Hornish jr. nedokázal držet krok s Wheldonem a Castroneves v jeho průběhu havaroval. To nebyla zrovna nadějná vyhlídka na vítězství…
A když už se zdálo, že se karta obrací, nastalo boxové nedorozumění a s tím související penalizace. Během žluté fáze zajel Hornish natankovat, jenže palivová hadice nešla vytáhnout a Hornish dostal pokyn jet. Podobnou situaci zažil Jenson Button při Grand prix San Marina, ovšem na rozdíl od Hornishe za ni nebyl potrestán. Americký jezdec týmu Penske dostal černou vlajku a musel projet boxovou uličkou. Nakonec vybojoval zpět pozici, ze které startoval a závod s druhým nejtěsnější rozdílem v historii Indianapolis vyhrál.
„S Michaelem, Mariem a samozřejmě s Marcem jsme nyní přáteli. Marco byl ve vedení a zbývalo jedno jediné kolo, je výjimečný,“ odpovídal majitel vítězného týmu Roger Penske.
Pět kol před cílem začal závěrečný souboj o nejcennější vítězství. V tom posledním vstávali diváci ze sedaček a sledovali Andrettiho s Hornishem. „Řekl jsem mu (Hornishovi) – přišel tvůj čas,“ pokračoval Penske. „Sam Hornish dosahoval na cílové rovince rychlosti 219 mph, zatímco Marco Andretti 214 mph a to byl obrovský rozdíl.“
Další závod se jede již tuto neděli ve Watkins Glen. Jedna ze dvou tratí v seriálu IRL, kde piloti nezatáčejí jen doleva. Watkins Glen hostí každoročně kromě IRL i závody seriálu NASCAR a v 60. letech na tento okruh zavítala i formule 1.
foto: Ron McQueeney/IRL
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?