Milwaukee - 3 trénink: Dvojice týmu Penske, Helio Castroneves a Sam Hornish, ovládli třetí trénink na zítřejší závod v Milwaukee.
Doposud červenobílé vozy experimentovaly s nastavením a na zajížděných časech to bylo dobře znát. Například Castroneves byl ve druhém tréninku až šestnáctý před Jeffem Simmonsem na posledním sedmnáctém místě.
Ovšem překvapení v Miwaukee stále pokračuje. V prvním tréninku obsadil tým Andretti Green první tři místa. V následujícím tréninku se do první pětky dostali Jeff Bucknum či Bryan Herta. Nyní se o šok mezi diváky postaral Jeff Simmons, který zajel třetí nejrychlejší čas. Za letošním nováčkem skončil Vitor Meira, jenž stále potvrzuje vzrůstající formu Panther Racing.
Simmons měl vstup do sezóny nejtěžší z celé plejády pilotů. Šanci dostal teprve až po tragické smrti Paula Dany a v následujících závodech většinou jen uzavíral jezdecké pole nebo vůbec nedojel.
Průběh závodního víkendu velmi připomíná ten loňský, kdy tým Penske nejprve hledal správné nastavení a potom dominoval. Jenže v minulém roce došlo při souboji o první místo mezi Hornishem a Castronevesem ke kolizi. Nejhůře z toho vyšel Castroneves, který kolidoval se zdí.
Piloti Ganassiho týmu stále chybí v první pětce. Dan Wheldon si z předešlého tréninku pohoršil o tři pozice a Dixon dokonce o deset. Tabulku nejrychlejších časů uzavírá Ryan Briscoe, který začíná prakticky od znovu. Hned v úvodním tréninku havaroval a zdemoloval vůz.
foto: IndyCar Media
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?