Cristiano da Matta nám připravil jedno velké překvapení. Dan Clarke si ho možná schová na později a Andrew Ranger by ho potřeboval zhruba do týdne.
Dale Coyne dnes překvapil celý motoristický svět. Čím? Oznámil více jak s týdením předstihem kdo pojede za jeho tým! A aby toho nebylo málo, jméno jezdce je opravdová bomba. Za volantem vozu s číslem 19 se totiž objeví šampión CART z roku 2002, Cristiano da Matta!
"Již několikrát jsme si přivoněli k vítězství, teď je na čase tu slast okusit," řekl Dale Coyne, majitel týmu. "Jsem opravdu pyšný na to, že jsme získali Cristiana a těším se na vzrušující sezónu."
Určitě je dobře, že da Matta nepostavil svoje ego do cesty pokračování své kariéře v ChampCar. V týmu, který je takovým Minardi ChampCar, může prakticky jenom příjemně překvapit.
Dalším potvrzeným jezdcem se před dvěma dny stal Brit Dan Clarke. Jako partnera k Nelsonu Phillipemu si ho vybral tým CTE Racing-HVM. Podepsání smlouvy předcházely testy minulý týden na okruhu v Sebringu, kde Clarke ukázal že jeho dobré výsledky z britské Formule 3 a Formule Ford nejsou jen náhodou a že dokže přinést opravdový talent.
Těžko říct, kdo bude u CTE jedničkou, jestli teprve 19letý Nelson Phillipe, který má již ale za sebou dvě sezóny v ChampCar, nebo 22letý Clarke, který však zatím s tak výkoným monopostem nezávodil.
Posledním, o kom se zmíním v tomto článku je Kanaďan Andrew Ranger. V několika médiích se objevila zpráva od jeho manažera, Alana Labrosse, že se dohodl s týmem MiJack/Conquest na startu Andrewa ve 4 závodech - Long Beach a 3 kanadské závody. Přáním samozřejmě je účast v celé sezóně, ale na tu se zatím shánějí peníze.
Foto: Augie Hermenegildo
Do další dlouhodobé recenze zavítal francouzský elegantní crossover, který díky svému sebevědomí nemá nejsnazší život. Naše testování bude mít dvě části – první bude z pohledu mého a druhá z pohledu mé ženy. Budeme mít stejné závěrečné hodnocení nebo se naše názory budou výrazně lišit?
Facelift populárního korejského crossoveru Kia Sportage přináší kromě kosmetických úprav i technologický skok. Nový infotainment zvládne streamování videa, aktualizace přes internet i platby za parkování. Pod kapotou se objeví výkonnější hybridy s novou automatickou převodovkou a poprvé i plug-in verze s pohonem předních kol.
BMW na prestižním festivalu elegance u jezera Como představilo vůz, který bere dech. Nový model Speedtop navazuje na loňské koncepty a tentokrát nepůjde jen o výstavní kus – limitovaná série 70 vozů s osmiválcem pod kapotou míří do výroby. Design, luxus a výkon v unikátním shooting braku, který si ale běžný smrtelník nekoupí.
Nejmenší model Toyoty dostal to, co u městských vozů nevídáme – silný full-hybridní pohon. Omlazené Aygo X nejen že výrazně posílilo, ale nově nabídne i techniku z větších modelů a lepší výbavu. A to všechno dál vyrábějí čeští dělníci v Kolíně.
Čínský výrobce Zeekr, vlastněný koncernem Geely, odhalil ceny a specifikace nového elektrického SUV Zeekr 7X pro Austrálii i Evropu. Prémiově laděný elektromobil, který vznikl pod taktovkou evropských vývojářů, míří přímo proti Tesle Model Y, Audi Q6 e-tron či BMW iX3. S dojezdem až 870 km, extrémně rychlým nabíjením a výbavou srovnatelnou s luxusní třídou může výrazně zamíchat kartami v segmentu.
Francouzská značka Alpine oficiálně představila svůj první elektrický crossover. Novinka s označením A390 navazuje na loňský koncept a zaujme nejen ostře řezaným designem, ale především technikou: pod kapotou má tři elektromotory, až 470 koní a baterii s kapacitou 89 kWh. Do prodeje půjde koncem roku.
Škoda Auto představila futuristickou vizi legendárního modelu Favorit. Kultovní hatchback z konce osmdesátých let se v nové studii mění na elektrický crossover, který spojuje retro prvky s aktuálními designovými trendy. Projekt vznikl z iniciativy designérů Ljudmila Slavova a Davida Stingla.
Nissan se s novou Microu vydal cestou nejmenšího odporu – převzal Renault 5 E-Tech a přemaloval ho. Výsledek? Elektromobil bez vlastní identity, který selhává v designu i konkurenceschopnosti. Japonci vsadili na špatného koně a přidali vlastní chyby.
Ročně se v Česku prodá na 650 000 ojetých aut. Může se proto zdát, že koupit si ojeté auto není žádný problém. Velký výběr ovšem ještě není zárukou kvality. Nemalé množství prodávaných ojetin skrývá před kupujícím svou historii. K tomu, aby se nechali vlákat do pasti, napomáhá i řada častých chyb, které zájemci při výběru vozu dělají. Které to jsou a čemu se vyhnout?
Každý motorkář, ať už jezdí po městě, okreskách nebo v lehkém terénu, ví, jak snadno může dojít k nečekanému pádu. Někdy stačí kluzká vozovka, jinak postavený stojan nebo prosté zaváhání při manipulaci na místě. A právě v těchto situacích často dochází k poškození některé z nejcitlivějších částí – ovládacích páček.
Toyota udělala revoluční krok. Její nejprodávanější SUV RAV4 bude od modelového roku 2026 k mání výhradně jako hybrid nebo plug-in hybrid. Bez čistě benzínové varianty tak míří ke stovkám tisíc Američanů, kteří si změny ani nemusí všimnout – a přesto začnou jezdit čistěji.
Čínská technologická značka Xiaomi oficiálně představila svůj druhý elektromobil – sportovní SUV YU7. S dojezdem přes 830 kilometrů, výkonem až 681 koní a vzhledem evokujícím Ferrari Purosangue má YU7 ambici stát se vážnou konkurencí Tesly Model Y – alespoň na domácím trhu.