Postavenie na štarte zo šprintu využil francúzsky tím naplno a mohol si tak zapísať piate doble vrámci víkendu a trináste víťazstvo celkovo.
Pred štartom do hlavných pretekov nastali perné chvíle pre Írsky a Mexický tím, ktorí odstraňovali poruchy spôsobené kolíziami zo šprintu. Japonský tím sa rozbitý monopost Hayanari Shimodom po zničujúcom salte ani nesnažil postaviť na štart.
Samotný štart sa niesol v kľudnej atmosfére a výborne sa podarilo na druhé miesto prepracovať Josovi Verstappenovi na holandskom aute. Jediný vinník štartu bol Christain Fittipaldi, ktorý viditeľne ulial štart, za čo si prešiel boxovou uličkou.
Netrvalo dlho a väčšina pilotov zamierila na svoju prvú povinnú zastávku. Práve zastávka sa stala osudným pre Kanaďana Patricka Carpentiera. Za prekročenie povolenej rýchlosti dostal takisto trest prejazdu boxami. V tom čase domáci tím ešte opravoval svoj monopost zo šprintu. Keď nakoniec Salvador Duran vyrazil na trať, čoskoro pre smútok domáceho publika dostal čiernu vlajku za špatný technický stav auta.
Tomáš Enge sa rozhodol ísť do boxov trochu neskôr než jeho rivali, ale bohužiaľ opäť zasiahla smola a po probléme s nasadzovaním pravého zadného kolesa sa prepadol na deviate miesto. V prvej tretine sa na trati objavilo bezpečnostné auto po tom, čo po vzájomnej kolízii odstúpilo austrálske auto a indonézske zamierilo do boxov pre výmenu poškodeného krídla.
To, prečo prišli diváci do hľadísk sa začalo naplno konať až od polovice pretekov, keď došlo k zaujímavým predbiehacím manévrom. Svoju bojovnasť najskôr začal Robbie Kerr z Veľkej Británie, keď postupne dostal za seba rakúske a novozélandské auto, čím si zabezpečil celkové šieste miesto. Zahanbiť sa nedal ani Tomáš Enge. So svojou pozíciou sa odmietol vyrovnať a výkon Kerra zopakoval. Nakoniec si vyslúžil konečné siedme miesto.
Jos Verstappen opäť podobne, ako v šprinte tlačil čo mohol, ale vytvorený odstup Alexandra Premata už nestihol prekonať, takže opäť skončil druhý. Tretie miesto si vybojoval Neel Jani zo Švajčiarska. Svoj sen o víťazstve v A1GP bude musieť odložiť minimálne do ďalšej sezóny, pretože pre povinnosti vo Formuli 1 svoju púť šampionátom národov pretekmi v Monterrey skončil.
Monterrey - výsledky hlavných pretekov (PDF)
Priebežné poradie v šampionáte (PDF)
Foto: Sutton Motorsport Images
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.