Buddy Rice a Danica Patrick v úterý během testů na trati v St. Petersburgu poskytli mediím poprvé od smrti Paula Dana své prohlášení.
Šéf a majitel týmu Bobby Rahal nehodlá pro závodní víkend v St. Petersburgu obsadit místo Paula Dana v jeho voze č. 17 jiným jezdcem, s ohledem na jeho rodinu. Minulý víkend celý tým odstoupil v sobotu ze závodního víkendu v Homestead – Miami Speedway, čímž projevil soustrast rodině a přátelům Paula Dana.
Navíc, Bobby Rahal není tento týden v USA, protože se zajel podívat na přípravu a nakonec i závod seriálu A1GP, který se pojede v Číně. Do vozu týmu USA usedne jeho syn Graham Rahal. Rahal jen potvrdil, že Rice a Patrick nastoupí do závodu v St. Petersburgu a prázdné místo po Paul Dana brzy obsadí jiný jezdec.
Buddy Rice: „Vždy je těžké, když někdo zemře při závodním víkendu, obzvlášť, když je to váš týmový kolega. Myslím na Paulovu rodinu. Každý na tyto situace reaguje jinak. Je to velmi těžké, v IndyCar jsou si lidé velmi blízcí. Z testování jsem pochopil, že Paul byl vynikajícím jezdcem. Udělal velkou práci v týmu Ethanol Racing. Udělal pro náš tým hodně. Přesto musíme jít dál a dál pracovat na vývoji.“
Danica Patrick: „Když se v sobotu stala ta nehoda, jela jsem se svým autem zatáčkou č. 2 vnitřní stranou. Jak jsem projížděla podruhé kolem už pod vlajkou, viděla jsem, že to nevypadá dobře. Nevěděla jsem, že je to Paulovo auto, dokud mi to z týmu neřekli. Mám mnoho pocitů, které mě ovládly po Paulově nehodě. Cítím s jeho rodinou. Věřím, že Paul je na lepším místě, ale je to strašná tragedie. IRL má nejvyspělejší bezpečnostní prvky na trati a ještě se toto může stát. Ale víme to. Setkali jsme se s vedením týmu a hovořili o Paulově nehodě. Je to strašné, ale musíme pokračovat dál. Nyní nás čeká St. Petersburg a my tam odvedeme co nejlepší práci.“
Foto: IndyCar Media
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.