Tým Rahal Letterman Racing tento víkend přechází na podvozky Dallara a se stávajícím partnerem Panoz po třech letech ukončuje smlouvu.
Buddy Rice dokázal v roce 2004 s Panozem vyhrát tři závody včetně slavné Indy 500 a navíc získal tým RHL devět pole-position. Buddy Rice stál na prvním místě pětkrát, Danica Patrick třikrát. Jenže úspěch slavné americké šasi narušila italská Dallara a z posledních třiadvaceti závodu si odnesla dvacet vítězství.
„Je to těžké jako srovnávat jablko s pomerančem,“ odůvodňoval změnu Ray Leto, generální manažer týmu. „Testy v aerodynamickém tunelu ukázaly jen nepatrné rozdíly, ale na trati musíme s Panozem zvýšit přítlak, aby jsme měli stejně stabilní vůz jako Dallara.“
Majitel týmu Bobby Rahal se o výměně rozhodl již při závodě v Motegi. Jeho volbu zapříčinil fakt, že podvozky Panoz nestačí na konkurenci. „S Dallarou jsme jeli v Indy roku 2002 a Kenny Brack absolvoval celou sezónu 2003, máme tedy všechna potřebná data,“ pokračoval Leto. Inženýři Rahal Letterman Racing budou využívat své zkušenosti a celý tým vzhlíží do druhé poloviny sezóny s nadějí na úspěch, zatím si však musí Buddy Rice a Danica Patrick na nový podvozek zvyknout.
foto: IndyCar Media
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?