Velmi rychlý, psychicky vyčerpávající a technicky náročný, takový je ovál v Richmondu na němž dnes jezdci odstartují do sedmého závodu sezóny.
Tři ze čtyř vítězství v kariéře dosáhl Dario Franchitti na dvoumílových nebo ještě kratších oválech. V roce 2004 exceloval v Milwaukee a Pikes Peak, v loňské sezóně si odnesl prvenství z Nashvillu. Po šesti závodech sezóny 2006 je právě Richmond první ze tří následujících velmi krátkých oválů.
„Tuto trať mám velmi rád, je originální,“ řekl Franchitti. „V posledních dvou letech jsme zde měli konkurenceschopné vozy, ale vítězství nám stále uniká. Celý víkend jsme tvrdě pracovali, abychom dosáhli vytouženého cíle,“ pokračoval.
Richmond je krátký ovál z čehož plyne hustý provoz, který může při předjíždění opozdilců velmi zamíchat pořadím na čele. Dario Franchitti z toho strach nemá a očekává těsné souboje o vedení. Klopení v Richmondu je jen 14%, jízda ve skoro rovných zatáčkách vyvíjí na jezdce mimořádné přetížení, které někdy dosahuje až 5G.
„Během závodu se bude dít spousta věcí, hromada vozů před vámi, za vámi a závodníci bojující o své postavení. V některých chvílích se budete muset nadechnout, říci si OK a pak mezi nimi nějakou mezerou prokličkovat,“ řekl několik hodin před závodem Castroneves.
foto: IndyCar Media
Před třemi měsíci se společnost AURES Holdings rozhodla po 76 letech transformovat tradiční značku Mototechna do nové podoby. V Praze v ulici Kolbenova otevřela první polistopadovou samostatnou pobočku a značce dala nejen novou podobu loga, ale výrazně posunula na novou úroveň nabídku aut i služeb. To se ukázalo jako dobrý tah, protože tím zacílila na náročnější klientelu. Potvrzuje to i rostoucí NPS (hodnocení úrovně služeb od zákazníků) a vysoké hodnocení na Googlu. Doposud byla Mototechna součástí nabídky všech poboček AURES Holdings v Česku a na Slovensku. Do tří let plánuje Mototechna rozšířit nabídku na 2 000 aut a otevřít další pobočky nejen v České republice, ale i na Slovensku a v Polsku.
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.