Americký pilot série IRL získal již své třetí pole-position v roce a deváté v kariéře.
Od druhého Dana Wheldona jej dělilo pouhých 0.0041 vteřiny, naopak poslední Buddy Lazier zaostal za Hornishem o půl vteřiny. Závod na oválu Texas Motor Speedway se bude konat v noci ze soboty na neděli za umělého osvětlení.
„Vůz byl trochu pomalejší a nemohl jsem jet rychle, jak jsem potřeboval. Nakonec to ale na pole-position stačilo,“ těšil se ze svého úspěchu Hornish. Sezóna probíhá v duchu bojů mezi týmem Penske (Castroneves, Hornish) a týmem Ganassi (Wheldon, Dixon). Hornish získal důležité vítězství v Indianapolis 500, zatímco Dixon exceloval minulý týden na klasickém okruhu ve Watkins Glen.
Loňský vítěz Tomas Scheckter zajel pátý nejrychlejší čas, vedle něj se postaví Tony Kaanan. Nejlepší nováček roku Mario Andretti odstartuje z devátého místa. Týmový kolegové Tony Kaanan a Dario Franchitti jej sice překonali, ale i tak může být Andretti spokojen.
Naopak tým Bobbyho Rahala vyměnil podvozky Penske za Dallaru a jeho jezdci si na nové chování vozu ještě pořádně nezvykli. „Dallara má lepší přilnavost, ale ještě musíme najít cestu, jak být rychlejší,“ komentovala své patnácté místo Danica Patrick.
foto: Ron McQueeney/IRL
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.