Dvojnásobný šampión IRL vyhrál závod na oválu v Kentucky a vrátil se do čela průběžného pořadí před týmovým kolegou Heliem Castronevesem.
Druhý dojel Scott Dixon, třetí Castroneves a čtvrtý Dan Wheldon. Velká čtyřka tak nedala ostatním žádnou šanci. Díky tomu se dva závody před koncem sezony bodový stav ještě vyrovnal a korunovaci vítěze šampionátu uvidíme s největší pravděpodobností až v posledním podniku.
Sam Hornish vedl sedmapadesát kol z celkových 200. Díky vítězství se o sedm bodů posunul před Castronevese. „Nejprve jsem vyčkával a jakmile bylo potřeba, začal jsem být agresivní,“ popisoval svoji jízdu Hornish.
Závod rozhodně nebyl pro staronového muže v čele šampionátu jednoduchý. Nejenom s Castronevesem sváděl tuhé boje, ale i duo Scott Dixon a Dan Wheldon z Ganassiho týmu neztrácelo rychlost. Wheldon si jako již několikrát v roce odnesl bonusové body za nejdelší vedení v závodě, nicméně na nejvyšší stupínek vystoupil jen v úvodu sezóny.
Nejvíce smutný odchází z Kentucky Scott Sharp. V závěrečné žluté fázi, kdy do cíle zbývalo osm kol, zajel Sharp do depa natankovat. Bohužel při výjezdu z pit-lane se jeho vůz roztočil a Sharp tak ztratil dosavadní čtvrté místo.
Po restartu vedl Dixon, Hornish, Castroneves a Wheldon. Další jezdci na „velkou čtyřku“ nestačili a pomalu začali ztrácet. Hornish již mnohokrát dokázal vytěžit ze závěrečných kol maximum a projet cílem jako první. Ani v Kentucky nezůstal za očekáváním a Dixona předjel. V posledním kole se o útok na Dixona pokusil Castroneves, ale ten úspěšný nebyl.
Ze zbytku světa dojel nejlépe Tony Kanaan na pátém místě. O pozici za ním skončil Vitor Meira, který pár hodin před startem havaroval v tréninku. „Nejobtížnější závod roku,“ popsal Kentucký podnik Vitor Meira. Ženský souboj vyhrála zkušená Danica Patrick, Sarah Fisher dojela na dvanáctém místě. Avšak nic na tom nemění, že v týmu byli s jejím výkonem spokojeni.
Foto: IndyCar Media
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?