Dnešní závod na německém Nürburgringu proměnil ve své první vítězství v GP2 Lewis Hamilton poté, co přes penalizaci jednoznačně kraloval jezdeckému poli!
Startovní manévr hrubě nevyšel oběma nejrychlejším jezdcům včerejší kvalifikace. Včera suverénní Piquet se z první zatáčky dostal až na osmém místě, Perera s vozem týmu DAMS odstoupil. Za Hamiltonem, Lopezem a Yoshimotem následovali Carroll, Viso, Premat, Lapierre a Piquet. Brazilec se rozhodl pro brzkou výměnu pneumatik a mírně odlišnou strategii, aby se vrátil během zastávek svých soupeřů na přední pozice, ale příliš dlouho nebyl stavu překonat Visa.
Hamilton se vrátil po výměně gum a krátkém vedení Carrolla zpět na svoji pozici před týmovým kolegou Prematem, ale závodní komisaři mu udělili další penalizaci průjezdu boxy za překročení rychlosti v pitlane. Brit se však znovu nevzdal a přibližoval se k Prematovu zadnímu spoileru každým kolem o jednu vteřinu blíže. Brzy bylo jasné, kdo je dnes rychlejší a jezdci ART si pozice po krátkém souboji vyměnili.
Hamilton si zvětšoval svůj náskok a i Premat profitoval ze souboje jezdců za sebou o třetí pozici, které se účastnili Lapierre, Piquet, Carroll a Lopez. Vedoucí jezdec šampionátu se snažil dostat před jezdce Ardenu, ale brzká zastávka a několikeré probrždění stav jeho pneumatik proti soupeřům výrazně zhoršilo. Piquet nakonec skončil v bariéře z pneumatik, a přestože sám vůz opustil, nechal si v sanitce ošetřovat ruku. Radoval se třetí vzadu Carroll, který nakonec třetí místo uhájil a poprvé letos vystoupil na stupně vítězů.
Lopez také překonal Lapierra a poslední bodované pozice si rozdělili Viso, Negrao a Yoshimoto, jenž se dlouho zdržel u svých mechaniků, přesto mu budiž útěchou, že bude do zítřejšího závodu startovat z pole position.
Foto: www.gp2series.com
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?
Prémiová SUV jsou u nás velice oblíbená a na silnicích jich vídáme opravdu mnoho. Pořizovací ceny ovšem běžně atakují hranici 3 milionů korun, což není úplně málo. Není tak divu, že se lidé rozhlíží i na trhu ojetých automobilů, kde jsou ceny podstatně příznivější. Jak jezdí tento bílý kousek z roku 2020?