ale běžný smrtelník nekoupí.
Nejmenší model Toyoty dostal to, co u městských vozů nevídáme – silný full-hybridní pohon. Omlazené Aygo X nejen že výrazně posílilo, ale nově nabídne i techniku z větších modelů a lepší výbavu. A to všechno dál vyrábějí čeští dělníci v Kolíně.
Čínský výrobce Zeekr, vlastněný koncernem Geely, odhalil ceny a specifikace nového elektrického SUV Zeekr 7X pro Austrálii i Evropu. Prémiově laděný elektromobil, který vznikl pod taktovkou evropských vývojářů, míří přímo proti Tesle Model Y, Audi Q6 e-tron či BMW iX3. S dojezdem až 870 km, extrémně rychlým nabíjením a výbavou srovnatelnou s luxusní třídou může výrazně zamíchat kartami v segmentu.
Francouzská značka Alpine oficiálně představila svůj první elektrický crossover. Novinka s označením A390 navazuje na loňský koncept a zaujme nejen ostře řezaným designem, ale především technikou: pod kapotou má tři elektromotory, až 470 koní a baterii s kapacitou 89 kWh. Do prodeje půjde koncem roku.
Škoda Auto představila futuristickou vizi legendárního modelu Favorit. Kultovní hatchback z konce osmdesátých let se v nové studii mění na elektrický crossover, který spojuje retro prvky s aktuálními designovými trendy. Projekt vznikl z iniciativy designérů Ljudmila Slavova a Davida Stingla.
Nissan se s novou Microu vydal cestou nejmenšího odporu – převzal Renault 5 E-Tech a přemaloval ho. Výsledek? Elektromobil bez vlastní identity, který selhává v designu i konkurenceschopnosti. Japonci vsadili na špatného koně a přidali vlastní chyby.
Ročně se v Česku prodá na 650 000 ojetých aut. Může se proto zdát, že koupit si ojeté auto není žádný problém. Velký výběr ovšem ještě není zárukou kvality. Nemalé množství prodávaných ojetin skrývá před kupujícím svou historii. K tomu, aby se nechali vlákat do pasti, napomáhá i řada častých chyb, které zájemci při výběru vozu dělají. Které to jsou a čemu se vyhnout?
Každý motorkář, ať už jezdí po městě, okreskách nebo v lehkém terénu, ví, jak snadno může dojít k nečekanému pádu. Někdy stačí kluzká vozovka, jinak postavený stojan nebo prosté zaváhání při manipulaci na místě. A právě v těchto situacích často dochází k poškození některé z nejcitlivějších částí – ovládacích páček.
Toyota udělala revoluční krok. Její nejprodávanější SUV RAV4 bude od modelového roku 2026 k mání výhradně jako hybrid nebo plug-in hybrid. Bez čistě benzínové varianty tak míří ke stovkám tisíc Američanů, kteří si změny ani nemusí všimnout – a přesto začnou jezdit čistěji.
Čínská technologická značka Xiaomi oficiálně představila svůj druhý elektromobil – sportovní SUV YU7. S dojezdem přes 830 kilometrů, výkonem až 681 koní a vzhledem evokujícím Ferrari Purosangue má YU7 ambici stát se vážnou konkurencí Tesly Model Y – alespoň na domácím trhu.