Richmond - Postavení na startu: Helio Castroneves díky zrušené kvalifikaci z důvodu deště se postaví v dnešním závodě na ovále v Richmondu na startu do čela startovního pole.
Helio Castroneves odstartuje na ovále Richmond International Raceway již podruhé z Pole position, letoš však je to jeho třetí start z první pozice. Jeho čas 15.5645 při průměrné rychlosti 173.472 mil za hodinu byl dosažen v tréninku. Postavení na startu se tak opět stanovilo z kombinací výsledků obou tréninků."Já toto Pole potvrdím," říká Castroneves, který letos již startoval z Pole position ve Watkins Glen a Motegi. "Nechává mě to klidným, že se nejela kvalifikace. Pokaždé máme možnost se dostat na Pole bez kvalifikace, je to jakési požehnání tohoto sportu."
Scott Sharp (Delphi Fernandéz Racing) odstartuje poprvé (mimo Indy 500) od roku 2001 z úprvní řady, ze druhé pozice. Tehdy se mu to povedlo při závodě v Kentucky. Naopak Castroneves už startoval z top 5 sedmkrát za sebou a v Richmondu zaznamenal dvakrát Pole (naposled 2004). Byl právě uprostřed svého warm-up kola v kvalifikaci, když byla zastavena pro první kapky deště. Sam Hornish jr. a úřadující mistr šampionátu Dan Wheldon obsadí druhou řadu. Wheldon byl provizorním držitelem Pole, když spadly první kapky. Třetí řadu na startu zaplní Marco Andretti a Vitor Meira.
Před třemi měsíci se společnost AURES Holdings rozhodla po 76 letech transformovat tradiční značku Mototechna do nové podoby. V Praze v ulici Kolbenova otevřela první polistopadovou samostatnou pobočku a značce dala nejen novou podobu loga, ale výrazně posunula na novou úroveň nabídku aut i služeb. To se ukázalo jako dobrý tah, protože tím zacílila na náročnější klientelu. Potvrzuje to i rostoucí NPS (hodnocení úrovně služeb od zákazníků) a vysoké hodnocení na Googlu. Doposud byla Mototechna součástí nabídky všech poboček AURES Holdings v Česku a na Slovensku. Do tří let plánuje Mototechna rozšířit nabídku na 2 000 aut a otevřít další pobočky nejen v České republice, ale i na Slovensku a v Polsku.
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.