Britský pilot stáje ART Grand Prix prokázal v dnešním dopoledním závodě opět svoji převahu a po startu z osmého místa letos již podruhé vyhrát jak sobotní, tak nedělní závod.
Startovní manévr zvládl včera osmý Porteiro výborně a v první zatáčce si udržel vedení před Piccionem, Pantanem, Piquetem. Tvrdě spolu bojovali Carroll a Hamilton. Zezadu startující Glock se vydal vstříc bojovnému výkonu skrz celé startovní pole. Opačný scénář potkal Premata, který byl po hodinách po Zuberovi druhým odstoupivším jezdcem závodu.
Porteiro zvyšoval náskok před Piccionem, brzdícím Piqueta. Následující Pantano vzdoroval Hamiltonovi. Dalším defenzivně naladěným jezdcem byl Fairuz Fauzy, který na sedmém místě odolával všem pokusům o předjetí. Tým Arden si dnes prožil velké zklamání, když spolu kolidovali oba jeho jezdci Ammermuller a zaskakující Jani. Následovala žlutá fáze k velké smůle vedoucího Porteira.
Hamilton zaútočil úspěšně na Pantana, později dostihl i Piqueta marně se snažícího pokořit Piccioneho. Porteiro znovu unikal na čele. Před Maggotts se objevila zmíněná trojice vedle sebe bok po boku, projet mohl však jen jediný a byl to dnes opět suverénní Hamilton, Brazilec musel až na trávu, díky čemuž ho překonali ještě Carroll a Pantano.
Hamilton se rychle blížil nezkušenému, přesto výborně jedoucímu Porteirovi ze stáje Campos. Španěl bojoval srdnatě a několik kol vzdoroval, přesto se neubránil. Vedoucí jezdec průběžného pořadí si následně jel pro své letošní páté vítězství s nejrychlejším kolem závodu na účtu.
Čtvrtý Carroll však cítil příležitost znovu vystoupit na stupně vítězů a když překonal Piccioneho, vedl až do konce závodu vláček jezdců na bodovaných pozicích těsně za zadním spoilerem tentokrát nechybujícího Porteira. Všichni útočili a zároveň bránili své pozice, ke změně ale už nedošlo.
Foto: www.gp2seriae.com
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.
Společnost BYD, světový lídr v oblasti vozidel na nové energie, oficiálně vstupuje na český trh. Tuzemským zákazníkům nabídne čistě elektrické i plug-in hybridní vozy s technologiemi, které jsou součástí její rychlé expanze v Evropě.
V Druhé kapitole naší dlouhodobé recenze se podíváme na zoubek naftovému čtyřválci o objemu 1,5 litrů, který pracuje ve voze, jehož pohotovostní hmotnost činí 1585 kg. Je to důstojná motorizace pro načančané SUV, které o sobě tvrdí, že hraje vysokou hru? A co spotřeba?
Tento týden v naší redakční garáži zaparkoval nejsilnější Superb, který na první pohled vypadá celkem běžně, ale opak je pravdou. Na silnici dokáže být překvapivě svižným autem, které si však stále zachovává svou klidnou povahu, která je nad věcí. Jaká je nová generace ve srovnání s tou předchozí, která nabídla výkon 206 kW ?
Americký prezident Donald Trump oznámil, že Spojené státy uvalí 25% cla na dovoz automobilů vyrobených mimo USA, přičemž tato opatření vstoupí v platnost 2. dubna. V reakci na tuto novinku předsedkyně Evropské komise Ursula von der Leyenová vyjádřila lítost a EU její rozhodnutí důkladně prozkoumá. Trump rovněž odložil výběr cla na automobilové díly o měsíc. Tento krok způsobil pokles akcií automobilek na asijských burzách a očekává se, že výprodeje se rozšíří i na evropské a americké trhy. Uvedl to server CNBS.