Prvé zámorské preteky na mexickej trati znamenali opäť víťazstvo Francúzska, ale tento krát nie tak jednoduché vďaka tlaku Neela Janiho.
Počasie na okruhu Monterrey jazdcom prinieslo suché preteky, aj keď slnečno nebolo a hrozila prehánka. Vzhľadom k tomu, že hlavné preteky sú iba hodinu po skončení šprintu, bude zaujímavé sledovať, či nebude hrozba dažďa vyššia, čo by znamenalo zmenu taktiky v tímoch.
Víťaz kvalifikácie Južná Afrika dostala penalizáciu, ktorá posunula Stephena Simpsona na tretie miesto na štarte. Dôvod, prečo sa takto komisári rozhodli zatiaľ nie je známi, ale túto informáciu vám určite prinesieme neskôr. Alexandrovi Prematovi tak spadol pečený holub priamo do úst a tak, ako vyštartoval, tak aj skončil.
Hneď v prvom kole došlo ku kolízii medzi mexickým a írskym autom, takže prišiel na rad jediný výjazd bezpečnostného auta, ktorý krúžil na okruhu až šesť kôl aj vďaka kurioznej kolízii. Bezpečnostné auto prechádzalo cieľovou rovinou, keď zrazu japonské auto narazilo do auta Noveho Zélandu a Hayanari Shimoda si vyskúšal niekoľko sált a zostal otočený kokpitom dole. Našťastie z toho vyviazol bez zranení a Matt Halliday musel zájsť na opravu do Boxov.
Zatiaľ čo pre poruchu na aute musel do boxov takisto zájsť Portugalec Alvaro Parente, poradie na čele pred reštartom bolo nasledovné: Francúzsko, Švajčiarsko, Taliansko, Južná Afrika, USA, Česko, Holandsko, Malajzia.
Po opustení trate bezpečnostného vozidla sa konečne naplno začalo pretekať a Jos Verstappen opäť potvrdil svoju horkokrvnosť a zdravú drzosť, keď tvrto tlačil na Tomáša Engeho, až ho prekonal. České auto tak jazdilo na siedmom mieste, ale našťastie to nebolo konečné poradie.
Vďaka poruche juhoafrického auta a skvelému zdolaniu Američana Bryana Hertu si Česko pripísalo piate miesto a tým aj o jedno miesto lepšiu štartovnú pozíciu do hlavných pretekov oproti šprintu.
V samotnom závere ešte pritlačil na Premata Neel Jani v snahe o svoj prvý zisk víťazstva, ale ani jedno rezervné použitie prídavného výkonu oproti Francúzovi nepomohlo k zisku prvenstva. Odstup prvej trojky bol pod šachovnicovou zástavou veľmi tesný a uzatváralo ju talianské auto.
V snahe dohnať tretie auto tlačil Jos Verstappen na plyn až tak, že v samotnom poslednom kole dosiahol najrýchlejšie kolo a pripísal si tak na svoje konto ďalší bod. Len pre zaujímavosť, zajazdil o viac než jeden a pol lepší čas než v kvalifikácii.
Monterrey - výsledky šprintu (PDF)
Foto: Sutton Motorsport Images
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.