Toronto - 2.kvalifikácie + postavenie na štarte: Každý s napätím očakával, či dokáže Bourdais prekonať čas Allmendingera. Prišiel však nečakaný útok Justina...
Boj o absolútne postavenie na štarte započala ako prvá Katherine Legge, ale jej prvý zaznamenaný čas zakrátko hlboko zmazal neuveriteľným výkonom Andrew Ranger z tímu Mi-Jack. Jeho výkon nebol napriek výjazdu polovice štartovného poľa prekonaný, keď prišla na rad jediná červená fáza kvalifikácie.
O tú sa postaral Dan Clarke z tímu CTE Racing po tom, čo jeho monopost škrtol ľavou stranou pri brzdení o stenu najhlhšej rovinky a nopokon skončil v bariére z pneumatík v tretej zákrute bez ujmy na zdraví. Jeho monopost bol na tom pochopiteľne ďaleko horšie.
Do záverečnej časti sa na provizórnom pole position vystriedali Bourdais, Tracy a napokon Allmendinger, po tom, čo obaja piloti tímu Forsythe prezuli na mäkšie pneumatiky. Bourdais v závere rovnako navštívil svojich mechanikov a zraky prítomných očakávali, čo z toho vznikne. Sebastien mal vďaka časovému limitu k dispozícii iba jediné možné rýchle kolo, ale bohužiaľ doplatil na hustú premávku a Allmendingerovi bolo takmer jasné, že o poleposition ho už francúzsky rodák nepripraví.
Takmer nikto si nevšimol, že v posledných sekundách kvalifikácie jazdí na trati ešte červenobiely monopost Justina Wilsona z tímu RuSport a dal o sebe jasne vedieť až po tom, čo jeho meno poskočilo zo štvrtého miesta na prvé. Expilot Formule 1 tak získava svoje prvé poleposition sezóny.
Posledné dve miesta na štarte nebudú podobne ako u ostatných pilotov zhodné s výsledkom druhej kvalifikácie. Dan Clarke pre svoju haváriu v meranom kole nezaznamenal žiaden čas, ale výsledok z prvej kvalifikácie ho posunul na predposledné miesto pred Kesemetsa.
Pre tých, ktorí dajú prednosť sledovaniu pretekov Champ Car pred finálovým duelom MS vo futbale, ponúka stanica Eurosport priamy prenos v nedeľu od 18:30.
Foto: Champ Car
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.