Monterrey(1): Boj o prvenstvo do konca

Premat, Alexander
Premat, Alexander, foto: Sutton Images
Jozef Smrtník 26. února 2006 21:07
Sdílej:

Prvé zámorské preteky na mexickej trati znamenali opäť víťazstvo Francúzska, ale tento krát nie tak jednoduché vďaka tlaku Neela Janiho.

Počasie na okruhu Monterrey jazdcom prinieslo suché preteky, aj keď slnečno nebolo a hrozila prehánka. Vzhľadom k tomu, že hlavné preteky sú iba hodinu po skončení šprintu, bude zaujímavé sledovať, či nebude hrozba dažďa vyššia, čo by znamenalo zmenu taktiky v tímoch.

Víťaz kvalifikácie Južná Afrika dostala penalizáciu, ktorá posunula Stephena Simpsona na tretie miesto na štarte. Dôvod, prečo sa takto komisári rozhodli zatiaľ nie je známi, ale túto informáciu vám určite prinesieme neskôr. Alexandrovi Prematovi tak spadol pečený holub priamo do úst a tak, ako vyštartoval, tak aj skončil.

Hneď v prvom kole došlo ku kolízii medzi mexickým a írskym autom, takže prišiel na rad jediný výjazd bezpečnostného auta, ktorý krúžil na okruhu až šesť kôl aj vďaka kurioznej kolízii. Bezpečnostné auto prechádzalo cieľovou rovinou, keď zrazu japonské auto narazilo do auta Noveho Zélandu a Hayanari Shimoda si vyskúšal niekoľko sált a zostal otočený kokpitom dole. Našťastie z toho vyviazol bez zranení a Matt Halliday musel zájsť na opravu do Boxov.

Zatiaľ čo pre poruchu na aute musel do boxov takisto zájsť Portugalec Alvaro Parente, poradie na čele pred reštartom bolo nasledovné: Francúzsko, Švajčiarsko, Taliansko, Južná Afrika, USA, Česko, Holandsko, Malajzia.

Po opustení trate bezpečnostného vozidla sa konečne naplno začalo pretekať a Jos Verstappen opäť potvrdil svoju horkokrvnosť a zdravú drzosť, keď tvrto tlačil na Tomáša Engeho, až ho prekonal. České auto tak jazdilo na siedmom mieste, ale našťastie to nebolo konečné poradie.

Vďaka poruche juhoafrického auta a skvelému zdolaniu Američana Bryana Hertu si Česko pripísalo piate miesto a tým aj o jedno miesto lepšiu štartovnú pozíciu do hlavných pretekov oproti šprintu.

V samotnom závere ešte pritlačil na Premata Neel Jani v snahe o svoj prvý zisk víťazstva, ale ani jedno rezervné použitie prídavného výkonu oproti Francúzovi nepomohlo k zisku prvenstva. Odstup prvej trojky bol pod šachovnicovou zástavou veľmi tesný a uzatváralo ju talianské auto.

V snahe dohnať tretie auto tlačil Jos Verstappen na plyn až tak, že v samotnom poslednom kole dosiahol najrýchlejšie kolo a pripísal si tak na svoje konto ďalší bod. Len pre zaujímavosť, zajazdil o viac než jeden a pol lepší čas než v kvalifikácii.

Monterrey - výsledky šprintu   (PDF)

Foto: Sutton Motorsport Images

Témata:
Stalo se
Testy aut
Toyota ProAce Verso

Test ojetiny: Toyota ProAce Verso VIP – univerzální praktik s bohatou výbavou

Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?

Novinky ze světa EV
Koncept vozu Tesla Model 3+

Tesla vytře evropským automobilkám zrak. Představí Model 3+ s dojezdem až 800 km

Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.

Testy aut
DS 7 PHEV 300 AWD Edition France

DS 7 PHEV 300 AWD Edition France – šmrncovní plug-in hybrid za zvýhodněnou cenu

Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?