Scott Dixon získal své druhé letošní vítězství, maximální úspěch týmu Ganassi dovršil druhým místem týmový kolega Dan Wheldon.
Situace na čele průběžného pořadí se nyní velmi srovnala, protože vedoucí muž Sam Hornish havaroval a závod nedokončil. Ani Helio Castroneves nedokázal s dvojicí Dixon-Wheldon držet krok a s poškozeným vozem dojel pátý. Hornish nyní vede před Dixonem o pět bodů a před Castronevesem o šest, čtvrtý Wheldon ztrácí šestnáct bodů.
Nejnapínavější okamžik nastal na počátku závodu, kdy se v boji o pořadí setkali Helio Castroneves, Scott Dixon a Tony Kaanan. „Dixon byl dole a Kaanan nahoře. Dixon na mě začal tlačit,“ řekl Castroneves, jediný zachránce týmu Penske. „Byl jsem kompletně sevřen a s Dixonem jsem se dostal do kontaktu. Zdálo se, že je konec, ale kontakt mi jen ohnul řízení. Bohužel mě to omezovalo po zbytek závodu.“
Tony Kaanan vyšel z této bitvy nejlépe a posunul se na třetí místo. Ve 45. kole jej tým povolal do boxu pro podezření poruchy elektroniky. Mechanici vyměnili všechny elektronické součástky a poslali Kaanana zpět, nicméně se ztrátou již patnácti kol.
„Nebylo to špatné, auto se chovalo velmi dobře,“ řekl vítězný Dixon. „Naší největší výhodou bylo palivo, vydrželo nám několik kol navíc.“ Naopak Wheldon musel při druhé sérii zastávek o šest kol dříve natankovat, čímž si jeho týmový kolega vytvořil slušný náskok. I ostatní jezdci mohli mít v závěru potíže s palivem. Jejich zachráncem se stal Kosuke Matsuura, který v 164. kole havaroval. Pace car vedl vláček vozů neobvykle dlouho. Třináct kol trvalo, než byla opravena tzv. Safer barrier.
Po skončení žluté fáze zbývalo pouhých 23 kol a Scott Dixon musel odolávat útokům ze strany Vitora Meiry, který se několikrát pokoušel převzít vedení. Nakonec však podlehl Wheldonovi, jenž se v poslední části závodu propracoval ze zadních pozic až na druhé místo. Podle všeho disponoval i rychlejším vozem než týmový kolega Dixon, ale úzká trať v Nashvillu neposkytuje příliš prostoru pro předjíždění. „Měl jsem rychlejší vůz, ale bylo již pozdě,“ řekl poněkud zklamaný Wheldon.
Danica Patrick zajela svůj nejlepší závod roku a právem se mohla radovat ze čtvrtého místa. Po zprávách, že se chystá opustit IRL, nebo přinejmenším tým Rahal Letterman Racing, přišel tento skvělý výsledek právě v čas.
Pro Scotta Dixona je toto „oválné“ vítězství první od roku 2003 v Richmondu.
foto: IndyCar Media
Škoda Scala je na trhu už několik let a vždy byla mezi svými rivaly tak trochu opomíjenou volbou. Není vnímána tak prestižně, jako třeba Golf a ani není extravagantní jako třeba Peugeot 308, ale přesto bychom si v této kategorii vybrali právě Scalu, proč?
Šéf Škody Auto Klaus Zellmer dnes oznámil zásadní redukci pracovních míst, která postihne zhruba 15 % zaměstnanců automobilky v Česku. To by znamenalo ztrátu téměř 6000 pracovních míst, přičemž největší dopad se očekává na agenturní pracovníky, kteří tvoří asi desetinu celkového počtu. Redukce však zasáhne i kmenové zaměstnance. Uvedl to ekonom Lukáš Kovanda.
Prodej Tesly v Evropě dramaticky klesá – jen minulý měsíc se propadl o polovinu. Za útlumem zájmu nemusí stát jen konkurence, ale i kontroverzní výroky a politická angažovanost samotného Elona Muska, upozorňuje The Guardian.
V poslední kapitole naší recenze hybridního modelu DS 4 si vše hezky shrneme. Nebude chybět ani srovnání s Lexusem UX, který by se dal nazvat hlavním rivalem. V čem je lepší DS, jaké má slabší stránky a který crossover bychom si koupili?
Peugeot se vrací do boje! Tým Peugeot TotalEnergies vstupuje do své třetí sezóny FIA WEC a hned na úvod ho čeká výzva v podobě maratonu 1812 km Kataru.
BMW Group posouvá hranice elektromobility a na Tech Days v Landshutu odhaluje detaily nové generace elektrického pohonu. Inovativní 800voltová technologie slibuje rychlejší nabíjení a vyšší efektivitu, přičemž bude součástí všech modelů připravované řady Neue Klasse. První vozy s revolučním pohonem zamíří do výroby ještě letos v maďarském Debrecínu.
V rámci aktuálního trendu oživování retro ikon se na scénu vrací Yugo, bývalý balkánský bestseller, který si vysloužil kultovní status, ale také označení "nejhorší auto na světě". Nyní se objevily první náčrty nového modelu, který by měl spatřit světlo světa v roce 2027. Tento malý vůz s klasickým spalovacím motorem slibuje návrat legendy.
BMW posouvá hranice elektromobility a dokazuje, že extrémní výkon nemusí znamenat nekontrolovatelnou sílu. Na Auto Shanghai představí koncept „Vision Driving Experience“, který ukáže, jak lze obrovský výkon zkrotit pro maximální jízdní dynamiku.
Kia odhalila první snímky svého nového elektromobilu EV4, který přichází jako součást rozšiřujícího se portfolia značky. Tento model je postaven na pokročilé platformě E-GM a 400voltové architektuře, což by mu mělo zajistit dojezd přes 600 km na jedno nabití. Cena modelu se očekává od 40 000 eur (cca 1 milion korun).
Tesla model Y Juniper byla představena teprve nedávno. Už se ale našla společnost, která si ji vzala do parády a přetvořila ji v tento vytuněný klenot. Jde o společnost CarLab(Hong Kong)Detailing & Customization. Jak se vám líbí?
Porsche čelí oslabujícím prodejům a podnikání v Číně, což vedlo k zahájení programu úspor a investic. Firma zároveň oznámila snížení počtu pracovních míst v regionu Stuttgart jako součást své restrukturalizace. Informoval o tom web Auto motor und sport.
Terramar je zcela novým modelem samostatné automobilky Cupra, která za poslední roky výrazně získává na popularitě. Jedná se o SUV s lehce rozdvojenou osobností – snaží se být ekologicky šetrné a zároveň se tváří jako maniak, který v zatáčkách natrhne zadek kde komu. Odvaha mu obzvláště v této fialové metalíze nechybí, nicméně jak obstojí v naší recenzi ? Vyplatil se risk a nebo jde o propadák?