Poprvé v historii IRL se týden po závodě Indianapolis 500 pojede další podnik v rámci šampionátu, tentokrát na závodním okruhu Watkins Glen Internacional Raceway.
Závod na této trati není jen druhou výjimkou v typicky oválném šampionátu, ale také začátek nabytého léta, kdy se během tří měsíců pojede devět podniků. Návrat k zatáčkám mnoho jezdců ocenilo, již v minulém ročníku se poprvé v historii IRL konal závod na klasickém okruhu a novinka měla u diváků i jezdců úspěch.
Marco Andretti se do Watkins Glen velmi těší: „Je to velmi náročný okruh. Eddie (Jones, hlavní šéfmechanik) a já hledáme správné nastavení, aby mohlo být auto konkurenceschopné.“
„Watkins Glen je velmi příjemná trať,“ prozradil Dario Franchitti, kterému více sedí klasické okruhy. „Náš tým v šampionátu neustále postupuje a v Indianapolis jsme zajeli dobrý výsledek. V nastavení vozu vycházíme ze St. Petersburgu, předpokládám jízdu vepředu a souboj o vítězství.“
„Loni v červnu jsem zde testoval, společně s Indy 500 je to závod, na který se nejvíce těším,“ řekl navrátilec Ryan Briscoe.
Vítěz předešlého podniku se naopak na klasickém okruhu příliš dobře necítí. Raději upřednostňuje oválné dráhy. Přesto si pomalu zvyká a v závodech „napravo“ dosahuje výrazného zlepšení.
foto: IndyCar Media
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.