Helio Castroneves získal výhodu nad pozdním tankování Hornishe, Wheldona a Dixona a získal své třetí vítězství v sezóně.
Dan Wheldon opět předvedl dominantní závod, kdy vedl 171. kol z celkových 200. Na trať vyjel pace car jen dvakrát, pak už následoval dlouhý sprint na 122 kol. Mechanici měli v závěrečné fázi plné ruce práce odbavit své piloty co nejlépe, v tu chvíli totiž záleželo na každé desetině vteřiny. Nejhůře dopadl Dan Wheldon, který po problémové zastávce ztratil vedení. Matice předního pravého kola při výměně pneumatik upadla a Angličan se propadl za Castronevese a týmového kolegu Dixona.
„Bohužel jsme za těchto okolností darovali vítězství týmu Penske,“ řekl zklamaně Wheldon. „Dnes jsme mohli získat spoustu bodů, naopak jsme jich deset darovali Castronevesovi.“ Wheldon si na nešťastného mechanika nestěžoval. V automobilovém sportu se pohybuje už dost dlouho na to, aby věděl, že závod může vyhrát a zároveň i prohrát celý tým.
Problémům se nevyhnul i Sam Hornish, který v 191. kole mířil do boxu. V třetí a čtvrté zatáčce jeho vůz náhle zpomalil a začal „pokašlávat“ – k mechanikům dojel s vyschlou nádrží. „Došlo nám palivo,“ řekl Hornish, jemuž ještě při rozjezdu zhasl motor. „Musíme zjistit, co jsme udělali špatně.“ Šéf týmu Roger Penske přiznal, že Hornishe drželi na dráze příliš dlouho.
Tým Andretti Green Racing tentokrát nenašel správný rytmus, nejlepší ze čtyřčlenného týmu byl až sedmý Tony Kaanan. Třináctý Dario Franchitti neskrýval své zklamání: „Toto byl jeden z mých pěti nejhorších závodů v kariéře, byli jsme prostě pomalý.“
Rahal Letterman Team v Texasu měnil podvozky Panoz za Dallaru a jezdci si v trénincích na nové chování vozu teprve zvykali. V závodě se nedá mluvit a nějakém výrazném úspěchu, ale dvanáctá Danica Patrick vidí budoucnost pozitivně.
foto: Marlboro Team Penske
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?
Prémiová SUV jsou u nás velice oblíbená a na silnicích jich vídáme opravdu mnoho. Pořizovací ceny ovšem běžně atakují hranici 3 milionů korun, což není úplně málo. Není tak divu, že se lidé rozhlíží i na trhu ojetých automobilů, kde jsou ceny podstatně příznivější. Jak jezdí tento bílý kousek z roku 2020?