Obavy zo zrušenia pretekov sú zažehnané a na atraktívnej trati v Laguna Seca sa o víťazstvo pobije 22 tímov.
Štartovná zostava tímov, ktorá pred pretekmi v Mexiku vycestovala za oceán bude bojovať o body v šampionáte aj v USA. Tak ako v každých pretekoch, tak aj tentokrát dochádza k taktickom obsadení pilotov.
K zásadnej zmene došlo v Austrálii, kde bola kompletne vymenená jazdecká zostava v ktorej figurovali Christian Jones a Marcus Marshall. Tím do pretekov v Laguna Seca obsadil na pozíciu prvého pilota Karla Reindlera a pretekára seriálu IRL Ryana Briscoa, ktorého si minulú sezónu pamätáme najmä "vďaka" snáď najstrašnejšie vyzerajúcej havárie sezóny, z ktorej vyviazol "iba" so zlomeninami.
Do talianského auta namiesto už tradičného pilota Enrica Toccacela zasadne nováčik v šampionáte Max Papis. Švajčiarských fanúšikov najviac zarmucuje odchod Neela Janiho, ktorý získal v šampionáte vrámci osobného výkonu najviac majstrovských bodov, ale pre začínajúce povinnosti vo Formuli 1 bude ešte teoretickú šancu o zisk titulu pre tím obhajovať jeho krajan Giorgio Mondini.
Nominovaní jazdci pre USA - Laguna Seca:
A1 TímJazdec 1Jazdec 2AustráliaKarl ReindlerRyan BriscoeRakúskoMathias Lauda BrazíliaChristian FittipaldiTuka RochaKanadaPatrick CarpentierSean McIntoshČínaTengyi JiangMa QinghuaČeská republikaTomas Enge FrancúzskoNicolas LapierreAlexandre PrematNemeckoTimo Scheider Veľká BritániaRobbie Kerr IndonéziaAnanada Mikola ÍrskoRalph FirmanMichael DevaneyTalianskoMax PapisMax BusnelliLibanonBasil ShaabanGraham RahalMalajziaAlex Yoong MexikoSalvador Duran HolandskoJos VerstappenJeroen BleekemolenNový ZélandMatt Halliday PakistanAdam Khan PortugalskoAlvaro ParenteCesar CampanicoJužná AfrikaStephen Simpson ŠvajčiarskoGiorgio Mondini USABryan HertaPhilip Giebler
Foto: Sutton Motorsport Images
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?