Uspořádat závodní víkend není jen tak. V Clevelandu se o to bude od letoška starat někdo jiný. Co nám přinese?
Závod v Clevelandu byl vždy určitým způsobem specifický. Jede se totiž na letištní ploše a dráha je díky tomu v některých místech až neuvěřitelně široká. Do první vracečky se naskládá prakticky celé startovní pole vedle sebe. V posledních letech ale ztrácel závod na popularitě a to především díky špatné propagaci a organizaci.
To všechno by se teď mělo změnit, protože majitelem práv na závod a zároveň promotérem se stal Mike Lanigan. Před několika lety v ChampCar absolutně neznámá osoba, dnes se však stává velmi důležitou šedou eminencí v pozadí.
Mike Lanigan je spolu se třemi bratry spoluvlastníkem firmy MiJack, kterou všichni známe jako partnera a hlavního sponzora týmu Conquest. Nedávno však byla založena i společnost MiJack Promotions, která se stala promotérem nového závodu v Houstonu a nyní i klasického závodu v Clevelandu.
A co nového přinese nový promotér? Nejdůležitější změnou je asi zlevněné vstupné a zdarma přístup do paddocku. Mezi další novinky, které jsou připraveny pro fanoušky, patří např. obří obrazovky rozmístěné po trati, plánované koncerty po celý závodní víkend a nebo motokárová dráha připravená hned vedle té závodní.
Nový promotér také potvrdil návrat současných partnerů závodu - U.S. Bank, Bridgestone a Sherwin-Williams.
Třeba se jednou i dočkáme obnovení nočního závodu v Clevelandu. Letecký pohled na osvětlené letiště je opravdu nádherný (zkuste si na oficiálních stránkách ChampCar najít tapety na plochu ze závodu v Clevelandu v roce 2003 a uvidíte).
Foto Michael Levitt, USA LAT Photographic
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?
Prémiová SUV jsou u nás velice oblíbená a na silnicích jich vídáme opravdu mnoho. Pořizovací ceny ovšem běžně atakují hranici 3 milionů korun, což není úplně málo. Není tak divu, že se lidé rozhlíží i na trhu ojetých automobilů, kde jsou ceny podstatně příznivější. Jak jezdí tento bílý kousek z roku 2020?