Tým Rahal Letterman Racing tento víkend přechází na podvozky Dallara a se stávajícím partnerem Panoz po třech letech ukončuje smlouvu.
Buddy Rice dokázal v roce 2004 s Panozem vyhrát tři závody včetně slavné Indy 500 a navíc získal tým RHL devět pole-position. Buddy Rice stál na prvním místě pětkrát, Danica Patrick třikrát. Jenže úspěch slavné americké šasi narušila italská Dallara a z posledních třiadvaceti závodu si odnesla dvacet vítězství.
„Je to těžké jako srovnávat jablko s pomerančem,“ odůvodňoval změnu Ray Leto, generální manažer týmu. „Testy v aerodynamickém tunelu ukázaly jen nepatrné rozdíly, ale na trati musíme s Panozem zvýšit přítlak, aby jsme měli stejně stabilní vůz jako Dallara.“
Majitel týmu Bobby Rahal se o výměně rozhodl již při závodě v Motegi. Jeho volbu zapříčinil fakt, že podvozky Panoz nestačí na konkurenci. „S Dallarou jsme jeli v Indy roku 2002 a Kenny Brack absolvoval celou sezónu 2003, máme tedy všechna potřebná data,“ pokračoval Leto. Inženýři Rahal Letterman Racing budou využívat své zkušenosti a celý tým vzhlíží do druhé poloviny sezóny s nadějí na úspěch, zatím si však musí Buddy Rice a Danica Patrick na nový podvozek zvyknout.
foto: IndyCar Media
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?
Prémiová SUV jsou u nás velice oblíbená a na silnicích jich vídáme opravdu mnoho. Pořizovací ceny ovšem běžně atakují hranici 3 milionů korun, což není úplně málo. Není tak divu, že se lidé rozhlíží i na trhu ojetých automobilů, kde jsou ceny podstatně příznivější. Jak jezdí tento bílý kousek z roku 2020?