Postavenie na štarte zo šprintu využil francúzsky tím naplno a mohol si tak zapísať piate doble vrámci víkendu a trináste víťazstvo celkovo.
Pred štartom do hlavných pretekov nastali perné chvíle pre Írsky a Mexický tím, ktorí odstraňovali poruchy spôsobené kolíziami zo šprintu. Japonský tím sa rozbitý monopost Hayanari Shimodom po zničujúcom salte ani nesnažil postaviť na štart.
Samotný štart sa niesol v kľudnej atmosfére a výborne sa podarilo na druhé miesto prepracovať Josovi Verstappenovi na holandskom aute. Jediný vinník štartu bol Christain Fittipaldi, ktorý viditeľne ulial štart, za čo si prešiel boxovou uličkou.
Netrvalo dlho a väčšina pilotov zamierila na svoju prvú povinnú zastávku. Práve zastávka sa stala osudným pre Kanaďana Patricka Carpentiera. Za prekročenie povolenej rýchlosti dostal takisto trest prejazdu boxami. V tom čase domáci tím ešte opravoval svoj monopost zo šprintu. Keď nakoniec Salvador Duran vyrazil na trať, čoskoro pre smútok domáceho publika dostal čiernu vlajku za špatný technický stav auta.
Tomáš Enge sa rozhodol ísť do boxov trochu neskôr než jeho rivali, ale bohužiaľ opäť zasiahla smola a po probléme s nasadzovaním pravého zadného kolesa sa prepadol na deviate miesto. V prvej tretine sa na trati objavilo bezpečnostné auto po tom, čo po vzájomnej kolízii odstúpilo austrálske auto a indonézske zamierilo do boxov pre výmenu poškodeného krídla.
To, prečo prišli diváci do hľadísk sa začalo naplno konať až od polovice pretekov, keď došlo k zaujímavým predbiehacím manévrom. Svoju bojovnasť najskôr začal Robbie Kerr z Veľkej Británie, keď postupne dostal za seba rakúske a novozélandské auto, čím si zabezpečil celkové šieste miesto. Zahanbiť sa nedal ani Tomáš Enge. So svojou pozíciou sa odmietol vyrovnať a výkon Kerra zopakoval. Nakoniec si vyslúžil konečné siedme miesto.
Jos Verstappen opäť podobne, ako v šprinte tlačil čo mohol, ale vytvorený odstup Alexandra Premata už nestihol prekonať, takže opäť skončil druhý. Tretie miesto si vybojoval Neel Jani zo Švajčiarska. Svoj sen o víťazstve v A1GP bude musieť odložiť minimálne do ďalšej sezóny, pretože pre povinnosti vo Formuli 1 svoju púť šampionátom národov pretekmi v Monterrey skončil.
Monterrey - výsledky hlavných pretekov (PDF)
Priebežné poradie v šampionáte (PDF)
Foto: Sutton Motorsport Images
Čtyřková Octavia se po pěti letech dočkala faceliftu v rámci kterého přišlo několik inovací. Důležité ovšem je, že byl zachován charakter vozu, který si stále drží velice dobrou kombinaci praktičnosti a zábavy za volantem. Jedná se o nejsilnější Octavii, která kdy vznikla. Měli byste si ji koupit nebo se vyplatí porozhlédnout u sourozenecké Cupry, která nabízí ještě podstatně silnější exempláře?
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?