Prvé zámorské preteky na mexickej trati znamenali opäť víťazstvo Francúzska, ale tento krát nie tak jednoduché vďaka tlaku Neela Janiho.
Počasie na okruhu Monterrey jazdcom prinieslo suché preteky, aj keď slnečno nebolo a hrozila prehánka. Vzhľadom k tomu, že hlavné preteky sú iba hodinu po skončení šprintu, bude zaujímavé sledovať, či nebude hrozba dažďa vyššia, čo by znamenalo zmenu taktiky v tímoch.
Víťaz kvalifikácie Južná Afrika dostala penalizáciu, ktorá posunula Stephena Simpsona na tretie miesto na štarte. Dôvod, prečo sa takto komisári rozhodli zatiaľ nie je známi, ale túto informáciu vám určite prinesieme neskôr. Alexandrovi Prematovi tak spadol pečený holub priamo do úst a tak, ako vyštartoval, tak aj skončil.
Hneď v prvom kole došlo ku kolízii medzi mexickým a írskym autom, takže prišiel na rad jediný výjazd bezpečnostného auta, ktorý krúžil na okruhu až šesť kôl aj vďaka kurioznej kolízii. Bezpečnostné auto prechádzalo cieľovou rovinou, keď zrazu japonské auto narazilo do auta Noveho Zélandu a Hayanari Shimoda si vyskúšal niekoľko sált a zostal otočený kokpitom dole. Našťastie z toho vyviazol bez zranení a Matt Halliday musel zájsť na opravu do Boxov.
Zatiaľ čo pre poruchu na aute musel do boxov takisto zájsť Portugalec Alvaro Parente, poradie na čele pred reštartom bolo nasledovné: Francúzsko, Švajčiarsko, Taliansko, Južná Afrika, USA, Česko, Holandsko, Malajzia.
Po opustení trate bezpečnostného vozidla sa konečne naplno začalo pretekať a Jos Verstappen opäť potvrdil svoju horkokrvnosť a zdravú drzosť, keď tvrto tlačil na Tomáša Engeho, až ho prekonal. České auto tak jazdilo na siedmom mieste, ale našťastie to nebolo konečné poradie.
Vďaka poruche juhoafrického auta a skvelému zdolaniu Američana Bryana Hertu si Česko pripísalo piate miesto a tým aj o jedno miesto lepšiu štartovnú pozíciu do hlavných pretekov oproti šprintu.
V samotnom závere ešte pritlačil na Premata Neel Jani v snahe o svoj prvý zisk víťazstva, ale ani jedno rezervné použitie prídavného výkonu oproti Francúzovi nepomohlo k zisku prvenstva. Odstup prvej trojky bol pod šachovnicovou zástavou veľmi tesný a uzatváralo ju talianské auto.
V snahe dohnať tretie auto tlačil Jos Verstappen na plyn až tak, že v samotnom poslednom kole dosiahol najrýchlejšie kolo a pripísal si tak na svoje konto ďalší bod. Len pre zaujímavosť, zajazdil o viac než jeden a pol lepší čas než v kvalifikácii.
Monterrey - výsledky šprintu (PDF)
Foto: Sutton Motorsport Images
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.