Scott Dixon získal své druhé letošní vítězství, maximální úspěch týmu Ganassi dovršil druhým místem týmový kolega Dan Wheldon.
Situace na čele průběžného pořadí se nyní velmi srovnala, protože vedoucí muž Sam Hornish havaroval a závod nedokončil. Ani Helio Castroneves nedokázal s dvojicí Dixon-Wheldon držet krok a s poškozeným vozem dojel pátý. Hornish nyní vede před Dixonem o pět bodů a před Castronevesem o šest, čtvrtý Wheldon ztrácí šestnáct bodů.
Nejnapínavější okamžik nastal na počátku závodu, kdy se v boji o pořadí setkali Helio Castroneves, Scott Dixon a Tony Kaanan. „Dixon byl dole a Kaanan nahoře. Dixon na mě začal tlačit,“ řekl Castroneves, jediný zachránce týmu Penske. „Byl jsem kompletně sevřen a s Dixonem jsem se dostal do kontaktu. Zdálo se, že je konec, ale kontakt mi jen ohnul řízení. Bohužel mě to omezovalo po zbytek závodu.“
Tony Kaanan vyšel z této bitvy nejlépe a posunul se na třetí místo. Ve 45. kole jej tým povolal do boxu pro podezření poruchy elektroniky. Mechanici vyměnili všechny elektronické součástky a poslali Kaanana zpět, nicméně se ztrátou již patnácti kol.
„Nebylo to špatné, auto se chovalo velmi dobře,“ řekl vítězný Dixon. „Naší největší výhodou bylo palivo, vydrželo nám několik kol navíc.“ Naopak Wheldon musel při druhé sérii zastávek o šest kol dříve natankovat, čímž si jeho týmový kolega vytvořil slušný náskok. I ostatní jezdci mohli mít v závěru potíže s palivem. Jejich zachráncem se stal Kosuke Matsuura, který v 164. kole havaroval. Pace car vedl vláček vozů neobvykle dlouho. Třináct kol trvalo, než byla opravena tzv. Safer barrier.
Po skončení žluté fáze zbývalo pouhých 23 kol a Scott Dixon musel odolávat útokům ze strany Vitora Meiry, který se několikrát pokoušel převzít vedení. Nakonec však podlehl Wheldonovi, jenž se v poslední části závodu propracoval ze zadních pozic až na druhé místo. Podle všeho disponoval i rychlejším vozem než týmový kolega Dixon, ale úzká trať v Nashvillu neposkytuje příliš prostoru pro předjíždění. „Měl jsem rychlejší vůz, ale bylo již pozdě,“ řekl poněkud zklamaný Wheldon.
Danica Patrick zajela svůj nejlepší závod roku a právem se mohla radovat ze čtvrtého místa. Po zprávách, že se chystá opustit IRL, nebo přinejmenším tým Rahal Letterman Racing, přišel tento skvělý výsledek právě v čas.
Pro Scotta Dixona je toto „oválné“ vítězství první od roku 2003 v Richmondu.
foto: IndyCar Media
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.
Třetí generace modelu Audi Q3 přijíždí po sedmi letech s výrazným technologickým posunem. Nabídne micro-LED světla s desítkami tisíc pixelů, inteligentní páčky pod volantem i umělou inteligenci v infotainmentu. Kromě benzínu a dieselu nabídne také plug-in hybrid s dojezdem 120 km čistě na elektřinu. Do showroomů dorazí letos v říjnu, cena základní verze startuje v Německu na 44 600 eurech.
BMW vypustilo první technické detaily k nové generaci elektromobilu iX3 a nastavilo laťku vysoko. Dojezd přes 800 kilometrů, ultrarychlé nabíjení výkonem 400 kW a zcela nový softwarový mozek s názvem „Srdce radosti“. Premiéru chystá v září na autosalonu IAA.
Tesla rozšiřuje nabídku restylovaných Modelů S a X. Design téměř beze změn, ale dojezd i ceny míří nahoru. Novinkou jsou adaptivní světla, vylepšené odpružení a delší dojezd až 660 kilometrů. Američané si ale připlatí – až o 5 tisíc dolarů (cca 108 tisíc korun) více než dosud.
Tento týden nám do redakční garáže přijela nová generace legendárního Land Cruiseru. Proti předchůdci udělala velký skok kupředu, což je znát hlavně uvnitř. Mezi novinky se však neřadí jen hranatější design a modernější interiér, ale také různé technické vychytávky, které oceníte především v terénu, kde je proti předchůdci schopnější. Dnešní recenze však ukáže i nějaké oblasti, které jsou v novince horší, které to jsou?
Před začátkem 81. ročníku Polské rally došlo k tragické události. Jednadvacetiletý italský jezdec Matteo Doretto, juniorský mistr Itálie pro rok 2024, zahynul při nehodě během soukromého testu. Podle dostupných informací jeho vůz narazil do stromu poté, co sjel ze silnice.
Audi rozšiřuje rodinu modelu Q5 o plug-in hybridy. Nové SUV i Sportback e-hybrid kombinují výkon až 367 koní, elektrický dojezd do 100 kilometrů a vyspělé technologie. Do prodeje vstoupí koncem roku 2025, nejlevnější verze vyjde na více než 69 tisíc eur (cca 1,7 milionu korun).
Do další dlouhodobé recenze zavítal francouzský elegantní crossover, který díky svému sebevědomí nemá nejsnazší život. Naše testování bude mít dvě části – první bude z pohledu mého a druhá z pohledu mé ženy. Budeme mít stejné závěrečné hodnocení nebo se naše názory budou výrazně lišit?
Facelift populárního korejského crossoveru Kia Sportage přináší kromě kosmetických úprav i technologický skok. Nový infotainment zvládne streamování videa, aktualizace přes internet i platby za parkování. Pod kapotou se objeví výkonnější hybridy s novou automatickou převodovkou a poprvé i plug-in verze s pohonem předních kol.
BMW na prestižním festivalu elegance u jezera Como představilo vůz, který bere dech. Nový model Speedtop navazuje na loňské koncepty a tentokrát nepůjde jen o výstavní kus – limitovaná série 70 vozů s osmiválcem pod kapotou míří do výroby. Design, luxus a výkon v unikátním shooting braku, který si ale běžný smrtelník nekoupí.
Nejmenší model Toyoty dostal to, co u městských vozů nevídáme – silný full-hybridní pohon. Omlazené Aygo X nejen že výrazně posílilo, ale nově nabídne i techniku z větších modelů a lepší výbavu. A to všechno dál vyrábějí čeští dělníci v Kolíně.
Čínský výrobce Zeekr, vlastněný koncernem Geely, odhalil ceny a specifikace nového elektrického SUV Zeekr 7X pro Austrálii i Evropu. Prémiově laděný elektromobil, který vznikl pod taktovkou evropských vývojářů, míří přímo proti Tesle Model Y, Audi Q6 e-tron či BMW iX3. S dojezdem až 870 km, extrémně rychlým nabíjením a výbavou srovnatelnou s luxusní třídou může výrazně zamíchat kartami v segmentu.