Druhá sezóna šampionátu národov vypukne 1.októbra v Holandskom Zandvoorde, po ktorej sa tímy presunú prvý krát na brnenský okruh.
Uskutočnenie predstáv zakladateľa šampionátu Sheikha Maktoum Hasher Maktoum Al Maktouma v podobe svetového pohára motoršportu si bez pochýb našiel svojich priaznivcov po celom svete vďaka širokému spektru zastúpených národov a v neposlednej rade vyplneniu medzery na prelome roka, kedy iné motoristické súťaže zažívajú zimný spánok.
Napriek tomu, že úvodné preteky šampionátu začali minulý rok v anglickom Brands Hatch, v druhej sezóne môžu byť rozhodujúce vďaka poslednému miestu v kalendári. Druhú sezónu 2006/2007 otvára pobrežný okruh holandského Zandvoortu v prvý októbrový deň.
Novinkou v kalendári je pre radosť českých fanúšikov usporiadanie pretekov na brnenskom okruhu hneď o týždeň neskôr. Pre tých, ktorí ešte nezažili čaro formulových pretekov by si urcite nemali túto príležitosť nechať újsť aj vďaka zvučnému zastúpeniu pilotov a osobností z celého sveta.
Počet pretekov sa rozšíril na 13 po pribudnutí Českej Republiky a Nového Zélandu, aj keď v druhom prípade ešte nie je všetko uzavreté vďaka prebiehajúcim rokovaniam. Pravdepodobne vďaka poriadaniu pretekov v Brne neuvidíme monoposty A1GP v nemeckom Lausitzringu. Oproti tomu si Čína získala právo na dvoje preteky.
Kalendár 2. sezóny A1GP - 2006/2007:
1. Holandsko - Circuit Park Zandvoort - 1.október 20062. Česká Republika - Auto Motodrom Brno - 8.október 20063. Čína - Beijing - 5.november 20064. Malajzia - Sepang International Circuit - 26.november 20065. Arabské Emiráty - Dubai Autodrome - 16.december 20066. Nový Zéland - Taupo - 21.január 2007**7. Austrália - Sydney - 4.február 20078. Južná Afrika - Durban - 25.február 20079. Južná/Severná Amerika - 11./18.marec 200710. Mexiko - 25.marec 200711. Indonézia - 8.apríl 2007*12. Čína - Shanghai International Circuit - 15.apríl 200713. Veľká Británia - Brands Hatch - 29.apríl 2007
* - termín bude ešte upresnený** - zmluva o poriadaní pretekov je vo fáze rokovania
Foto: Sutton Motorsport Images
Před třemi měsíci se společnost AURES Holdings rozhodla po 76 letech transformovat tradiční značku Mototechna do nové podoby. V Praze v ulici Kolbenova otevřela první polistopadovou samostatnou pobočku a značce dala nejen novou podobu loga, ale výrazně posunula na novou úroveň nabídku aut i služeb. To se ukázalo jako dobrý tah, protože tím zacílila na náročnější klientelu. Potvrzuje to i rostoucí NPS (hodnocení úrovně služeb od zákazníků) a vysoké hodnocení na Googlu. Doposud byla Mototechna součástí nabídky všech poboček AURES Holdings v Česku a na Slovensku. Do tří let plánuje Mototechna rozšířit nabídku na 2 000 aut a otevřít další pobočky nejen v České republice, ale i na Slovensku a v Polsku.
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.