Tým Rahal Letterman Racing tento víkend přechází na podvozky Dallara a se stávajícím partnerem Panoz po třech letech ukončuje smlouvu.
Buddy Rice dokázal v roce 2004 s Panozem vyhrát tři závody včetně slavné Indy 500 a navíc získal tým RHL devět pole-position. Buddy Rice stál na prvním místě pětkrát, Danica Patrick třikrát. Jenže úspěch slavné americké šasi narušila italská Dallara a z posledních třiadvaceti závodu si odnesla dvacet vítězství.
„Je to těžké jako srovnávat jablko s pomerančem,“ odůvodňoval změnu Ray Leto, generální manažer týmu. „Testy v aerodynamickém tunelu ukázaly jen nepatrné rozdíly, ale na trati musíme s Panozem zvýšit přítlak, aby jsme měli stejně stabilní vůz jako Dallara.“
Majitel týmu Bobby Rahal se o výměně rozhodl již při závodě v Motegi. Jeho volbu zapříčinil fakt, že podvozky Panoz nestačí na konkurenci. „S Dallarou jsme jeli v Indy roku 2002 a Kenny Brack absolvoval celou sezónu 2003, máme tedy všechna potřebná data,“ pokračoval Leto. Inženýři Rahal Letterman Racing budou využívat své zkušenosti a celý tým vzhlíží do druhé poloviny sezóny s nadějí na úspěch, zatím si však musí Buddy Rice a Danica Patrick na nový podvozek zvyknout.
foto: IndyCar Media
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.
Sháníte-li ojeté SUV se silným motorem, tak máte v nabídce sekundárního trhu s auty rozhodně z čeho vybírat. Mnoho lidí má rozpočet na rodinné SUV přibližně milion korun, což na nového Kodiaqa nestačí, na prémiové značky už vůbec ne. Dnešní recenze se podívá na zoubek 6 let staré Audi Q7, kterou za milion pořídíte. To je mimochodem podobná částka, za jakou koupíte modernizovaný Kodiaq RS první generace – co je lepší volba?