Postavenie na štarte zo šprintu využil francúzsky tím naplno a mohol si tak zapísať piate doble vrámci víkendu a trináste víťazstvo celkovo.
Pred štartom do hlavných pretekov nastali perné chvíle pre Írsky a Mexický tím, ktorí odstraňovali poruchy spôsobené kolíziami zo šprintu. Japonský tím sa rozbitý monopost Hayanari Shimodom po zničujúcom salte ani nesnažil postaviť na štart.
Samotný štart sa niesol v kľudnej atmosfére a výborne sa podarilo na druhé miesto prepracovať Josovi Verstappenovi na holandskom aute. Jediný vinník štartu bol Christain Fittipaldi, ktorý viditeľne ulial štart, za čo si prešiel boxovou uličkou.
Netrvalo dlho a väčšina pilotov zamierila na svoju prvú povinnú zastávku. Práve zastávka sa stala osudným pre Kanaďana Patricka Carpentiera. Za prekročenie povolenej rýchlosti dostal takisto trest prejazdu boxami. V tom čase domáci tím ešte opravoval svoj monopost zo šprintu. Keď nakoniec Salvador Duran vyrazil na trať, čoskoro pre smútok domáceho publika dostal čiernu vlajku za špatný technický stav auta.
Tomáš Enge sa rozhodol ísť do boxov trochu neskôr než jeho rivali, ale bohužiaľ opäť zasiahla smola a po probléme s nasadzovaním pravého zadného kolesa sa prepadol na deviate miesto. V prvej tretine sa na trati objavilo bezpečnostné auto po tom, čo po vzájomnej kolízii odstúpilo austrálske auto a indonézske zamierilo do boxov pre výmenu poškodeného krídla.
To, prečo prišli diváci do hľadísk sa začalo naplno konať až od polovice pretekov, keď došlo k zaujímavým predbiehacím manévrom. Svoju bojovnasť najskôr začal Robbie Kerr z Veľkej Británie, keď postupne dostal za seba rakúske a novozélandské auto, čím si zabezpečil celkové šieste miesto. Zahanbiť sa nedal ani Tomáš Enge. So svojou pozíciou sa odmietol vyrovnať a výkon Kerra zopakoval. Nakoniec si vyslúžil konečné siedme miesto.
Jos Verstappen opäť podobne, ako v šprinte tlačil čo mohol, ale vytvorený odstup Alexandra Premata už nestihol prekonať, takže opäť skončil druhý. Tretie miesto si vybojoval Neel Jani zo Švajčiarska. Svoj sen o víťazstve v A1GP bude musieť odložiť minimálne do ďalšej sezóny, pretože pre povinnosti vo Formuli 1 svoju púť šampionátom národov pretekmi v Monterrey skončil.
Monterrey - výsledky hlavných pretekov (PDF)
Priebežné poradie v šampionáte (PDF)
Foto: Sutton Motorsport Images
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.