Buddy Rice a Danica Patrick v úterý během testů na trati v St. Petersburgu poskytli mediím poprvé od smrti Paula Dana své prohlášení.
Šéf a majitel týmu Bobby Rahal nehodlá pro závodní víkend v St. Petersburgu obsadit místo Paula Dana v jeho voze č. 17 jiným jezdcem, s ohledem na jeho rodinu. Minulý víkend celý tým odstoupil v sobotu ze závodního víkendu v Homestead – Miami Speedway, čímž projevil soustrast rodině a přátelům Paula Dana.
Navíc, Bobby Rahal není tento týden v USA, protože se zajel podívat na přípravu a nakonec i závod seriálu A1GP, který se pojede v Číně. Do vozu týmu USA usedne jeho syn Graham Rahal. Rahal jen potvrdil, že Rice a Patrick nastoupí do závodu v St. Petersburgu a prázdné místo po Paul Dana brzy obsadí jiný jezdec.
Buddy Rice: „Vždy je těžké, když někdo zemře při závodním víkendu, obzvlášť, když je to váš týmový kolega. Myslím na Paulovu rodinu. Každý na tyto situace reaguje jinak. Je to velmi těžké, v IndyCar jsou si lidé velmi blízcí. Z testování jsem pochopil, že Paul byl vynikajícím jezdcem. Udělal velkou práci v týmu Ethanol Racing. Udělal pro náš tým hodně. Přesto musíme jít dál a dál pracovat na vývoji.“
Danica Patrick: „Když se v sobotu stala ta nehoda, jela jsem se svým autem zatáčkou č. 2 vnitřní stranou. Jak jsem projížděla podruhé kolem už pod vlajkou, viděla jsem, že to nevypadá dobře. Nevěděla jsem, že je to Paulovo auto, dokud mi to z týmu neřekli. Mám mnoho pocitů, které mě ovládly po Paulově nehodě. Cítím s jeho rodinou. Věřím, že Paul je na lepším místě, ale je to strašná tragedie. IRL má nejvyspělejší bezpečnostní prvky na trati a ještě se toto může stát. Ale víme to. Setkali jsme se s vedením týmu a hovořili o Paulově nehodě. Je to strašné, ale musíme pokračovat dál. Nyní nás čeká St. Petersburg a my tam odvedeme co nejlepší práci.“
Foto: IndyCar Media
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.
Sháníte-li ojeté SUV se silným motorem, tak máte v nabídce sekundárního trhu s auty rozhodně z čeho vybírat. Mnoho lidí má rozpočet na rodinné SUV přibližně milion korun, což na nového Kodiaqa nestačí, na prémiové značky už vůbec ne. Dnešní recenze se podívá na zoubek 6 let staré Audi Q7, kterou za milion pořídíte. To je mimochodem podobná částka, za jakou koupíte modernizovaný Kodiaq RS první generace – co je lepší volba?
Čtyřková Octavia se po pěti letech dočkala faceliftu v rámci kterého přišlo několik inovací. Důležité ovšem je, že byl zachován charakter vozu, který si stále drží velice dobrou kombinaci praktičnosti a zábavy za volantem. Jedná se o nejsilnější Octavii, která kdy vznikla. Měli byste si ji koupit nebo se vyplatí porozhlédnout u sourozenecké Cupry, která nabízí ještě podstatně silnější exempláře?