Uspořádat závodní víkend není jen tak. V Clevelandu se o to bude od letoška starat někdo jiný. Co nám přinese?
Závod v Clevelandu byl vždy určitým způsobem specifický. Jede se totiž na letištní ploše a dráha je díky tomu v některých místech až neuvěřitelně široká. Do první vracečky se naskládá prakticky celé startovní pole vedle sebe. V posledních letech ale ztrácel závod na popularitě a to především díky špatné propagaci a organizaci.
To všechno by se teď mělo změnit, protože majitelem práv na závod a zároveň promotérem se stal Mike Lanigan. Před několika lety v ChampCar absolutně neznámá osoba, dnes se však stává velmi důležitou šedou eminencí v pozadí.
Mike Lanigan je spolu se třemi bratry spoluvlastníkem firmy MiJack, kterou všichni známe jako partnera a hlavního sponzora týmu Conquest. Nedávno však byla založena i společnost MiJack Promotions, která se stala promotérem nového závodu v Houstonu a nyní i klasického závodu v Clevelandu.
A co nového přinese nový promotér? Nejdůležitější změnou je asi zlevněné vstupné a zdarma přístup do paddocku. Mezi další novinky, které jsou připraveny pro fanoušky, patří např. obří obrazovky rozmístěné po trati, plánované koncerty po celý závodní víkend a nebo motokárová dráha připravená hned vedle té závodní.
Nový promotér také potvrdil návrat současných partnerů závodu - U.S. Bank, Bridgestone a Sherwin-Williams.
Třeba se jednou i dočkáme obnovení nočního závodu v Clevelandu. Letecký pohled na osvětlené letiště je opravdu nádherný (zkuste si na oficiálních stránkách ChampCar najít tapety na plochu ze závodu v Clevelandu v roce 2003 a uvidíte).
Foto Michael Levitt, USA LAT Photographic
Největším trendem za posledních 10 let jsou jednoznačně vozy typu SUV. Lidé je mají rádi pro svou robustní karoserii, zvýšení podvozek a dostatek prostoru, jenže mají i nějaká negativa. Proti klasickým kombíkům mívají horší jízdní vlastnosti a také vyšší spotřebu. Vezmeme-li z obou světů to dobré, vznikne zvýšený kombík s pohonem 4x4 a přesně takové auto máme v dnešní recenzi.
Ford Mustang je už desítky let ikonou, kterou pozná asi každý. Tentokrát se podíváme na ojetý kus z roku 2022, který nabízí to nejlepší z klasického amerického receptu - karoserii typu kupé, atmosférický pětilitrový osmiválec, manuální převodovku a v tomto případě i sportovní sedadla Recaro. Je to lepší volba než posledně testovaný kabriolet s automatem?