Pokud by Sam Hornish nevyhrál titul šampióna pro rok 2006, tuto sezónu si bude navždy pamatovat.
„Vyhrál jsem pětistovku,“ řekl Hornish, který v posledním kole úspěšně zaútočil na vedoucího Marca Andrettiho a vyhrál závod Indianapolis 500. „I kdybych vyhrál Indy 500 víckrát, navždy si budu pamatovat tu první v roce 2006.“
Letošní sezóna je zcela ve znamení týmů Penske a Ganassi. Jejich jezdci dosud vyhráli všechny závody, tedy až na dva. Z úspěchu v Milwaukee a Infineon se radoval tým Andretti Green. Nyní má nejblíže k titulu Helio Castroneves, ale druhý Hornish na něj ztrácí pouhý bod.
Kromě radosti se u Sama Hornishe střídalo v průběhu sezóny i zklamání. V Michiganu odstoupil pro technickou poruchu a v Nashvillu havaroval. „Michigan byl tvrdý závod. Brzy jsme to hodili za hlavu. Ani já, ani tým jsme nemohli nic dělat. Ztratil jsem na Helia hodně bodů a na Dana (Wheldon) a Scotta (Dixon) také.“
Sam Hornish má na kontě rekordní dva tituly šampióna a nyní může přidat třetí. Dosud se nikomu nepodařilo slavit zisk dvou titulů, co teprve tří. Nicméně Hornish si svůj cíl již splnil: „Největší událostí roku bylo vítězství v Indy. Nezáleží na tom, co se stane potom. Když vyhrajete Indy, máte dobrou sezónu.“
Foto: Ron McQueeney/IRL
Před třemi měsíci se společnost AURES Holdings rozhodla po 76 letech transformovat tradiční značku Mototechna do nové podoby. V Praze v ulici Kolbenova otevřela první polistopadovou samostatnou pobočku a značce dala nejen novou podobu loga, ale výrazně posunula na novou úroveň nabídku aut i služeb. To se ukázalo jako dobrý tah, protože tím zacílila na náročnější klientelu. Potvrzuje to i rostoucí NPS (hodnocení úrovně služeb od zákazníků) a vysoké hodnocení na Googlu. Doposud byla Mototechna součástí nabídky všech poboček AURES Holdings v Česku a na Slovensku. Do tří let plánuje Mototechna rozšířit nabídku na 2 000 aut a otevřít další pobočky nejen v České republice, ale i na Slovensku a v Polsku.
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.