Tři týdny před začátkem sezóny se několik týmů vydalo otestovat svoje vozy na trať v Sebringu. Pro některé jezdce to bylo také první svezení v novém týmu.
Po slavném dvanáctihodinovém závodu se včera na trať v Sebringu vydali jezdci ChampCar. Určitě hlavním favoritem testování byl tým Newman/Haas, který se účastnil s oběma jezdci - dvojitým šampiónem Sebastienem Bourdaisem a dokonce trojnásobným vicemistrem, Brunem Junqueirou.
Na trati je doplnili jezdci, pro které to bylo "poprvé" v novém týmu. Nedávno oznámený Nelson Phillipe se poprvé svezl s Lolou týmu CTE-HVM (v krásném černo-šedém barevném provedení, zatím bez sponzorů) a Oriol Servia seděl za volantem vozu PKV. Pro něj to však byl tak trochu návrat do starých kolejí, protože prakticky 70% členů týmu pochází z původního Patrick Racing, za který Servia závodil v letech 2002 - 2003.
Včera byl podle neoficiálních časů nejrychlejší Bourdais, další pořadí není známo. Testy budou pokračovat ještě dnes. Větší účast týmů se předpokládá příští týden na dvoudením testování na vnitřním okruhu California Speedway. Zatím je potvrzena účast týmů Newman/Haas, Forsythe, PKV, Dale Coyne, MiJack/Conquest a RuSPORT.
Zajímavostí ze včerejšího testování je to, že Bruno Junqueira již neměl svůj monopost oděný ve fialovo-bílé kombinaci hlavního sponzora PacifiCare, ale v bílo-červené kombinaci a bez sponzorů.
Photo by Michael Levitt, USA LAT Photographic
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.
Sháníte-li ojeté SUV se silným motorem, tak máte v nabídce sekundárního trhu s auty rozhodně z čeho vybírat. Mnoho lidí má rozpočet na rodinné SUV přibližně milion korun, což na nového Kodiaqa nestačí, na prémiové značky už vůbec ne. Dnešní recenze se podívá na zoubek 6 let staré Audi Q7, kterou za milion pořídíte. To je mimochodem podobná částka, za jakou koupíte modernizovaný Kodiaq RS první generace – co je lepší volba?
Čtyřková Octavia se po pěti letech dočkala faceliftu v rámci kterého přišlo několik inovací. Důležité ovšem je, že byl zachován charakter vozu, který si stále drží velice dobrou kombinaci praktičnosti a zábavy za volantem. Jedná se o nejsilnější Octavii, která kdy vznikla. Měli byste si ji koupit nebo se vyplatí porozhlédnout u sourozenecké Cupry, která nabízí ještě podstatně silnější exempláře?
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.