Uspořádat závodní víkend není jen tak. V Clevelandu se o to bude od letoška starat někdo jiný. Co nám přinese?
Závod v Clevelandu byl vždy určitým způsobem specifický. Jede se totiž na letištní ploše a dráha je díky tomu v některých místech až neuvěřitelně široká. Do první vracečky se naskládá prakticky celé startovní pole vedle sebe. V posledních letech ale ztrácel závod na popularitě a to především díky špatné propagaci a organizaci.
To všechno by se teď mělo změnit, protože majitelem práv na závod a zároveň promotérem se stal Mike Lanigan. Před několika lety v ChampCar absolutně neznámá osoba, dnes se však stává velmi důležitou šedou eminencí v pozadí.
Mike Lanigan je spolu se třemi bratry spoluvlastníkem firmy MiJack, kterou všichni známe jako partnera a hlavního sponzora týmu Conquest. Nedávno však byla založena i společnost MiJack Promotions, která se stala promotérem nového závodu v Houstonu a nyní i klasického závodu v Clevelandu.
A co nového přinese nový promotér? Nejdůležitější změnou je asi zlevněné vstupné a zdarma přístup do paddocku. Mezi další novinky, které jsou připraveny pro fanoušky, patří např. obří obrazovky rozmístěné po trati, plánované koncerty po celý závodní víkend a nebo motokárová dráha připravená hned vedle té závodní.
Nový promotér také potvrdil návrat současných partnerů závodu - U.S. Bank, Bridgestone a Sherwin-Williams.
Třeba se jednou i dočkáme obnovení nočního závodu v Clevelandu. Letecký pohled na osvětlené letiště je opravdu nádherný (zkuste si na oficiálních stránkách ChampCar najít tapety na plochu ze závodu v Clevelandu v roce 2003 a uvidíte).
Foto Michael Levitt, USA LAT Photographic
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?