13. závod letošního šampionátu v Ansanu v Jižní Koreji byl oficiálně zrušen. Znovu...
Ani letos se bohužel nepodaří uspořádat dlouho očekávaný závod v Jiřní Koreji. Vedení seriálu dnes vydalo oficiální zprávu, že i přes veškerou snahu se závod na stále nedokončené trati v Ansanu konat nebude.
"Je to politováníhodné že se závod v Koreji neuskuteční i přes naši opakovanou snahu. Nechceme ale aby se tato událost nějak negativně podepsala na zatím úspěšné sezóně", řekl Kevin Kalkhoven, spolumajitel ChampCar. "I přes nešťastnou situaci v Koreji chceme dále rozvíjet naši přítomnost v Pacifické oblasti a nabídnout divákům závody světového kalibru"
O Korejském závodě se začalo mluvit poprvé v roce 2004, kdy byl naplánován na nadcházející sezónu. V roce 2005 se do Koreji dokonce podíval i Ryan Hunter Reay, aby se zúčastnil promo akce, avšak závod byl zrušen dva týdny před jeho konáním a přeložen na letošní sezónu. Již od začátku roku však byly slyšet hlasy, že se závod neuskuteční ani letos. Nyní bylo toto oficiálně potvrzeno a ani jeho budoucnost v následujících sezónách bych neviděl po tolika neúspěších příliš růžově.
Foto: ChampCar Media
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?