Poprvé v historii IRL se týden po závodě Indianapolis 500 pojede další podnik v rámci šampionátu, tentokrát na závodním okruhu Watkins Glen Internacional Raceway.
Závod na této trati není jen druhou výjimkou v typicky oválném šampionátu, ale také začátek nabytého léta, kdy se během tří měsíců pojede devět podniků. Návrat k zatáčkám mnoho jezdců ocenilo, již v minulém ročníku se poprvé v historii IRL konal závod na klasickém okruhu a novinka měla u diváků i jezdců úspěch.
Marco Andretti se do Watkins Glen velmi těší: „Je to velmi náročný okruh. Eddie (Jones, hlavní šéfmechanik) a já hledáme správné nastavení, aby mohlo být auto konkurenceschopné.“
„Watkins Glen je velmi příjemná trať,“ prozradil Dario Franchitti, kterému více sedí klasické okruhy. „Náš tým v šampionátu neustále postupuje a v Indianapolis jsme zajeli dobrý výsledek. V nastavení vozu vycházíme ze St. Petersburgu, předpokládám jízdu vepředu a souboj o vítězství.“
„Loni v červnu jsem zde testoval, společně s Indy 500 je to závod, na který se nejvíce těším,“ řekl navrátilec Ryan Briscoe.
Vítěz předešlého podniku se naopak na klasickém okruhu příliš dobře necítí. Raději upřednostňuje oválné dráhy. Přesto si pomalu zvyká a v závodech „napravo“ dosahuje výrazného zlepšení.
foto: IndyCar Media
Před třemi měsíci se společnost AURES Holdings rozhodla po 76 letech transformovat tradiční značku Mototechna do nové podoby. V Praze v ulici Kolbenova otevřela první polistopadovou samostatnou pobočku a značce dala nejen novou podobu loga, ale výrazně posunula na novou úroveň nabídku aut i služeb. To se ukázalo jako dobrý tah, protože tím zacílila na náročnější klientelu. Potvrzuje to i rostoucí NPS (hodnocení úrovně služeb od zákazníků) a vysoké hodnocení na Googlu. Doposud byla Mototechna součástí nabídky všech poboček AURES Holdings v Česku a na Slovensku. Do tří let plánuje Mototechna rozšířit nabídku na 2 000 aut a otevřít další pobočky nejen v České republice, ale i na Slovensku a v Polsku.
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.