Druhá sezóna šampionátu národov vypukne 1.októbra v Holandskom Zandvoorde, po ktorej sa tímy presunú prvý krát na brnenský okruh.
Uskutočnenie predstáv zakladateľa šampionátu Sheikha Maktoum Hasher Maktoum Al Maktouma v podobe svetového pohára motoršportu si bez pochýb našiel svojich priaznivcov po celom svete vďaka širokému spektru zastúpených národov a v neposlednej rade vyplneniu medzery na prelome roka, kedy iné motoristické súťaže zažívajú zimný spánok.
Napriek tomu, že úvodné preteky šampionátu začali minulý rok v anglickom Brands Hatch, v druhej sezóne môžu byť rozhodujúce vďaka poslednému miestu v kalendári. Druhú sezónu 2006/2007 otvára pobrežný okruh holandského Zandvoortu v prvý októbrový deň.
Novinkou v kalendári je pre radosť českých fanúšikov usporiadanie pretekov na brnenskom okruhu hneď o týždeň neskôr. Pre tých, ktorí ešte nezažili čaro formulových pretekov by si urcite nemali túto príležitosť nechať újsť aj vďaka zvučnému zastúpeniu pilotov a osobností z celého sveta.
Počet pretekov sa rozšíril na 13 po pribudnutí Českej Republiky a Nového Zélandu, aj keď v druhom prípade ešte nie je všetko uzavreté vďaka prebiehajúcim rokovaniam. Pravdepodobne vďaka poriadaniu pretekov v Brne neuvidíme monoposty A1GP v nemeckom Lausitzringu. Oproti tomu si Čína získala právo na dvoje preteky.
Kalendár 2. sezóny A1GP - 2006/2007:
1. Holandsko - Circuit Park Zandvoort - 1.október 20062. Česká Republika - Auto Motodrom Brno - 8.október 20063. Čína - Beijing - 5.november 20064. Malajzia - Sepang International Circuit - 26.november 20065. Arabské Emiráty - Dubai Autodrome - 16.december 20066. Nový Zéland - Taupo - 21.január 2007**7. Austrália - Sydney - 4.február 20078. Južná Afrika - Durban - 25.február 20079. Južná/Severná Amerika - 11./18.marec 200710. Mexiko - 25.marec 200711. Indonézia - 8.apríl 2007*12. Čína - Shanghai International Circuit - 15.apríl 200713. Veľká Británia - Brands Hatch - 29.apríl 2007
* - termín bude ešte upresnený** - zmluva o poriadaní pretekov je vo fáze rokovania
Foto: Sutton Motorsport Images
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.
Společnost BYD, světový lídr v oblasti vozidel na nové energie, oficiálně vstupuje na český trh. Tuzemským zákazníkům nabídne čistě elektrické i plug-in hybridní vozy s technologiemi, které jsou součástí její rychlé expanze v Evropě.
V Druhé kapitole naší dlouhodobé recenze se podíváme na zoubek naftovému čtyřválci o objemu 1,5 litrů, který pracuje ve voze, jehož pohotovostní hmotnost činí 1585 kg. Je to důstojná motorizace pro načančané SUV, které o sobě tvrdí, že hraje vysokou hru? A co spotřeba?
Tento týden v naší redakční garáži zaparkoval nejsilnější Superb, který na první pohled vypadá celkem běžně, ale opak je pravdou. Na silnici dokáže být překvapivě svižným autem, které si však stále zachovává svou klidnou povahu, která je nad věcí. Jaká je nová generace ve srovnání s tou předchozí, která nabídla výkon 206 kW ?
Americký prezident Donald Trump oznámil, že Spojené státy uvalí 25% cla na dovoz automobilů vyrobených mimo USA, přičemž tato opatření vstoupí v platnost 2. dubna. V reakci na tuto novinku předsedkyně Evropské komise Ursula von der Leyenová vyjádřila lítost a EU její rozhodnutí důkladně prozkoumá. Trump rovněž odložil výběr cla na automobilové díly o měsíc. Tento krok způsobil pokles akcií automobilek na asijských burzách a očekává se, že výprodeje se rozšíří i na evropské a americké trhy. Uvedl to server CNBS.