Scott Dixon získal své druhé letošní vítězství, maximální úspěch týmu Ganassi dovršil druhým místem týmový kolega Dan Wheldon.
Situace na čele průběžného pořadí se nyní velmi srovnala, protože vedoucí muž Sam Hornish havaroval a závod nedokončil. Ani Helio Castroneves nedokázal s dvojicí Dixon-Wheldon držet krok a s poškozeným vozem dojel pátý. Hornish nyní vede před Dixonem o pět bodů a před Castronevesem o šest, čtvrtý Wheldon ztrácí šestnáct bodů.
Nejnapínavější okamžik nastal na počátku závodu, kdy se v boji o pořadí setkali Helio Castroneves, Scott Dixon a Tony Kaanan. „Dixon byl dole a Kaanan nahoře. Dixon na mě začal tlačit,“ řekl Castroneves, jediný zachránce týmu Penske. „Byl jsem kompletně sevřen a s Dixonem jsem se dostal do kontaktu. Zdálo se, že je konec, ale kontakt mi jen ohnul řízení. Bohužel mě to omezovalo po zbytek závodu.“
Tony Kaanan vyšel z této bitvy nejlépe a posunul se na třetí místo. Ve 45. kole jej tým povolal do boxu pro podezření poruchy elektroniky. Mechanici vyměnili všechny elektronické součástky a poslali Kaanana zpět, nicméně se ztrátou již patnácti kol.
„Nebylo to špatné, auto se chovalo velmi dobře,“ řekl vítězný Dixon. „Naší největší výhodou bylo palivo, vydrželo nám několik kol navíc.“ Naopak Wheldon musel při druhé sérii zastávek o šest kol dříve natankovat, čímž si jeho týmový kolega vytvořil slušný náskok. I ostatní jezdci mohli mít v závěru potíže s palivem. Jejich zachráncem se stal Kosuke Matsuura, který v 164. kole havaroval. Pace car vedl vláček vozů neobvykle dlouho. Třináct kol trvalo, než byla opravena tzv. Safer barrier.
Po skončení žluté fáze zbývalo pouhých 23 kol a Scott Dixon musel odolávat útokům ze strany Vitora Meiry, který se několikrát pokoušel převzít vedení. Nakonec však podlehl Wheldonovi, jenž se v poslední části závodu propracoval ze zadních pozic až na druhé místo. Podle všeho disponoval i rychlejším vozem než týmový kolega Dixon, ale úzká trať v Nashvillu neposkytuje příliš prostoru pro předjíždění. „Měl jsem rychlejší vůz, ale bylo již pozdě,“ řekl poněkud zklamaný Wheldon.
Danica Patrick zajela svůj nejlepší závod roku a právem se mohla radovat ze čtvrtého místa. Po zprávách, že se chystá opustit IRL, nebo přinejmenším tým Rahal Letterman Racing, přišel tento skvělý výsledek právě v čas.
Pro Scotta Dixona je toto „oválné“ vítězství první od roku 2003 v Richmondu.
foto: IndyCar Media
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.
Sháníte-li ojeté SUV se silným motorem, tak máte v nabídce sekundárního trhu s auty rozhodně z čeho vybírat. Mnoho lidí má rozpočet na rodinné SUV přibližně milion korun, což na nového Kodiaqa nestačí, na prémiové značky už vůbec ne. Dnešní recenze se podívá na zoubek 6 let staré Audi Q7, kterou za milion pořídíte. To je mimochodem podobná částka, za jakou koupíte modernizovaný Kodiaq RS první generace – co je lepší volba?