Chicagoland - kvalifikace: Hornish, největší favorit na vítězství v dnešním závodě a na získání titulu šampióna, bude spolu se Scottem Dixonem startoval z první řady.
Hornish vyhrál počtvrté v sezóně pole-position, z toho tři právě na jeden a půl mílových oválech jako je Chicagoland. „Vlastně to bylo trochu překvapivé kolo, které jsem zajel,“ řekl po kvalifikaci Hornish. „Nicméně v těchto typech závodů nezáleží kde startujete. Ale vždy je krásné startovat z pole.“
Všichni čtyři kandidáti na titul odstartují z prvních dvou řad, jak překvapivé. V prvním a druhém tréninku obsadili vždy první čtyři pozice a zbytek startovního pole hrál jen druhé housle.
Protože Dan Wheldon a Scott Dixon ztrácejí 19, resp. 21 bodů, nebude to mít duo Ganassiho týmu jednoduché. Wheldon s Dixonem potřebují vyhrát přičemž ani jeden vůz Penske nesmí dojet lépe jak třetí. „Bude to velmi obtížné vyhrát šampionát. Avšak necítíme žádný tlak. Upřímně, nezajímá mne jestli v šampionátu skončím čtvrtý, třetí, druhý. Pro mne to nic neznamená. Jde nám o vítězství,“ řekl Wheldon.
Dalším jezdcem, který nepociťuje tlak ze strany médii, týmu a podobně, je Vitor Meira. Jeho tým Panther Racing ztratil před sezónou mnoho sponzorů, ale v jejím průběhu kdy dosahoval kvalitních výsledků se prázdné místa na voze začali zaplňovat. „Bude to zábavný závod, nemáme co ztratit,“ řekl Meira.
AJ Foyt IV. pokračuje v překvapivých výkonech a znovu byl ze všech členů týmu Andretti Green Racing nejrychlejší. Podruhé ve dvou závodech se obě ženské zástupkyně kvalifikovaly do stejné řady.
Závod začíná v 19:30
Foto: IRL
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?