Dnešní závod na německém Nürburgringu proměnil ve své první vítězství v GP2 Lewis Hamilton poté, co přes penalizaci jednoznačně kraloval jezdeckému poli!
Startovní manévr hrubě nevyšel oběma nejrychlejším jezdcům včerejší kvalifikace. Včera suverénní Piquet se z první zatáčky dostal až na osmém místě, Perera s vozem týmu DAMS odstoupil. Za Hamiltonem, Lopezem a Yoshimotem následovali Carroll, Viso, Premat, Lapierre a Piquet. Brazilec se rozhodl pro brzkou výměnu pneumatik a mírně odlišnou strategii, aby se vrátil během zastávek svých soupeřů na přední pozice, ale příliš dlouho nebyl stavu překonat Visa.
Hamilton se vrátil po výměně gum a krátkém vedení Carrolla zpět na svoji pozici před týmovým kolegou Prematem, ale závodní komisaři mu udělili další penalizaci průjezdu boxy za překročení rychlosti v pitlane. Brit se však znovu nevzdal a přibližoval se k Prematovu zadnímu spoileru každým kolem o jednu vteřinu blíže. Brzy bylo jasné, kdo je dnes rychlejší a jezdci ART si pozice po krátkém souboji vyměnili.
Hamilton si zvětšoval svůj náskok a i Premat profitoval ze souboje jezdců za sebou o třetí pozici, které se účastnili Lapierre, Piquet, Carroll a Lopez. Vedoucí jezdec šampionátu se snažil dostat před jezdce Ardenu, ale brzká zastávka a několikeré probrždění stav jeho pneumatik proti soupeřům výrazně zhoršilo. Piquet nakonec skončil v bariéře z pneumatik, a přestože sám vůz opustil, nechal si v sanitce ošetřovat ruku. Radoval se třetí vzadu Carroll, který nakonec třetí místo uhájil a poprvé letos vystoupil na stupně vítězů.
Lopez také překonal Lapierra a poslední bodované pozice si rozdělili Viso, Negrao a Yoshimoto, jenž se dlouho zdržel u svých mechaniků, přesto mu budiž útěchou, že bude do zítřejšího závodu startovat z pole position.
Foto: www.gp2series.com
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?