A.J.Allmendinger kvalifikáciou porazil dlhoročný rekord trate, ale k ceste za možným víťazstvom mu stoja dvaja veľmi silní súperi Bourdais a Wilson.
A.J.Allmendinger - pole position"Mám dobrý pocit z komunikácie s mojimi inžiniermi. Sú ústretoví k tomu, čo potrebujem od auta a ja im ľahšie podávam spätné informácie preto, aby sme boli čo najrýchlejší. Som v tíme Forsythe skutočne šťastný a myslím si, že v pretekoch môžeme skončiť na pódiu. Pokiaľ by som aj nevyhral, bol by som s víkendom spokojný."
Sebastien Bourdais - 2. miesto na štarte"Zdá sa, že sme mali v druhej kvalifikácii viac zabojovať. Každý rok je to tu rovnaké, strácali sme trochu stabilitu na aute. Pokúšali sme sa zbaviť nedotáčavosti, ale zdá sa, že sme zatiaľ nenašli tú správnu cestu. Auto sa ťažšie ovláda a preto nedokážeme ísť rýchlejšie v porovnaní s ostatnými."
Justin Wilson - 3. miesto na štarte"Prácou na aute počas celého dňa sme zrýchlili do uspokojivej formy, takže som celkom spokojný. V hustejšej premávke som sa snažil vo vlásenke dostať pred súperovo auto, ale on zvolnil a bol príliš široký," Justin Wilson sa v poslednej chvíli vyhol zrážke s týmto autom, ale musel núdzovo vbehnúť do únikovej zóny na konci cieľovej roviny, kde dostal aj hodiny bez poškodenia monopostu - poznámka redakcie. "Napriek výsledku si myslím, že auto je do pretekov dobre pripavené."
Foto: RuSPORT/TNT Photo/ACM Photo
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.