Helio Castroneves získal výhodu nad pozdním tankování Hornishe, Wheldona a Dixona a získal své třetí vítězství v sezóně.
Dan Wheldon opět předvedl dominantní závod, kdy vedl 171. kol z celkových 200. Na trať vyjel pace car jen dvakrát, pak už následoval dlouhý sprint na 122 kol. Mechanici měli v závěrečné fázi plné ruce práce odbavit své piloty co nejlépe, v tu chvíli totiž záleželo na každé desetině vteřiny. Nejhůře dopadl Dan Wheldon, který po problémové zastávce ztratil vedení. Matice předního pravého kola při výměně pneumatik upadla a Angličan se propadl za Castronevese a týmového kolegu Dixona.
„Bohužel jsme za těchto okolností darovali vítězství týmu Penske,“ řekl zklamaně Wheldon. „Dnes jsme mohli získat spoustu bodů, naopak jsme jich deset darovali Castronevesovi.“ Wheldon si na nešťastného mechanika nestěžoval. V automobilovém sportu se pohybuje už dost dlouho na to, aby věděl, že závod může vyhrát a zároveň i prohrát celý tým.
Problémům se nevyhnul i Sam Hornish, který v 191. kole mířil do boxu. V třetí a čtvrté zatáčce jeho vůz náhle zpomalil a začal „pokašlávat“ – k mechanikům dojel s vyschlou nádrží. „Došlo nám palivo,“ řekl Hornish, jemuž ještě při rozjezdu zhasl motor. „Musíme zjistit, co jsme udělali špatně.“ Šéf týmu Roger Penske přiznal, že Hornishe drželi na dráze příliš dlouho.
Tým Andretti Green Racing tentokrát nenašel správný rytmus, nejlepší ze čtyřčlenného týmu byl až sedmý Tony Kaanan. Třináctý Dario Franchitti neskrýval své zklamání: „Toto byl jeden z mých pěti nejhorších závodů v kariéře, byli jsme prostě pomalý.“
Rahal Letterman Team v Texasu měnil podvozky Panoz za Dallaru a jezdci si v trénincích na nové chování vozu teprve zvykali. V závodě se nedá mluvit a nějakém výrazném úspěchu, ale dvanáctá Danica Patrick vidí budoucnost pozitivně.
foto: Marlboro Team Penske
Před třemi měsíci se společnost AURES Holdings rozhodla po 76 letech transformovat tradiční značku Mototechna do nové podoby. V Praze v ulici Kolbenova otevřela první polistopadovou samostatnou pobočku a značce dala nejen novou podobu loga, ale výrazně posunula na novou úroveň nabídku aut i služeb. To se ukázalo jako dobrý tah, protože tím zacílila na náročnější klientelu. Potvrzuje to i rostoucí NPS (hodnocení úrovně služeb od zákazníků) a vysoké hodnocení na Googlu. Doposud byla Mototechna součástí nabídky všech poboček AURES Holdings v Česku a na Slovensku. Do tří let plánuje Mototechna rozšířit nabídku na 2 000 aut a otevřít další pobočky nejen v České republice, ale i na Slovensku a v Polsku.
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.