Česko bodovalo v oboch pretekoch

Enge, Tomáš
Enge, Tomáš, foto: BPA sport marketing, a.s.
Jozef Smrtník 27. února 2006 23:30
Sdílej:

Tím Česka dúfal, že osud sa mu nakloní viac, než v predchádzajúcich pretekoch a šieste miesto v pretekoch dávalo slušný základ do šprintu.

V šprinte bojoval Tomáš Enge so svojím kolegom zo šampionátu Indy Car Bryanom Hertou a po jeho zdolaní skončil v cieli na piatom mieste. Táto štartovná pozícia do hlavných pretekov znamenala sľubný výsledok.

Väčšina štartovného poľa sa vybrala na skorú zastávku v boxoch. Tomáš Enge zašiel medzi poslednými, ale po problémoch s výmenou kolies sa zaradil na ôsme miesto. Napriek následovnej strate svojej pozície Robbie Kerrom sa postupne dostal pred rakúske a novozélandské auto.

Tomáš EngeMyslím, že so šprintom môžeme byť relatívne spokojní. Stratil som tam nejaký čas za Hertom, jeho predbehnutie nebolo jednoduché a čelo bolo už ďaleko. Do cieľa som následne šiel v kľudnom tempe, nemalo zmysel riskovať piaté miesto. Hlavné preteky začali dobre a až do zastávky v boxoch to vyzeralo nádejne. Pri výmene kolies sme mali problém s maticou na kolese a stratili sme viac, ako 10 sekúnd. Nepomohlo nám ani bezpečnostné auto. Nepodarilo sa mi dostatočne zahriať pneumatiky a po reštarte som prišiel o jedno miesto. Nakoniec som aspoň dokázal predbehnúť dve autá a získať siedme miesto, ale úprimne povedané od hlavných pretekov som očakával viac.

Antonín Charouz, šéf tímu:Po predchádzajúcich pretekoch sme konečne dokončili oboje preteky na bodoch, takže to je určite lepšie. Šprint bol OK, ale v hlavných pretekoch sme mohli skončiť lepšie. Bohužiaľ sme nenačasovali našu zastávku ideálne, ale hlavným problémom bola zaseknutá matica kolesa. Každopádne sme bodovali, Tomáš opäť ukázal dobrú rýchlosť, takže sme celkovo spokojní.

Zdroj + Foto: BPA sport marketing, a.s.

Témata:
Stalo se
Testy aut
Toyota ProAce Verso

Test ojetiny: Toyota ProAce Verso VIP – univerzální praktik s bohatou výbavou

Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?

Novinky ze světa EV
Koncept vozu Tesla Model 3+

Tesla vytře evropským automobilkám zrak. Představí Model 3+ s dojezdem až 800 km

Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.

Testy aut
DS 7 PHEV 300 AWD Edition France

DS 7 PHEV 300 AWD Edition France – šmrncovní plug-in hybrid za zvýhodněnou cenu

Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?