Scott Dixon získal své druhé letošní vítězství, maximální úspěch týmu Ganassi dovršil druhým místem týmový kolega Dan Wheldon.
Situace na čele průběžného pořadí se nyní velmi srovnala, protože vedoucí muž Sam Hornish havaroval a závod nedokončil. Ani Helio Castroneves nedokázal s dvojicí Dixon-Wheldon držet krok a s poškozeným vozem dojel pátý. Hornish nyní vede před Dixonem o pět bodů a před Castronevesem o šest, čtvrtý Wheldon ztrácí šestnáct bodů.
Nejnapínavější okamžik nastal na počátku závodu, kdy se v boji o pořadí setkali Helio Castroneves, Scott Dixon a Tony Kaanan. „Dixon byl dole a Kaanan nahoře. Dixon na mě začal tlačit,“ řekl Castroneves, jediný zachránce týmu Penske. „Byl jsem kompletně sevřen a s Dixonem jsem se dostal do kontaktu. Zdálo se, že je konec, ale kontakt mi jen ohnul řízení. Bohužel mě to omezovalo po zbytek závodu.“
Tony Kaanan vyšel z této bitvy nejlépe a posunul se na třetí místo. Ve 45. kole jej tým povolal do boxu pro podezření poruchy elektroniky. Mechanici vyměnili všechny elektronické součástky a poslali Kaanana zpět, nicméně se ztrátou již patnácti kol.
„Nebylo to špatné, auto se chovalo velmi dobře,“ řekl vítězný Dixon. „Naší největší výhodou bylo palivo, vydrželo nám několik kol navíc.“ Naopak Wheldon musel při druhé sérii zastávek o šest kol dříve natankovat, čímž si jeho týmový kolega vytvořil slušný náskok. I ostatní jezdci mohli mít v závěru potíže s palivem. Jejich zachráncem se stal Kosuke Matsuura, který v 164. kole havaroval. Pace car vedl vláček vozů neobvykle dlouho. Třináct kol trvalo, než byla opravena tzv. Safer barrier.
Po skončení žluté fáze zbývalo pouhých 23 kol a Scott Dixon musel odolávat útokům ze strany Vitora Meiry, který se několikrát pokoušel převzít vedení. Nakonec však podlehl Wheldonovi, jenž se v poslední části závodu propracoval ze zadních pozic až na druhé místo. Podle všeho disponoval i rychlejším vozem než týmový kolega Dixon, ale úzká trať v Nashvillu neposkytuje příliš prostoru pro předjíždění. „Měl jsem rychlejší vůz, ale bylo již pozdě,“ řekl poněkud zklamaný Wheldon.
Danica Patrick zajela svůj nejlepší závod roku a právem se mohla radovat ze čtvrtého místa. Po zprávách, že se chystá opustit IRL, nebo přinejmenším tým Rahal Letterman Racing, přišel tento skvělý výsledek právě v čas.
Pro Scotta Dixona je toto „oválné“ vítězství první od roku 2003 v Richmondu.
foto: IndyCar Media
Felipe Nasr, Nick Tandy a Laurens Vanthoor se stali vítězi úvodního kola amerického šampionátu sportovních vozů, když s vozem Porsche překonali rekord na prestižní 24hodinovce v Daytoně.
Škoda měla elektromobily už v roce 1944, podívejte se na unikátní video.
Automotodrom Brno vstupuje do nové závodní sezony s řadou novinek v kalendáři. Hlavním lákadlem je bezesporu návrat světového šampionátu MotoGP™, ale na své si přijdou i příznivci automobilových sérií.
BMW M3 CS Touring přepisuje pravidla sportovních kombíků. Nejostřejší verze legendární M3 přináší nekompromisní výkon, agresivní design a zároveň praktičnost pro každodenní použití. Speciální edice staví na úspěchu modelu M3 Competition Touring, ale přidává ještě větší dávku adrenalinu a emocí. S pohonem M xDrive a vyladěnou dynamikou jde o vůz, který zvládne rodinný výlet i sprint na okruhu. BMW tak znovu dokazuje, že radost z jízdy a praktičnost se mohou dokonale doplňovat.
V zimních měsících se řidiči elektromobilů setkávají se specifickými výhodami i výzvami. Je zkrátka třeba naučit se pár nových věcí a některé dlouhodobé návyky upravit.
Když se řekne off-road, mnozí si představí dobrodružství, náročné podmínky a terén, kde selhávají běžná auta. Společnost Dajbych4x4 se již téměř 30 let specializuje na prodej, úpravy a servis terénních vozů, které nejen splňují, ale často překračují očekávání svých majitelů.
Automobilový svět se dočkal – jeden z nejočekávanějších modelů poslední doby má konečně české ceny. Základní varianta s pohonem zadních kol startuje na částce kolem 1,1 milionu korun, což dává tušit, že půjde o horké zboží pro nadšence i běžné řidiče. Novinka je tak modernější, komfortnější a nabízí dojezd na jedno nabití až 568 kilometrů v ideálních podmínkách.
Škoda Auto potvrzuje svou vedoucí pozici na českém trhu, a to i přes nejistotu v oblasti elektromobility. Vedoucí značky Jiří Maláček věří v růst trhu s elektromobily a zdůrazňuje šance Škody uspět. Přestože Tesla zatím v prodejích elektromobilů vede, Škoda vidí v budoucnosti elektrifikace příležitost k dalšímu posílení.
Situace ve Velké Británii se velmi podobá té v EU. Vláda čelí tlaku ze strany automobilových výrobců, kteří kritizují přísná pravidla podporující elektrická vozidla, jež podle nich narážejí na nízkou poptávku. Informuje o tom BBC.
Škoda Superb přichází s hybridním pohonem, který slibuje revoluci v efektivitě a pohodlí. Velkokapacitní baterie a rychlé nabíjení jsou klíčovými prvky, které tuto novinku odlišují od konkurence. Výroba začíná už tento kvartál, a tak brzy zjistíme, zda papírové hodnoty odpovídají realitě.
Mercedes-Benz třídy E stanovil nový standard automobilové bezpečnosti, když byl v roce 2024 oceněn organizací Euro NCAP jako Best Performer za své výjimečné výsledky v bezpečnostních testech, čímž se stal nejbezpečnějším vozem testovaným v uplynulém roce.
Škoda tradičně, jak jsou už roky zákazníci české automobilky zvyklí, klade důraz na funkčnost a pohodlí, což potvrzuje i nový model Elroq. Velkorysý prostor, chytré úložné prvky a promyšlené detaily zavazadlového prostoru usnadňují každodenní život a zvyšují komfort užívání vozu.