Tým Penske a 500 mil Indianapolis

Hornish jr., Sam
Hornish jr., Sam, foto: Ron McQueeney/IRL
iM3 30. května 2006 14:46
Sdílej:

Hornish jr. nedokázal držet krok s Wheldonem a Castroneves v jeho průběhu havaroval. To nebyla zrovna nadějná vyhlídka na vítězství…

A když už se zdálo, že se karta obrací, nastalo boxové nedorozumění a s tím související penalizace. Během žluté fáze zajel Hornish natankovat, jenže palivová hadice nešla vytáhnout a Hornish dostal pokyn jet. Podobnou situaci zažil Jenson Button při Grand prix San Marina, ovšem na rozdíl od Hornishe za ni nebyl potrestán. Americký jezdec týmu Penske dostal černou vlajku a musel projet boxovou uličkou. Nakonec vybojoval zpět pozici, ze které startoval a závod s druhým nejtěsnější rozdílem v historii Indianapolis vyhrál.

„S Michaelem, Mariem a samozřejmě s Marcem jsme nyní přáteli. Marco byl ve vedení a zbývalo jedno jediné kolo, je výjimečný,“ odpovídal majitel vítězného týmu Roger Penske.

Pět kol před cílem začal závěrečný souboj o nejcennější vítězství. V tom posledním vstávali diváci ze sedaček a sledovali Andrettiho s Hornishem. „Řekl jsem mu (Hornishovi) – přišel tvůj čas,“ pokračoval Penske. „Sam Hornish dosahoval na cílové rovince rychlosti 219 mph, zatímco Marco Andretti 214 mph a to byl obrovský rozdíl.“

Další závod se jede již tuto neděli ve Watkins Glen. Jedna ze dvou tratí v seriálu IRL, kde piloti nezatáčejí jen doleva. Watkins Glen hostí každoročně kromě IRL i závody seriálu NASCAR a v 60. letech na tento okruh zavítala i formule 1.

foto: Ron McQueeney/IRL

Stalo se
Testy aut
Toyota ProAce Verso

Test ojetiny: Toyota ProAce Verso VIP – univerzální praktik s bohatou výbavou

Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?

Novinky ze světa EV
Koncept vozu Tesla Model 3+

Tesla vytře evropským automobilkám zrak. Představí Model 3+ s dojezdem až 800 km

Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.

Testy aut
DS 7 PHEV 300 AWD Edition France

DS 7 PHEV 300 AWD Edition France – šmrncovní plug-in hybrid za zvýhodněnou cenu

Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?