Španělsko, kvalifikace - Piquet v dnešní kvalifikaci potvrdil své letošní ambice a do odpoledního závodu odstartuje z nejvýhodnější pozice poté, co druhého Gommendyho porazil o celou polovinu vteřiny!
Dnešní kvalifikace prokázala velmi malé rozdíly mezi jezdci a můžeme se tak těšit na další vyrovnaný šampionát. O to výraznější je pak náskok mladého Brazilce, jenž sebral tři minuty před koncem do té doby suverénnímu Hamiltonovi pole position. Brita odsunul do druhé řady v úplném závěru ještě Gommendy z týmu iSport. Svoje výborné časy z předchozích testů potvrdil čtvrtým nejlepším kolem Valles z nepříliš favorizovaného týmu Campos.
„Dnes bylo těžké zajet čisté kolo, ale v samém závěru se mi jedno takové podařilo,“ řekl ihned po kvalifikaci syn trojnásobného šampiona Formule 1 Nelsona Piqueta s odkazem na hustý provoz na dráze a problémy svých soupeřů. Carroll nezvládl svůj vůz a po smyku mu patří pouze třinácté místo, podobně měli problémy i oba jezdci Fisichellova týmu, kterým i nadále patří zadní pozice. Yoshimotovu Dallaru zahalily na okamžik v boxech plameny, komisaři zasáhli okamžitě, přesto znamenal incident pro Japonce konec.
Více se jistě čekalo od Premata z mistrovského ART, ale především od jeho krajana Lapierra z týmu Arden, jenž bude startovat až z 21. pozice, zatímco jeho nový týmový kolega Ammermuller se postaví do řady čtvrté. Zklamáním jsou pak dosavadní výkony Timo Glocka, od kterého se jistě čekalo po zkušenostech s F1 a Champ Car více.
Foto: www.gp2series.com
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.