Tento týždeň je na programe predposledný súťažný víkend prvej sezóny šampionátu A1GP. Poveternostné podmienky môžu znamenať zrušenie pretekov v USA.
Posledné dni negatívne poznačili americký okruh výdatné prehánky, ktoré dokonca narušili stabilitu trate, pretože pôda enormne nasiakla vodou. Prvé neoficiálne správy z úst organizátorov naznačili, že pre tento technický problém nebude možné zabezpečiť dostatočnú spôsobilosť trate potrebnú pre poriadanie pretekov A1GP.
Napriek nepriaznivým úvodným názorm inšpektorov šampionátu nie je nič definitívne a pravdepodobne až na poslednú chvíľu budeme vedieť ako to celé dopadne.
Pokiaľ by však pre smútok poriadateľov a fanúšikov predsa došlo k zrušeniu, nastala by hodina pravdy pre Francúzsky tím, ktorý z toho automaticky vyťaží titul pohára národov. V nasledujúcich posledných pretekoch v Shanghaji by už nemal druhý švajčiarský tím šancu na titul pre doterajší francúzsky bodový nádskok. Prvý ročník šampionátu by sa tak niesol pod prívlastkom kuriózny.
Foto: Sutton Motorsport Images
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?
Prémiová SUV jsou u nás velice oblíbená a na silnicích jich vídáme opravdu mnoho. Pořizovací ceny ovšem běžně atakují hranici 3 milionů korun, což není úplně málo. Není tak divu, že se lidé rozhlíží i na trhu ojetých automobilů, kde jsou ceny podstatně příznivější. Jak jezdí tento bílý kousek z roku 2020?