Dvojnásobný šampión IRL vyhrál závod na oválu v Kentucky a vrátil se do čela průběžného pořadí před týmovým kolegou Heliem Castronevesem.
Druhý dojel Scott Dixon, třetí Castroneves a čtvrtý Dan Wheldon. Velká čtyřka tak nedala ostatním žádnou šanci. Díky tomu se dva závody před koncem sezony bodový stav ještě vyrovnal a korunovaci vítěze šampionátu uvidíme s největší pravděpodobností až v posledním podniku.
Sam Hornish vedl sedmapadesát kol z celkových 200. Díky vítězství se o sedm bodů posunul před Castronevese. „Nejprve jsem vyčkával a jakmile bylo potřeba, začal jsem být agresivní,“ popisoval svoji jízdu Hornish.
Závod rozhodně nebyl pro staronového muže v čele šampionátu jednoduchý. Nejenom s Castronevesem sváděl tuhé boje, ale i duo Scott Dixon a Dan Wheldon z Ganassiho týmu neztrácelo rychlost. Wheldon si jako již několikrát v roce odnesl bonusové body za nejdelší vedení v závodě, nicméně na nejvyšší stupínek vystoupil jen v úvodu sezóny.
Nejvíce smutný odchází z Kentucky Scott Sharp. V závěrečné žluté fázi, kdy do cíle zbývalo osm kol, zajel Sharp do depa natankovat. Bohužel při výjezdu z pit-lane se jeho vůz roztočil a Sharp tak ztratil dosavadní čtvrté místo.
Po restartu vedl Dixon, Hornish, Castroneves a Wheldon. Další jezdci na „velkou čtyřku“ nestačili a pomalu začali ztrácet. Hornish již mnohokrát dokázal vytěžit ze závěrečných kol maximum a projet cílem jako první. Ani v Kentucky nezůstal za očekáváním a Dixona předjel. V posledním kole se o útok na Dixona pokusil Castroneves, ale ten úspěšný nebyl.
Ze zbytku světa dojel nejlépe Tony Kanaan na pátém místě. O pozici za ním skončil Vitor Meira, který pár hodin před startem havaroval v tréninku. „Nejobtížnější závod roku,“ popsal Kentucký podnik Vitor Meira. Ženský souboj vyhrála zkušená Danica Patrick, Sarah Fisher dojela na dvanáctém místě. Avšak nic na tom nemění, že v týmu byli s jejím výkonem spokojeni.
Foto: IndyCar Media
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?
Prémiová SUV jsou u nás velice oblíbená a na silnicích jich vídáme opravdu mnoho. Pořizovací ceny ovšem běžně atakují hranici 3 milionů korun, což není úplně málo. Není tak divu, že se lidé rozhlíží i na trhu ojetých automobilů, kde jsou ceny podstatně příznivější. Jak jezdí tento bílý kousek z roku 2020?