Laguna Seca - Kvalifikácia: Tím patriaci v úvode šampionátu k veľmi slabím dokázal výrazne zlepšiť formu čo potvrdil porážkou celého poľa v boji o postavenie do šprintu.
Časté zmeny podmienok na trati v priebehu víkendu znamenali neustálu stratu priľnavosti asfaltu, čo pre kombinovanú kvalifikáciu znamenalo, že prvé dve kolá väčšina tímov skôr čistila a gumovala trať. Tretia a štvrtá časť bola pre všetkých klúčovou. Len pre porovnanie, oproti prvému a poslednému kolu bol rozdiel viac než tri sekundy.
S týmito podmienkami sa najlepšie vysporiadal Salvador Duran z Mexika, ktorý po šúčte časov prekonal francúzske auto pilotované Nicolasom Lapierrom iba o viac než jednu desatinu sekundy. V šampionáte druhé Švajčiarsko zažilo pri premiére nového pilota Giorgia Mondiniho prepad a na štarte do úvodného šprintu bude strieborné auto figurovať až v ôsmej rade.
Nedarilo sa ani českému tímu, ktoré nedokázalo zo svojho auta dostať potrebný výkon a napriek tretiemu najlepšiemu času v prvej pomalšej časti kvalifikácie sa po súčte dvoch posledných pre Tomáša Engeho rýchlejších kôl zaradil až na celkové 14. miesto na štarte.
USA - Laguna Seca, Kalifornia - Výsledky kvalifikácie (PDF)USA - Laguna Seca, Kalifornia - Postavenie na štarte (PDF)
USA - Laguna Seca, Kalifornia - 1.časť kvalifikácie (PDF)USA - Laguna Seca, Kalifornia - 2.časť kvalifikácie (PDF)USA - Laguna Seca, Kalifornia - 3.časť kvalifikácie (PDF)USA - Laguna Seca, Kalifornia - 4.časť kvalifikácie (PDF)
Foto: Sutton Motorsport Images
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.