Druhá sezóna šampionátu národov vypukne 1.októbra v Holandskom Zandvoorde, po ktorej sa tímy presunú prvý krát na brnenský okruh.
Uskutočnenie predstáv zakladateľa šampionátu Sheikha Maktoum Hasher Maktoum Al Maktouma v podobe svetového pohára motoršportu si bez pochýb našiel svojich priaznivcov po celom svete vďaka širokému spektru zastúpených národov a v neposlednej rade vyplneniu medzery na prelome roka, kedy iné motoristické súťaže zažívajú zimný spánok.
Napriek tomu, že úvodné preteky šampionátu začali minulý rok v anglickom Brands Hatch, v druhej sezóne môžu byť rozhodujúce vďaka poslednému miestu v kalendári. Druhú sezónu 2006/2007 otvára pobrežný okruh holandského Zandvoortu v prvý októbrový deň.
Novinkou v kalendári je pre radosť českých fanúšikov usporiadanie pretekov na brnenskom okruhu hneď o týždeň neskôr. Pre tých, ktorí ešte nezažili čaro formulových pretekov by si urcite nemali túto príležitosť nechať újsť aj vďaka zvučnému zastúpeniu pilotov a osobností z celého sveta.
Počet pretekov sa rozšíril na 13 po pribudnutí Českej Republiky a Nového Zélandu, aj keď v druhom prípade ešte nie je všetko uzavreté vďaka prebiehajúcim rokovaniam. Pravdepodobne vďaka poriadaniu pretekov v Brne neuvidíme monoposty A1GP v nemeckom Lausitzringu. Oproti tomu si Čína získala právo na dvoje preteky.
Kalendár 2. sezóny A1GP - 2006/2007:
1. Holandsko - Circuit Park Zandvoort - 1.október 20062. Česká Republika - Auto Motodrom Brno - 8.október 20063. Čína - Beijing - 5.november 20064. Malajzia - Sepang International Circuit - 26.november 20065. Arabské Emiráty - Dubai Autodrome - 16.december 20066. Nový Zéland - Taupo - 21.január 2007**7. Austrália - Sydney - 4.február 20078. Južná Afrika - Durban - 25.február 20079. Južná/Severná Amerika - 11./18.marec 200710. Mexiko - 25.marec 200711. Indonézia - 8.apríl 2007*12. Čína - Shanghai International Circuit - 15.apríl 200713. Veľká Británia - Brands Hatch - 29.apríl 2007
* - termín bude ešte upresnený** - zmluva o poriadaní pretekov je vo fáze rokovania
Foto: Sutton Motorsport Images
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.
Sháníte-li ojeté SUV se silným motorem, tak máte v nabídce sekundárního trhu s auty rozhodně z čeho vybírat. Mnoho lidí má rozpočet na rodinné SUV přibližně milion korun, což na nového Kodiaqa nestačí, na prémiové značky už vůbec ne. Dnešní recenze se podívá na zoubek 6 let staré Audi Q7, kterou za milion pořídíte. To je mimochodem podobná částka, za jakou koupíte modernizovaný Kodiaq RS první generace – co je lepší volba?
Čtyřková Octavia se po pěti letech dočkala faceliftu v rámci kterého přišlo několik inovací. Důležité ovšem je, že byl zachován charakter vozu, který si stále drží velice dobrou kombinaci praktičnosti a zábavy za volantem. Jedná se o nejsilnější Octavii, která kdy vznikla. Měli byste si ji koupit nebo se vyplatí porozhlédnout u sourozenecké Cupry, která nabízí ještě podstatně silnější exempláře?
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?