Obavy zo zrušenia pretekov sú zažehnané a na atraktívnej trati v Laguna Seca sa o víťazstvo pobije 22 tímov.
Štartovná zostava tímov, ktorá pred pretekmi v Mexiku vycestovala za oceán bude bojovať o body v šampionáte aj v USA. Tak ako v každých pretekoch, tak aj tentokrát dochádza k taktickom obsadení pilotov.
K zásadnej zmene došlo v Austrálii, kde bola kompletne vymenená jazdecká zostava v ktorej figurovali Christian Jones a Marcus Marshall. Tím do pretekov v Laguna Seca obsadil na pozíciu prvého pilota Karla Reindlera a pretekára seriálu IRL Ryana Briscoa, ktorého si minulú sezónu pamätáme najmä "vďaka" snáď najstrašnejšie vyzerajúcej havárie sezóny, z ktorej vyviazol "iba" so zlomeninami.
Do talianského auta namiesto už tradičného pilota Enrica Toccacela zasadne nováčik v šampionáte Max Papis. Švajčiarských fanúšikov najviac zarmucuje odchod Neela Janiho, ktorý získal v šampionáte vrámci osobného výkonu najviac majstrovských bodov, ale pre začínajúce povinnosti vo Formuli 1 bude ešte teoretickú šancu o zisk titulu pre tím obhajovať jeho krajan Giorgio Mondini.
Nominovaní jazdci pre USA - Laguna Seca:
A1 TímJazdec 1Jazdec 2AustráliaKarl ReindlerRyan BriscoeRakúskoMathias Lauda BrazíliaChristian FittipaldiTuka RochaKanadaPatrick CarpentierSean McIntoshČínaTengyi JiangMa QinghuaČeská republikaTomas Enge FrancúzskoNicolas LapierreAlexandre PrematNemeckoTimo Scheider Veľká BritániaRobbie Kerr IndonéziaAnanada Mikola ÍrskoRalph FirmanMichael DevaneyTalianskoMax PapisMax BusnelliLibanonBasil ShaabanGraham RahalMalajziaAlex Yoong MexikoSalvador Duran HolandskoJos VerstappenJeroen BleekemolenNový ZélandMatt Halliday PakistanAdam Khan PortugalskoAlvaro ParenteCesar CampanicoJužná AfrikaStephen Simpson ŠvajčiarskoGiorgio Mondini USABryan HertaPhilip Giebler
Foto: Sutton Motorsport Images
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.