Americká húsenková dráha v kalifornskej Laguna Seca vyčarovala opäť úsmev na tvári tímu a fanúšikom obhajujúcim mexické farby.
Tak ako v úvodnom šprinte, aj tento krát zúročil svoje postavenie na štarte Salvador Duran a z USA si tak odnášajú svoje prvé duble. Čerstvý šampión Francúzsko malo v týchtoi pretekoch smolu a oslavy na počesť zisku titulu oslávia s vedomím záverečného odstúpenia Nicolasa Lapierra z pretekov.
O kuriózne pobavenie zákulisia pretekov sa opäť postaral Jos Verstappen z Holandska. Okrem toho, že v úvodnom šprinte bol jedným z hlavných aktérov agresívneho predbiehania, v hlavných pretekoch to nevydržal s nervami po tom, čo si vyslúžil dve penalizácie prejazdu boxami za sebou, v tej druhej odstavil funkčné auto v boxoch a odišiel zjavne naštvaný do paddocku. Tresty dostal za predbiehanie pod žltými vlajkami a neskoršom prekročení povolenej rýchlosti v boxoch.
České auto pilotované Tomášom Enge opäť nevidelo cieľovú šachovnicovú zástavu, keď takmer v samotnom závere po chybe v zákrute havaroval. Celkovo to znamená, že z USA si tím neodnáša ani bod.
USA - Laguna Seca, Kalifornia - výsledky hlavných pretekov (PDF)
Postavenie v šampionáte po 10. podniku (PDF)
Foto: Sutton Motorsport Images
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?
Prémiová SUV jsou u nás velice oblíbená a na silnicích jich vídáme opravdu mnoho. Pořizovací ceny ovšem běžně atakují hranici 3 milionů korun, což není úplně málo. Není tak divu, že se lidé rozhlíží i na trhu ojetých automobilů, kde jsou ceny podstatně příznivější. Jak jezdí tento bílý kousek z roku 2020?