Edmonton - postavení na startu: Hamburgrový Francouz, Sebastien Bourdais zajel rekord tratě a vybojoval tak pro sebe a tým Paula Newmana Pole position.
Zřejmě další šanci na zvýšení svého bodového zisku dostal ziskem Pole position na trati v Edmontonu Francouz Sebastien Bourdais, když se mu podařilo zajet rekord tratě. Bourdais vyhrál už páteční první kvalifikaci, kde se mu také od začátku dařilo.
Bourdais časem 58.560 překonal loňský nejrychlejší čas A.J. Allmendingera. Díky čemuž jde do závěru šampionátu s výrazným bodovým náskokem, který už před druhým Allmendingerem činí náskok 25 bodů. Z první řady odstartuje společně s Kanaďanem Paulem Tracym z konkurenční stáje Forsythe Championship Racing.
Druhá kvalifikace byla výrazně poznamenána třemi červenými vlajkami, které přerušily třikrát snahu všech jezdců. Proto musela být trochu prodloužena, aby bylo umožněno jezdcům minimálně 20 minut k zajetí kvalifikačního času. Zajímavostí bylo, že na trať vedl hned z kraje jezdce Paul Tracy, což bylo poprvé po třech letech, kdy šampión z roku 2003 vyrazil na trať jako první. Bohužel pro něj, jeho strategie nevyšla poté, co po chybě elektroniky Tracy ztratil kontrolu nad svojí Lolou a vrazil do ochranné zdi v zatáčce č. 7, což způsobilo první červenou vlajku. Tým svoji velkou snahou zajistil, aby se Tracy mohl účastnit zbytku kvalifikace.
Justin Wilson po skvělých výkonech z tréninků dokázal dostat svůj monopost na start na třetí pozici. Společně s ním odstartuje ze druhé řady A.J. Allmendinger. Pátý odstartuje do závodu Oriol Servia a šestý Will Power. Foto: Champ Car
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?
Prémiová SUV jsou u nás velice oblíbená a na silnicích jich vídáme opravdu mnoho. Pořizovací ceny ovšem běžně atakují hranici 3 milionů korun, což není úplně málo. Není tak divu, že se lidé rozhlíží i na trhu ojetých automobilů, kde jsou ceny podstatně příznivější. Jak jezdí tento bílý kousek z roku 2020?