Poslední trénink pro Hornishe

Dixon - Manning
Dixon - Manning, foto: Target Chip Ganassi Racing
iM3 10. června 2006 10:44
Sdílej:

Jeho nejrychlejší kolo bylo o jednu desetinu vteřiny rychlejší než ve včerejší kvalifikaci a Hornish se tak stává velkým favoritem závodu.

Poslední čtvrtý trénink se koná za účelem posledního nastavení vozu na závod. Jezdci se vždy snaží dovést monopost do boxu nepoškozen, jízdě v „balíku“ ostatních pilotů se tedy raději vyhýbají, aby nedošlo k havárii. Tento trénink tomu však vůbec neodpovídal, diváci na tribunách měli často možnost vidět dva vozy vedle sebe v jedné zatáčce, Američany řečeno: „two-wide battles“

Při závěrečné příležitosti seznámit se dokonale s tratí byla na krátko vyvěšena žlutá vlajka. Helio Castroneves přibyl k seznamu jezdců, které dohání Eddie Cheever Jr. k záchvatům zuřivosti. V minulém závodě ve Watkins Glen měl se synem bývalého jezdce formule 1 čest Marco Andretti, jenž díky Cheeverově nepozornosti přišel a průbežné třetí místo.

V posledním kole čtvrtého tréninku na Texas Motor Speedway si Cheever držel vnější stopu a Castroneves zamířil k vnitřní části okruhu. Cheever Brazilci nenechal ani kousek prostoru a Castroneves byl nucen vyjet na trávník, aby unikl havárii.

Při vjezdu do boxu pohrozil na stojícího Cheevera pěstí. Jakmile zastavil, ještě ani nesundal helmu a zamířil k Cheeverovi. Pravděpodobně si chtěl pohovořit o jeho závodním stylu.

Závěrečný trénink vyhrál Sam Hornish před Castronevesem, Wheldonem a Dixonem. „Banda čtyř“ opět diktovala tempo a v závodě se můžeme těšit na pěkné noční souboje o prvenství. Nešťastný Bryan Herta, který v kvalifikaci zajel jedenáctý nejrychlejší čas musel měnit motor a do závodu odstartuje jako osmnáctý.  

foto: Target Chip Ganassi Racing

Stalo se
Testy aut
Toyota ProAce Verso

Test ojetiny: Toyota ProAce Verso VIP – univerzální praktik s bohatou výbavou

Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?

Novinky ze světa EV
Koncept vozu Tesla Model 3+

Tesla vytře evropským automobilkám zrak. Představí Model 3+ s dojezdem až 800 km

Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.

Testy aut
DS 7 PHEV 300 AWD Edition France

DS 7 PHEV 300 AWD Edition France – šmrncovní plug-in hybrid za zvýhodněnou cenu

Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?