Nashville: Scott Dixon vrací úder

Dixon, Scott
Dixon, Scott, foto: IndyCar Media
iM3 16. července 2006 09:31
Sdílej:

Scott Dixon získal své druhé letošní vítězství, maximální úspěch týmu Ganassi dovršil druhým místem týmový kolega Dan Wheldon.

Situace na čele průběžného pořadí se nyní velmi srovnala, protože vedoucí muž Sam Hornish havaroval a závod nedokončil. Ani Helio Castroneves nedokázal s dvojicí Dixon-Wheldon držet krok a s poškozeným vozem dojel pátý. Hornish nyní vede před Dixonem o pět bodů a před Castronevesem o šest, čtvrtý Wheldon ztrácí šestnáct bodů.

Nejnapínavější okamžik nastal na počátku závodu, kdy se v boji o pořadí setkali Helio Castroneves, Scott Dixon a Tony Kaanan. „Dixon byl dole a Kaanan nahoře. Dixon na mě začal tlačit,“ řekl Castroneves, jediný zachránce týmu Penske. „Byl jsem kompletně sevřen a s Dixonem jsem se dostal do kontaktu. Zdálo se, že je konec, ale kontakt mi jen ohnul řízení. Bohužel mě to omezovalo po zbytek závodu.“

Tony Kaanan vyšel z této bitvy nejlépe a posunul se na třetí místo. Ve 45. kole jej tým povolal do boxu pro podezření poruchy elektroniky. Mechanici vyměnili všechny elektronické součástky a poslali Kaanana zpět, nicméně se ztrátou již patnácti kol.

„Nebylo to špatné, auto se chovalo velmi dobře,“ řekl vítězný Dixon. „Naší největší výhodou bylo palivo, vydrželo nám několik kol navíc.“ Naopak Wheldon musel při druhé sérii zastávek o šest kol dříve natankovat, čímž si jeho týmový kolega vytvořil slušný náskok. I ostatní jezdci mohli mít v závěru potíže s palivem. Jejich zachráncem se stal Kosuke Matsuura, který v 164. kole havaroval. Pace car vedl vláček vozů neobvykle dlouho. Třináct kol trvalo, než byla opravena tzv. Safer barrier.

Po skončení žluté fáze zbývalo pouhých 23 kol a Scott Dixon musel odolávat útokům ze strany Vitora Meiry, který se několikrát pokoušel převzít vedení. Nakonec však podlehl Wheldonovi, jenž se v poslední části závodu propracoval ze zadních pozic až na druhé místo. Podle všeho disponoval i rychlejším vozem než týmový kolega Dixon, ale úzká trať v Nashvillu neposkytuje příliš prostoru pro předjíždění. „Měl jsem rychlejší vůz, ale bylo již pozdě,“ řekl poněkud zklamaný Wheldon.

Danica Patrick zajela svůj nejlepší závod roku a právem se mohla radovat ze čtvrtého místa. Po zprávách, že se chystá opustit IRL, nebo přinejmenším tým Rahal Letterman Racing, přišel tento skvělý výsledek právě v čas.

Pro Scotta Dixona je toto „oválné“ vítězství první od roku 2003 v Richmondu.

foto: IndyCar Media

Stalo se
Novinky
Zřejmě nejde o aprílový žert: Yugo má být znovu postaveno pod srbsko-německým vedením. Autorem návrhu je srbský designér Darko Marčeta. Počáteční návrhy ukazují vůz s klasickými prvky Yugo v moderním stylu.

Legenda se vrací: Yugo chystá velký comeback?

V rámci aktuálního trendu oživování retro ikon se na scénu vrací Yugo, bývalý balkánský bestseller, který si vysloužil kultovní status, ale také označení "nejhorší auto na světě". Nyní se objevily první náčrty nového modelu, který by měl spatřit světlo světa v roce 2027. Tento malý vůz s klasickým spalovacím motorem slibuje návrat legendy.

Novinky ze světa EV
BMW Vision Driving Experience (VDX)

BMW VDX: Elektrická bestie s více než 1 000 koňmi se už testuje? +VIDEO

BMW posouvá hranice elektromobility a dokazuje, že extrémní výkon nemusí znamenat nekontrolovatelnou sílu. Na Auto Shanghai představí koncept „Vision Driving Experience“, který ukáže, jak lze obrovský výkon zkrotit pro maximální jízdní dynamiku.

Novinky ze světa EV
Kia EV4 (2025)

První FOTO nové Kia EV4: Plně elektrické EV přichází jako sedan a kombi

Kia odhalila první snímky svého nového elektromobilu EV4, který přichází jako součást rozšiřujícího se portfolia značky. Tento model je postaven na pokročilé platformě E-GM a 400voltové architektuře, což by mu mělo zajistit dojezd přes 600 km na jedno nabití. Cena modelu se očekává od 40 000 eur (cca 1 milion korun).

Novinky ze světa EV
Vytuněná Tesla model Y od CarLab

Tesla model Y Juniper v dravé úpravě. Asi nejhezčí verze vůbec

Tesla model Y Juniper byla představena teprve nedávno. Už se ale našla společnost, která si ji vzala do parády a přetvořila ji v tento vytuněný klenot. Jde o společnost CarLab(Hong Kong)Detailing & Customization. Jak se vám líbí?