Druhá sezóna šampionátu národov vypukne 1.októbra v Holandskom Zandvoorde, po ktorej sa tímy presunú prvý krát na brnenský okruh.
Uskutočnenie predstáv zakladateľa šampionátu Sheikha Maktoum Hasher Maktoum Al Maktouma v podobe svetového pohára motoršportu si bez pochýb našiel svojich priaznivcov po celom svete vďaka širokému spektru zastúpených národov a v neposlednej rade vyplneniu medzery na prelome roka, kedy iné motoristické súťaže zažívajú zimný spánok.
Napriek tomu, že úvodné preteky šampionátu začali minulý rok v anglickom Brands Hatch, v druhej sezóne môžu byť rozhodujúce vďaka poslednému miestu v kalendári. Druhú sezónu 2006/2007 otvára pobrežný okruh holandského Zandvoortu v prvý októbrový deň.
Novinkou v kalendári je pre radosť českých fanúšikov usporiadanie pretekov na brnenskom okruhu hneď o týždeň neskôr. Pre tých, ktorí ešte nezažili čaro formulových pretekov by si urcite nemali túto príležitosť nechať újsť aj vďaka zvučnému zastúpeniu pilotov a osobností z celého sveta.
Počet pretekov sa rozšíril na 13 po pribudnutí Českej Republiky a Nového Zélandu, aj keď v druhom prípade ešte nie je všetko uzavreté vďaka prebiehajúcim rokovaniam. Pravdepodobne vďaka poriadaniu pretekov v Brne neuvidíme monoposty A1GP v nemeckom Lausitzringu. Oproti tomu si Čína získala právo na dvoje preteky.
Kalendár 2. sezóny A1GP - 2006/2007:
1. Holandsko - Circuit Park Zandvoort - 1.október 20062. Česká Republika - Auto Motodrom Brno - 8.október 20063. Čína - Beijing - 5.november 20064. Malajzia - Sepang International Circuit - 26.november 20065. Arabské Emiráty - Dubai Autodrome - 16.december 20066. Nový Zéland - Taupo - 21.január 2007**7. Austrália - Sydney - 4.február 20078. Južná Afrika - Durban - 25.február 20079. Južná/Severná Amerika - 11./18.marec 200710. Mexiko - 25.marec 200711. Indonézia - 8.apríl 2007*12. Čína - Shanghai International Circuit - 15.apríl 200713. Veľká Británia - Brands Hatch - 29.apríl 2007
* - termín bude ešte upresnený** - zmluva o poriadaní pretekov je vo fáze rokovania
Foto: Sutton Motorsport Images
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.