Počasí dopomohlo k pole-positon týmu Penske a jeho jezdci, Heliu Castronevesovi.
Nepřízeň počasí provázela sobotní odpoledne na dráze ve Watkins Glen. Přestože byly vozy připraveny na mokro, kvalifikace se nekonala. Mrholení, studený vítr, velmi nízké teploty a mlha nejsou pro monoposty IndyCar tou nejvhodnější variantou, každý však počítal, že vozy na trať vyjedou.
Čáru přes rozpočet udělala záchranná helikoptéra, která ve stále hustější mlze nemohla startovat. Podle pravidel IRL musí být helikoptéra po dobu tréninků či závodů ve vzduchu, aby mohla včas přiletět na případné místo havárie. Proto byla z důvodu bezpečnosti kvalifikace zrušena. O pozici na startu rozhodovaly páteční časy z druhého tréninku, díky tomu si první místo zajistil Castroneves.
Vedle něj se postaví jeho dlouholetý kamarád Tony Kanaan. „Budeme bedlivě sledovat počasí, ale můj vůz Team 7-Eleven je tento víkend velmi dobrý a já miluji jízdu v dešti,“ komentoval své šance Kanaan.
Třetí skončila nová hvězda Ameriky, Marco Andretti: „Jsem rozhodně šťastný. Věřím, že v kvalifikaci jsme mohli být v první šestce, namísto toho startuji rovnou ze třetího místa.“
foto: IndyCar Media
Před třemi měsíci se společnost AURES Holdings rozhodla po 76 letech transformovat tradiční značku Mototechna do nové podoby. V Praze v ulici Kolbenova otevřela první polistopadovou samostatnou pobočku a značce dala nejen novou podobu loga, ale výrazně posunula na novou úroveň nabídku aut i služeb. To se ukázalo jako dobrý tah, protože tím zacílila na náročnější klientelu. Potvrzuje to i rostoucí NPS (hodnocení úrovně služeb od zákazníků) a vysoké hodnocení na Googlu. Doposud byla Mototechna součástí nabídky všech poboček AURES Holdings v Česku a na Slovensku. Do tří let plánuje Mototechna rozšířit nabídku na 2 000 aut a otevřít další pobočky nejen v České republice, ale i na Slovensku a v Polsku.
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.