Co nového v Clevelandu...

Junqueira, Bruno
Junqueira, Bruno, foto: Photo by Michael Levitt, USA LAT Photographic
Petr Stejskal 12. února 2006 00:50
Sdílej:

Uspořádat závodní víkend není jen tak. V Clevelandu se o to bude od letoška starat někdo jiný. Co nám přinese?

Závod v Clevelandu byl vždy určitým způsobem specifický. Jede se totiž na letištní ploše a dráha je díky tomu v některých místech až neuvěřitelně široká. Do první vracečky se naskládá prakticky celé startovní pole vedle sebe. V posledních letech ale ztrácel závod na popularitě a to především díky špatné propagaci a organizaci.

To všechno by se teď mělo změnit, protože majitelem práv na závod a zároveň promotérem se stal Mike Lanigan. Před několika lety v ChampCar absolutně neznámá osoba, dnes se však stává velmi důležitou šedou eminencí v pozadí.

Mike Lanigan je spolu se třemi bratry spoluvlastníkem firmy MiJack, kterou všichni známe jako partnera a hlavního sponzora týmu Conquest. Nedávno však byla založena i společnost MiJack Promotions, která se stala promotérem nového závodu v Houstonu a nyní i klasického závodu v Clevelandu.

A co nového přinese nový promotér? Nejdůležitější změnou je asi zlevněné vstupné a zdarma přístup do paddocku. Mezi další novinky, které jsou připraveny pro fanoušky, patří např. obří obrazovky rozmístěné po trati, plánované koncerty po celý závodní víkend a nebo motokárová dráha připravená hned vedle té závodní.

Nový promotér také potvrdil návrat současných partnerů závodu - U.S. Bank, Bridgestone a Sherwin-Williams.

Třeba se jednou i dočkáme obnovení nočního závodu v Clevelandu. Letecký pohled na osvětlené letiště je opravdu nádherný (zkuste si na oficiálních stránkách ChampCar najít tapety na plochu ze závodu v Clevelandu v roce 2003 a uvidíte).

Foto Michael Levitt, USA LAT Photographic

Stalo se
Novinky ze světa EV
Namísto hatchbacku už spíše crossover.

Škoda Favorit se vrací. Jako povedený elektrický crossover. Retro design míří do budoucnosti

Škoda Auto představila futuristickou vizi legendárního modelu Favorit. Kultovní hatchback z konce osmdesátých let se v nové studii mění na elektrický crossover, který spojuje retro prvky s aktuálními designovými trendy. Projekt vznikl z iniciativy designérů Ljudmila Slavova a Davida Stingla.

Novinky ze světa EV
Nissan Micra (2025)

Nový Nissan Micra? Zmatený klon Renaultu 5, který propadl v designu i smyslu

Nissan se s novou Microu vydal cestou nejmenšího odporu – převzal Renault 5 E-Tech a přemaloval ho. Výsledek? Elektromobil bez vlastní identity, který selhává v designu i konkurenceschopnosti. Japonci vsadili na špatného koně a přidali vlastní chyby.

Zajímavosti
on-line prodej

Kupujete ojeté auto? Těmto 7 pastem se vyhněte, jinak zapláčete

Ročně se v Česku prodá na 650 000 ojetých aut. Může se proto zdát, že koupit si ojeté auto není žádný problém. Velký výběr ovšem ještě není zárukou kvality. Nemalé množství prodávaných ojetin skrývá před kupujícím svou historii. K tomu, aby se nechali vlákat do pasti, napomáhá i řada častých chyb, které zájemci při výběru vozu dělají. Které to jsou a čemu se vyhnout? 

Zajímavosti
Ochrana motorky při pádu: Proč jsou chrániče páček nezbytnou výbavou nejen pro offroad

Ochrana motorky při pádu: Proč jsou chrániče páček nezbytnou výbavou nejen pro offroad

Každý motorkář, ať už jezdí po městě, okreskách nebo v lehkém terénu, ví, jak snadno může dojít k nečekanému pádu. Někdy stačí kluzká vozovka, jinak postavený stojan nebo prosté zaváhání při manipulaci na místě. A právě v těchto situacích často dochází k poškození některé z nejcitlivějších částí – ovládacích páček.