Česko bodovalo v oboch pretekoch

Enge, Tomáš
Enge, Tomáš, foto: BPA sport marketing, a.s.
Jozef Smrtník 27. února 2006 23:30
Sdílej:

Tím Česka dúfal, že osud sa mu nakloní viac, než v predchádzajúcich pretekoch a šieste miesto v pretekoch dávalo slušný základ do šprintu.

V šprinte bojoval Tomáš Enge so svojím kolegom zo šampionátu Indy Car Bryanom Hertou a po jeho zdolaní skončil v cieli na piatom mieste. Táto štartovná pozícia do hlavných pretekov znamenala sľubný výsledok.

Väčšina štartovného poľa sa vybrala na skorú zastávku v boxoch. Tomáš Enge zašiel medzi poslednými, ale po problémoch s výmenou kolies sa zaradil na ôsme miesto. Napriek následovnej strate svojej pozície Robbie Kerrom sa postupne dostal pred rakúske a novozélandské auto.

Tomáš EngeMyslím, že so šprintom môžeme byť relatívne spokojní. Stratil som tam nejaký čas za Hertom, jeho predbehnutie nebolo jednoduché a čelo bolo už ďaleko. Do cieľa som následne šiel v kľudnom tempe, nemalo zmysel riskovať piaté miesto. Hlavné preteky začali dobre a až do zastávky v boxoch to vyzeralo nádejne. Pri výmene kolies sme mali problém s maticou na kolese a stratili sme viac, ako 10 sekúnd. Nepomohlo nám ani bezpečnostné auto. Nepodarilo sa mi dostatočne zahriať pneumatiky a po reštarte som prišiel o jedno miesto. Nakoniec som aspoň dokázal predbehnúť dve autá a získať siedme miesto, ale úprimne povedané od hlavných pretekov som očakával viac.

Antonín Charouz, šéf tímu:Po predchádzajúcich pretekoch sme konečne dokončili oboje preteky na bodoch, takže to je určite lepšie. Šprint bol OK, ale v hlavných pretekoch sme mohli skončiť lepšie. Bohužiaľ sme nenačasovali našu zastávku ideálne, ale hlavným problémom bola zaseknutá matica kolesa. Každopádne sme bodovali, Tomáš opäť ukázal dobrú rýchlosť, takže sme celkovo spokojní.

Zdroj + Foto: BPA sport marketing, a.s.

Témata:
Stalo se
Elektro
Audi Q5 představuje verze e-hybrid SUV a Sportback

Nové Audi Q5 e-hybrid: Rodina se rozšiřuje o plug-in verzi. Koupíte ho už pod 1,7 milionů

Audi rozšiřuje rodinu modelu Q5 o plug-in hybridy. Nové SUV i Sportback e-hybrid kombinují výkon až 367 koní, elektrický dojezd do 100 kilometrů a vyspělé technologie. Do prodeje vstoupí koncem roku 2025, nejlevnější verze vyjde na více než 69 tisíc eur (cca 1,7 milionu korun).

Testy aut
DS3 Performance Line Hybrid

DS3 Performance Line Hybrid – stylovka do města, která mi nesluší

Do další dlouhodobé recenze zavítal francouzský elegantní crossover, který díky svému sebevědomí nemá nejsnazší život. Naše testování bude mít dvě části – první bude z pohledu mého a druhá z pohledu mé ženy. Budeme mít stejné závěrečné hodnocení nebo se naše názory budou výrazně lišit?

Novinky
Kia Sportage (2026)

Kia Sportage (2026): Láká na facelift s Netflixem, hlasovým ovládáním a hybridem s předním náhonem

Facelift populárního korejského crossoveru Kia Sportage přináší kromě kosmetických úprav i technologický skok. Nový infotainment zvládne streamování videa, aktualizace přes internet i platby za parkování. Pod kapotou se objeví výkonnější hybridy s novou automatickou převodovkou a poprvé i plug-in verze s pohonem předních kol.

Novinky
BMW Speedtop

BMW Speedtop (2025) bere dech. Toto krásné kombi půjde skutečně do výroby

BMW na prestižním festivalu elegance u jezera Como představilo vůz, který bere dech. Nový model Speedtop navazuje na loňské koncepty a tentokrát nepůjde jen o výstavní kus – limitovaná série 70 vozů s osmiválcem pod kapotou míří do výroby. Design, luxus a výkon v unikátním shooting braku, který si ale běžný smrtelník nekoupí.