Dvojnásobný šampión IRL vyhrál závod na oválu v Kentucky a vrátil se do čela průběžného pořadí před týmovým kolegou Heliem Castronevesem.
Druhý dojel Scott Dixon, třetí Castroneves a čtvrtý Dan Wheldon. Velká čtyřka tak nedala ostatním žádnou šanci. Díky tomu se dva závody před koncem sezony bodový stav ještě vyrovnal a korunovaci vítěze šampionátu uvidíme s největší pravděpodobností až v posledním podniku.
Sam Hornish vedl sedmapadesát kol z celkových 200. Díky vítězství se o sedm bodů posunul před Castronevese. „Nejprve jsem vyčkával a jakmile bylo potřeba, začal jsem být agresivní,“ popisoval svoji jízdu Hornish.
Závod rozhodně nebyl pro staronového muže v čele šampionátu jednoduchý. Nejenom s Castronevesem sváděl tuhé boje, ale i duo Scott Dixon a Dan Wheldon z Ganassiho týmu neztrácelo rychlost. Wheldon si jako již několikrát v roce odnesl bonusové body za nejdelší vedení v závodě, nicméně na nejvyšší stupínek vystoupil jen v úvodu sezóny.
Nejvíce smutný odchází z Kentucky Scott Sharp. V závěrečné žluté fázi, kdy do cíle zbývalo osm kol, zajel Sharp do depa natankovat. Bohužel při výjezdu z pit-lane se jeho vůz roztočil a Sharp tak ztratil dosavadní čtvrté místo.
Po restartu vedl Dixon, Hornish, Castroneves a Wheldon. Další jezdci na „velkou čtyřku“ nestačili a pomalu začali ztrácet. Hornish již mnohokrát dokázal vytěžit ze závěrečných kol maximum a projet cílem jako první. Ani v Kentucky nezůstal za očekáváním a Dixona předjel. V posledním kole se o útok na Dixona pokusil Castroneves, ale ten úspěšný nebyl.
Ze zbytku světa dojel nejlépe Tony Kanaan na pátém místě. O pozici za ním skončil Vitor Meira, který pár hodin před startem havaroval v tréninku. „Nejobtížnější závod roku,“ popsal Kentucký podnik Vitor Meira. Ženský souboj vyhrála zkušená Danica Patrick, Sarah Fisher dojela na dvanáctém místě. Avšak nic na tom nemění, že v týmu byli s jejím výkonem spokojeni.
Foto: IndyCar Media
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?