Tohle se může stát jen v Americe: třetí generace slavné závodnické rodiny jde po stopách svého dědečka a tatínka. Jenom v Evropě se tento zvyk neudržuje.
Kdo závod sledoval, mohl vidět, že druhý Franchitti již na předjetí nemá a Andrettimu tak nic nestojí v cestě za premiérovým prvenstvím. Nicméně pravda byla úplně jinde. Riskantní strategii zachránil pace car, který vyjel osm kol před cílem. Jinak by musel Andretti pravděpodobně tankovat.
V 49. kole byly vyvěšeny žluté vlajky a Marco Andretti zajel do boxu naposledy natankovat. Závod byl vypsán na 80. kol, což Andrettiho stavělo před vážný problém. Ve vedení musel udržovat rychlé tempo, přičemž mu v nádrži zbývalo jen 30 galonů paliva.
„Nechat ho na dráze byl velký hazard, ale rozhodli jsme se pro „vítězství nebo prohru“, řekl Kyle Moyer, generální manager týmu Andretti Green Racing.
„Dokázali jsme to. Snažil jsem se o to celý rok. Věděli jsme, že na této trati se můžeme prosadit. Chlapci týmu NYSE odváděli po celý víkend úžasnou práci, tak jako po celý rok,“ hýřil radostí Marco Andretti.
Foto: IndyCar Media
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?