Edmonton - postavení na startu: Hamburgrový Francouz, Sebastien Bourdais zajel rekord tratě a vybojoval tak pro sebe a tým Paula Newmana Pole position.
Zřejmě další šanci na zvýšení svého bodového zisku dostal ziskem Pole position na trati v Edmontonu Francouz Sebastien Bourdais, když se mu podařilo zajet rekord tratě. Bourdais vyhrál už páteční první kvalifikaci, kde se mu také od začátku dařilo.
Bourdais časem 58.560 překonal loňský nejrychlejší čas A.J. Allmendingera. Díky čemuž jde do závěru šampionátu s výrazným bodovým náskokem, který už před druhým Allmendingerem činí náskok 25 bodů. Z první řady odstartuje společně s Kanaďanem Paulem Tracym z konkurenční stáje Forsythe Championship Racing.
Druhá kvalifikace byla výrazně poznamenána třemi červenými vlajkami, které přerušily třikrát snahu všech jezdců. Proto musela být trochu prodloužena, aby bylo umožněno jezdcům minimálně 20 minut k zajetí kvalifikačního času. Zajímavostí bylo, že na trať vedl hned z kraje jezdce Paul Tracy, což bylo poprvé po třech letech, kdy šampión z roku 2003 vyrazil na trať jako první. Bohužel pro něj, jeho strategie nevyšla poté, co po chybě elektroniky Tracy ztratil kontrolu nad svojí Lolou a vrazil do ochranné zdi v zatáčce č. 7, což způsobilo první červenou vlajku. Tým svoji velkou snahou zajistil, aby se Tracy mohl účastnit zbytku kvalifikace.
Justin Wilson po skvělých výkonech z tréninků dokázal dostat svůj monopost na start na třetí pozici. Společně s ním odstartuje ze druhé řady A.J. Allmendinger. Pátý odstartuje do závodu Oriol Servia a šestý Will Power. Foto: Champ Car
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, které na semaforu sice potrápily kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.
Společnost BYD, světový lídr v oblasti vozidel na nové energie, oficiálně vstupuje na český trh. Tuzemským zákazníkům nabídne čistě elektrické i plug-in hybridní vozy s technologiemi, které jsou součástí její rychlé expanze v Evropě.
V Druhé kapitole naší dlouhodobé recenze se podíváme na zoubek naftovému čtyřválci o objemu 1,5 litrů, který pracuje ve voze, jehož pohotovostní hmotnost činí 1585 kg. Je to důstojná motorizace pro načančané SUV, které o sobě tvrdí, že hraje vysokou hru? A co spotřeba?
Tento týden v naší redakční garáži zaparkoval nejsilnější Superb, který na první pohled vypadá celkem běžně, ale opak je pravdou. Na silnici dokáže být překvapivě svižným autem, které si však stále zachovává svou klidnou povahu, která je nad věcí. Jaká je nová generace ve srovnání s tou předchozí, která nabídla výkon 206 kW ?