Americká húsenková dráha v kalifornskej Laguna Seca vyčarovala opäť úsmev na tvári tímu a fanúšikom obhajujúcim mexické farby.
Tak ako v úvodnom šprinte, aj tento krát zúročil svoje postavenie na štarte Salvador Duran a z USA si tak odnášajú svoje prvé duble. Čerstvý šampión Francúzsko malo v týchtoi pretekoch smolu a oslavy na počesť zisku titulu oslávia s vedomím záverečného odstúpenia Nicolasa Lapierra z pretekov.
O kuriózne pobavenie zákulisia pretekov sa opäť postaral Jos Verstappen z Holandska. Okrem toho, že v úvodnom šprinte bol jedným z hlavných aktérov agresívneho predbiehania, v hlavných pretekoch to nevydržal s nervami po tom, čo si vyslúžil dve penalizácie prejazdu boxami za sebou, v tej druhej odstavil funkčné auto v boxoch a odišiel zjavne naštvaný do paddocku. Tresty dostal za predbiehanie pod žltými vlajkami a neskoršom prekročení povolenej rýchlosti v boxoch.
České auto pilotované Tomášom Enge opäť nevidelo cieľovú šachovnicovú zástavu, keď takmer v samotnom závere po chybe v zákrute havaroval. Celkovo to znamená, že z USA si tím neodnáša ani bod.
USA - Laguna Seca, Kalifornia - výsledky hlavných pretekov (PDF)
Postavenie v šampionáte po 10. podniku (PDF)
Foto: Sutton Motorsport Images
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.