Helio Castroneves je jediným z „velké čtyřky“, který dosud nezískal titul šampióna IndyCar. Do posledního závodu v Chicagolandu vstupuje v čele tabulky s jednobodovým náskokem před Hornishem.
Od počátku až do konce sezóny jsou červenobílé vozy Marlboro Team Penske nejrychlejší, v těsném závěsu je pak sleduje Target Chip Ganassi Racing v podání Dana Wheldona a Scotta Dixona. I když mají Ganassiho „chlapci“ ještě teoretickou možnost vyhrát šampionát, vítěz s největší pravděpodobností vzejde z dvojice Castroneves – Hornish.
„Sam vyhrál Indy 500 a dohromady jsme zvítězili v mnoha závodech,“ řekl Castroneves. „Doufám také, že jeden z nás vyhraje šampionát. Snad to bude vůz číslo tři.“
Právě Castroneves se startovním číslem tři byl před začátkem roku pasován na favorita. Dvojnásobný vítěz Indy 500 v první části sezóny drtil konkurenci, pak ale přišla slabá střední část a Castroneves své vedení ztratil.
Narozdíl od týmového kolegy Hornishe pravidelně dojížděl do cíle, čímž sbíral tolik potřebné body k udržení si naděje na celkové prvenství. O to se bude bojovat již za týden. V závodě půjde o všechno. Můžeme očekávat napínavou jízdu korunovanou štěstím a na druhé straně smutkem. Proto bychom si poslední závod roku neměli nechat ujít.
Foto: IRL
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?