Dvojnásobný šampión IRL vyhrál závod na oválu v Kentucky a vrátil se do čela průběžného pořadí před týmovým kolegou Heliem Castronevesem.
Druhý dojel Scott Dixon, třetí Castroneves a čtvrtý Dan Wheldon. Velká čtyřka tak nedala ostatním žádnou šanci. Díky tomu se dva závody před koncem sezony bodový stav ještě vyrovnal a korunovaci vítěze šampionátu uvidíme s největší pravděpodobností až v posledním podniku.
Sam Hornish vedl sedmapadesát kol z celkových 200. Díky vítězství se o sedm bodů posunul před Castronevese. „Nejprve jsem vyčkával a jakmile bylo potřeba, začal jsem být agresivní,“ popisoval svoji jízdu Hornish.
Závod rozhodně nebyl pro staronového muže v čele šampionátu jednoduchý. Nejenom s Castronevesem sváděl tuhé boje, ale i duo Scott Dixon a Dan Wheldon z Ganassiho týmu neztrácelo rychlost. Wheldon si jako již několikrát v roce odnesl bonusové body za nejdelší vedení v závodě, nicméně na nejvyšší stupínek vystoupil jen v úvodu sezóny.
Nejvíce smutný odchází z Kentucky Scott Sharp. V závěrečné žluté fázi, kdy do cíle zbývalo osm kol, zajel Sharp do depa natankovat. Bohužel při výjezdu z pit-lane se jeho vůz roztočil a Sharp tak ztratil dosavadní čtvrté místo.
Po restartu vedl Dixon, Hornish, Castroneves a Wheldon. Další jezdci na „velkou čtyřku“ nestačili a pomalu začali ztrácet. Hornish již mnohokrát dokázal vytěžit ze závěrečných kol maximum a projet cílem jako první. Ani v Kentucky nezůstal za očekáváním a Dixona předjel. V posledním kole se o útok na Dixona pokusil Castroneves, ale ten úspěšný nebyl.
Ze zbytku světa dojel nejlépe Tony Kanaan na pátém místě. O pozici za ním skončil Vitor Meira, který pár hodin před startem havaroval v tréninku. „Nejobtížnější závod roku,“ popsal Kentucký podnik Vitor Meira. Ženský souboj vyhrála zkušená Danica Patrick, Sarah Fisher dojela na dvanáctém místě. Avšak nic na tom nemění, že v týmu byli s jejím výkonem spokojeni.
Foto: IndyCar Media
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.
Sháníte-li ojeté SUV se silným motorem, tak máte v nabídce sekundárního trhu s auty rozhodně z čeho vybírat. Mnoho lidí má rozpočet na rodinné SUV přibližně milion korun, což na nového Kodiaqa nestačí, na prémiové značky už vůbec ne. Dnešní recenze se podívá na zoubek 6 let staré Audi Q7, kterou za milion pořídíte. To je mimochodem podobná částka, za jakou koupíte modernizovaný Kodiaq RS první generace – co je lepší volba?
Čtyřková Octavia se po pěti letech dočkala faceliftu v rámci kterého přišlo několik inovací. Důležité ovšem je, že byl zachován charakter vozu, který si stále drží velice dobrou kombinaci praktičnosti a zábavy za volantem. Jedná se o nejsilnější Octavii, která kdy vznikla. Měli byste si ji koupit nebo se vyplatí porozhlédnout u sourozenecké Cupry, která nabízí ještě podstatně silnější exempláře?
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.