Tohle se může stát jen v Americe: třetí generace slavné závodnické rodiny jde po stopách svého dědečka a tatínka. Jenom v Evropě se tento zvyk neudržuje.
Kdo závod sledoval, mohl vidět, že druhý Franchitti již na předjetí nemá a Andrettimu tak nic nestojí v cestě za premiérovým prvenstvím. Nicméně pravda byla úplně jinde. Riskantní strategii zachránil pace car, který vyjel osm kol před cílem. Jinak by musel Andretti pravděpodobně tankovat.
V 49. kole byly vyvěšeny žluté vlajky a Marco Andretti zajel do boxu naposledy natankovat. Závod byl vypsán na 80. kol, což Andrettiho stavělo před vážný problém. Ve vedení musel udržovat rychlé tempo, přičemž mu v nádrži zbývalo jen 30 galonů paliva.
„Nechat ho na dráze byl velký hazard, ale rozhodli jsme se pro „vítězství nebo prohru“, řekl Kyle Moyer, generální manager týmu Andretti Green Racing.
„Dokázali jsme to. Snažil jsem se o to celý rok. Věděli jsme, že na této trati se můžeme prosadit. Chlapci týmu NYSE odváděli po celý víkend úžasnou práci, tak jako po celý rok,“ hýřil radostí Marco Andretti.
Foto: IndyCar Media
Před třemi měsíci se společnost AURES Holdings rozhodla po 76 letech transformovat tradiční značku Mototechna do nové podoby. V Praze v ulici Kolbenova otevřela první polistopadovou samostatnou pobočku a značce dala nejen novou podobu loga, ale výrazně posunula na novou úroveň nabídku aut i služeb. To se ukázalo jako dobrý tah, protože tím zacílila na náročnější klientelu. Potvrzuje to i rostoucí NPS (hodnocení úrovně služeb od zákazníků) a vysoké hodnocení na Googlu. Doposud byla Mototechna součástí nabídky všech poboček AURES Holdings v Česku a na Slovensku. Do tří let plánuje Mototechna rozšířit nabídku na 2 000 aut a otevřít další pobočky nejen v České republice, ale i na Slovensku a v Polsku.
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.