Toronto - 2.kvalifikácie + postavenie na štarte: Každý s napätím očakával, či dokáže Bourdais prekonať čas Allmendingera. Prišiel však nečakaný útok Justina...
Boj o absolútne postavenie na štarte započala ako prvá Katherine Legge, ale jej prvý zaznamenaný čas zakrátko hlboko zmazal neuveriteľným výkonom Andrew Ranger z tímu Mi-Jack. Jeho výkon nebol napriek výjazdu polovice štartovného poľa prekonaný, keď prišla na rad jediná červená fáza kvalifikácie.
O tú sa postaral Dan Clarke z tímu CTE Racing po tom, čo jeho monopost škrtol ľavou stranou pri brzdení o stenu najhlhšej rovinky a nopokon skončil v bariére z pneumatík v tretej zákrute bez ujmy na zdraví. Jeho monopost bol na tom pochopiteľne ďaleko horšie.
Do záverečnej časti sa na provizórnom pole position vystriedali Bourdais, Tracy a napokon Allmendinger, po tom, čo obaja piloti tímu Forsythe prezuli na mäkšie pneumatiky. Bourdais v závere rovnako navštívil svojich mechanikov a zraky prítomných očakávali, čo z toho vznikne. Sebastien mal vďaka časovému limitu k dispozícii iba jediné možné rýchle kolo, ale bohužiaľ doplatil na hustú premávku a Allmendingerovi bolo takmer jasné, že o poleposition ho už francúzsky rodák nepripraví.
Takmer nikto si nevšimol, že v posledných sekundách kvalifikácie jazdí na trati ešte červenobiely monopost Justina Wilsona z tímu RuSport a dal o sebe jasne vedieť až po tom, čo jeho meno poskočilo zo štvrtého miesta na prvé. Expilot Formule 1 tak získava svoje prvé poleposition sezóny.
Posledné dve miesta na štarte nebudú podobne ako u ostatných pilotov zhodné s výsledkom druhej kvalifikácie. Dan Clarke pre svoju haváriu v meranom kole nezaznamenal žiaden čas, ale výsledok z prvej kvalifikácie ho posunul na predposledné miesto pred Kesemetsa.
Pre tých, ktorí dajú prednosť sledovaniu pretekov Champ Car pred finálovým duelom MS vo futbale, ponúka stanica Eurosport priamy prenos v nedeľu od 18:30.
Foto: Champ Car
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?