Texas: Castroneves upevňuje vedení

Castroneves, Helio
Castroneves, Helio, foto: Marlboro Team Penske
iM3 11. června 2006 10:02
Sdílej:

Helio Castroneves získal výhodu nad pozdním tankování Hornishe, Wheldona a Dixona a získal své třetí vítězství v sezóně.

Dan Wheldon opět předvedl dominantní závod, kdy vedl 171. kol z celkových 200. Na trať vyjel pace car jen dvakrát, pak už následoval dlouhý sprint na 122 kol. Mechanici měli v závěrečné fázi plné ruce práce odbavit své piloty co nejlépe, v tu chvíli totiž záleželo na každé desetině vteřiny. Nejhůře dopadl Dan Wheldon, který po problémové zastávce ztratil vedení. Matice předního pravého kola při výměně pneumatik upadla a Angličan se propadl za Castronevese a týmového kolegu Dixona.

„Bohužel jsme za těchto okolností darovali vítězství týmu Penske,“ řekl zklamaně Wheldon. „Dnes jsme mohli získat spoustu bodů, naopak jsme jich deset darovali Castronevesovi.“ Wheldon si na nešťastného mechanika nestěžoval. V automobilovém sportu se pohybuje už dost dlouho na to, aby věděl, že závod může vyhrát a zároveň i prohrát celý tým.

Problémům se nevyhnul i Sam Hornish, který v 191. kole mířil do boxu. V třetí a čtvrté zatáčce jeho vůz náhle zpomalil a začal „pokašlávat“ – k mechanikům dojel s vyschlou nádrží. „Došlo nám palivo,“ řekl Hornish, jemuž ještě při rozjezdu zhasl motor. „Musíme zjistit, co jsme udělali špatně.“ Šéf týmu Roger Penske přiznal, že Hornishe drželi na dráze příliš dlouho.

Tým Andretti Green Racing tentokrát nenašel správný rytmus, nejlepší ze čtyřčlenného týmu byl až sedmý Tony Kaanan. Třináctý Dario Franchitti neskrýval své zklamání: „Toto byl jeden z mých pěti nejhorších závodů v kariéře, byli jsme prostě pomalý.“

Rahal Letterman Team v Texasu měnil podvozky Panoz za Dallaru a jezdci si v trénincích na nové chování vozu teprve zvykali. V závodě se nedá mluvit a nějakém výrazném úspěchu, ale dvanáctá Danica Patrick vidí budoucnost pozitivně.

foto: Marlboro Team Penske

Stalo se
Elektro
Audi Q5 představuje verze e-hybrid SUV a Sportback

Nové Audi Q5 e-hybrid: Rodina se rozšiřuje o plug-in verzi. Koupíte ho už pod 1,7 milionů

Audi rozšiřuje rodinu modelu Q5 o plug-in hybridy. Nové SUV i Sportback e-hybrid kombinují výkon až 367 koní, elektrický dojezd do 100 kilometrů a vyspělé technologie. Do prodeje vstoupí koncem roku 2025, nejlevnější verze vyjde na více než 69 tisíc eur (cca 1,7 milionu korun).

Testy aut
DS3 Performance Line Hybrid

DS3 Performance Line Hybrid – stylovka do města, která mi nesluší

Do další dlouhodobé recenze zavítal francouzský elegantní crossover, který díky svému sebevědomí nemá nejsnazší život. Naše testování bude mít dvě části – první bude z pohledu mého a druhá z pohledu mé ženy. Budeme mít stejné závěrečné hodnocení nebo se naše názory budou výrazně lišit?

Novinky
Kia Sportage (2026)

Kia Sportage (2026): Láká na facelift s Netflixem, hlasovým ovládáním a hybridem s předním náhonem

Facelift populárního korejského crossoveru Kia Sportage přináší kromě kosmetických úprav i technologický skok. Nový infotainment zvládne streamování videa, aktualizace přes internet i platby za parkování. Pod kapotou se objeví výkonnější hybridy s novou automatickou převodovkou a poprvé i plug-in verze s pohonem předních kol.

Novinky
BMW Speedtop

BMW Speedtop (2025) bere dech. Toto krásné kombi půjde skutečně do výroby

BMW na prestižním festivalu elegance u jezera Como představilo vůz, který bere dech. Nový model Speedtop navazuje na loňské koncepty a tentokrát nepůjde jen o výstavní kus – limitovaná série 70 vozů s osmiválcem pod kapotou míří do výroby. Design, luxus a výkon v unikátním shooting braku, který si ale běžný smrtelník nekoupí.