Infineon - závod: Předposlední podnik sezóny provázelo napětí a různorodá strategie, která dovezla teprve devatenáctiletého Marca Andrettiho na victory lane.
Z pole-position startoval Scott Dixon, který po zelené vlajce udržel vedení před Marcem Andrettim. Za nimi se seřadili Helio Castroneves, Dario Franchitti a Tony Kannan. Pětičlenná skupinka se ihned odpoutala od šestého Dana Wheldona, jehož pozici ohrožoval Vitor Meira. Sam Hornish zůstával nadále desátý, ovšem na jezdce před ním ztrácel, zatímco jedenáctá Danica Patrick mu dýchala na záda.
Po zahřátí vozu na provozní teplotu se Dixon vzdaloval pronásledovatelům. Andretti na zkušeného Dixona nestačil, ale před třetím Castronevesem udržoval bezpečný odstup. Poslední Scott Sharp měl po deseti kolech již půlminutovou ztrátu.
V 11. kole přišla první žlutá fáze. V poslední zatáčce před cílovou rovinkou se pokusil o předjetí Jeff Bucknum. Za cíl si vybral Jeffa Simmonse, jenže Bucknum předjížděcí manévr nezvládl a se Simmonsem kolidoval. Dan Wheldon využil žluté fáze a zajel pro nové pneumatiky a palivo. Následovali jej i Hornish a Patrick. Vedoucí pětice se zatím boxům vyhnula.
O tři kola pozdě se znovu závodilo. Pořadí na špici zůstalo nezměněné. V druhé polovině startovního pole se o pozice bojovalo poněkud častěji. V souboji Kosuke Matsuura versus Ryan Briscoe nechyběl kontakt ani vyjetí z dráhy. Naštěstí se vše obešlo bez následků.
Ve 28. kole zajel jako první ze špičky do boxů Castroneves. O kolo později jej následoval Dixon a druhý Andretti. Ten se jen těsně vrátil před Castronevesem. Brazilec velmi rychle zaútočil, ale k předjetí to nevedlo.
Na prvním místě se ocitl Wheldon, který tankoval pod žlutými vlajkami. Ze stejné strategie těžil i Hornish a Patrick. Wheldon držel vedení, ale týmový kolega Dixon jej mílovými kroky stahoval. K přímému souboji však nedošlo, protože Wheldon zajel do depa doplnit palivo.
Pořadí se tak po 42. kolech ustálilo v podobě: Dixon, Andretti, Kanaan, Castroneves a Franchitti. K naprosto stejné kolizi jako mezi Bucknumem a Simmonsem došlo mezi Matsuurou a Ryanem Briscoe. Druhá žlutá fáze byla tedy na světě. V boxech se objevili Andretti, Kanaan a Wheldon, což ještě více zamíchalo hlavy stratégům konkurenčních týmů.
Po restartu docházelo ve středu pole k častým předjížděcím manévrům. Hbitě kupředu postupoval Andretti. Krátce na to byly vyvěšeny žluté vlajky z důvodu nečistot na trati způsobeném kontaktem mezi Wheldonem a Simmonsem. Do boxu zamířil skoro celý peloton vozů. U Dixona nepodali mechanici stoprocentní výkon a Australana odsunuli na dvanácté místo.
Za krátko se znovu závodilo. Andretti vedl před Kanaanem a Patrick. Hornish se opět objevil u mechaniků pro tzv. „splash“, tedy minimum paliva potřebné na dojetí závodu. Jenže Hornish těsně po výjezdu chyboval a dostal smyk. Naštěstí se v pohodě vrátil na trať.
Osm kol před cílem zůstal stát mimo dráhu Sharp a pace car vyjel počtvrté. Restart se pět kol před cílem obešel bez kolizí a Andretti udržel první místo před Francittim, který šetřil palivo. Naopak Tony Kanaan musel v posledním kole tankovat a ztratil tím tak jisté třetí místo.
Vítězství Marca Andrettiho se neobešlo bez rodinných emocí. Andrettiho matka skákala radostí a otec Michael rozdával rozhovory se slovy: „Kid is good.“
Výsledky závodu výrazně promluvili do průběžného pořadí šampionátu, kde se do čela dostal Castroneves s náskokem pouhého bodu před Hornishem.
Foto: IndyCar Media
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?