Bryan Herta byl v průběhu zimní přestávky jedním z nejaktivnějších jezdců seriálu IndyCar Series.
Bryan už absolvoval v lednu s týmem Andretti Green Racing první testy ve Phoenixu, kde pořádně provětral vozu č. 7 XM Satellite Radio Dallara/Honda/Firestone všechna "pérka". Herta letos odstartuje už svojí třetí sezonu s týmem Andretti Green Racing a rád by attackoval po odchodu Wheldona ke konkurenci ty nejvyšší pozice v šampionátu.
V listopadu si dokonce odskočil na dva závody seriálu A1 Grand Prix, kde hájil národní barvy týmu USA. Opět by se v rámci tohoto šampionátu mohl vrátit za volant vozu USA v březnu, kdy se pojede podnik v Laguna Seca.
V lednovém Open testu ve Phoenixu obsadil ve druhém dni čtvrtou pozici a o minulém víkendu společně s vítězem 500 mil Indianapolisu z roku 2004 Buddy Ricem, Robem Finlayem a Michaelem Valiantem absolvovali společně s týmem Finlay Motorsports 44. ročník Rolex 24 v Daytoně. Tým startoval s prototypem, se kterým obsadili celkově 11. pozici.
Herta nedávno hovořil o svých plánech v týmu Andretti Green Racing a také o plánech jeho nového kolegy Marca Andrettiho:
Opět budete startovat v týmu Andretti Green Racing s vozem číslo 7. Věříte, že budete letos favoritem v boji o titul?Náš tým je nyní nejlepším ve startovním poli. Jsem šťastný, že jsem zpět u týmu. Většina jezdců by si přálo být u tohoto týmu. Jsem jeden z těch šťastnějších, komu se toto splnilo. Opravdu se velmi těším na novou sezonu. Letošní rok sním o tom, abych byl úspěšný. Moje cíle směřují trochu výš. Mým cílem je bojovat o přední místa s Tonym (Kanaanem) a Dariem (Franchittim) a věřím, že se mezi ně dostanu. Je o vás dobře známo, že jste si společně s Dariem a Tonym dělali žerty na adresu Dana Wheldona, když v roce 2003 vstoupil do šampionátu. Plánujete něco na nového kolegu Marca Andrettiho?Ještě jsem na něj nic nevymyslel, ale jisté žerty jsou přece součástí součástí v nováčkově smlouvě :-) Myslím, že vše co se děje v týmu je čistě ve sportovním duchu. Možná je to ode mně dost špatné, ale musíte se soustředit především na sebe.Rozhodl jste se zazávodit si i mimo sezonu. Proč?V IRL nyní platí omezení testování, což je výhodné pro vlastníky týmů, kteří nemusejí tolik investovat do testů. Na druhou stranu, to není dobré pro jezdce, kteří mají dlouhou pauzu. V listopadu jsem měl příležitost si zajezdit v seriálu A1 Grand Prix za USA, což jsem přivítal. A doufám, že bude ještě příležitost později. Je to příležitost, jak zůstat připraven, což je dobré nakonec i pro IRL. Je to velmi zajímavý šampionát a prožil jsem zde mnoho zájímavých zážitků. Jak jste se dostal k A1 Grand Prix? V týmu jezdil i Scott Speed... Kdo organizuje jezdce v týmu?Byl jsem v jednání už od srpna s Rickem Weidingerem, který vlastní licenci na U.S. tým. Bavili jsme se spolu o tom, jak bych se případně mohl zapojit a zda by bylo možné se v některých závoděch prosadit. Nakonec jsme došli k dohodě, že odjedu dva závody v listopadu a možná nějaké na jaře. Pro mě bylo dobré si v zimě někde zazávodit. Nechci ale moc cestovat, což by bylo náročné. Proto je mým dalším cílem jet s vozem týmu USA na jaře, kdy se šampionát přesune na okruh v Laguna Seca.Jak je pro vás důležité vyhrát pro USA závod v Laguna Seca, kde jste v minulosti měl mnoho úspěšných závodů?Už jsem tam dlouho nejel a tento závod vzbudil ve mne pozornost. Velmi rád bych se tam chtěl vrátit na trať. Tuto trať miluji. Zapsala se do mojí osobní historie. Foto: IndyCar Media
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.
Třetí generace modelu Audi Q3 přijíždí po sedmi letech s výrazným technologickým posunem. Nabídne micro-LED světla s desítkami tisíc pixelů, inteligentní páčky pod volantem i umělou inteligenci v infotainmentu. Kromě benzínu a dieselu nabídne také plug-in hybrid s dojezdem 120 km čistě na elektřinu. Do showroomů dorazí letos v říjnu, cena základní verze startuje v Německu na 44 600 eurech.
BMW vypustilo první technické detaily k nové generaci elektromobilu iX3 a nastavilo laťku vysoko. Dojezd přes 800 kilometrů, ultrarychlé nabíjení výkonem 400 kW a zcela nový softwarový mozek s názvem „Srdce radosti“. Premiéru chystá v září na autosalonu IAA.
Tesla rozšiřuje nabídku restylovaných Modelů S a X. Design téměř beze změn, ale dojezd i ceny míří nahoru. Novinkou jsou adaptivní světla, vylepšené odpružení a delší dojezd až 660 kilometrů. Američané si ale připlatí – až o 5 tisíc dolarů (cca 108 tisíc korun) více než dosud.
Tento týden nám do redakční garáže přijela nová generace legendárního Land Cruiseru. Proti předchůdci udělala velký skok kupředu, což je znát hlavně uvnitř. Mezi novinky se však neřadí jen hranatější design a modernější interiér, ale také různé technické vychytávky, které oceníte především v terénu, kde je proti předchůdci schopnější. Dnešní recenze však ukáže i nějaké oblasti, které jsou v novince horší, které to jsou?
Před začátkem 81. ročníku Polské rally došlo k tragické události. Jednadvacetiletý italský jezdec Matteo Doretto, juniorský mistr Itálie pro rok 2024, zahynul při nehodě během soukromého testu. Podle dostupných informací jeho vůz narazil do stromu poté, co sjel ze silnice.
Audi rozšiřuje rodinu modelu Q5 o plug-in hybridy. Nové SUV i Sportback e-hybrid kombinují výkon až 367 koní, elektrický dojezd do 100 kilometrů a vyspělé technologie. Do prodeje vstoupí koncem roku 2025, nejlevnější verze vyjde na více než 69 tisíc eur (cca 1,7 milionu korun).
Do další dlouhodobé recenze zavítal francouzský elegantní crossover, který díky svému sebevědomí nemá nejsnazší život. Naše testování bude mít dvě části – první bude z pohledu mého a druhá z pohledu mé ženy. Budeme mít stejné závěrečné hodnocení nebo se naše názory budou výrazně lišit?
Facelift populárního korejského crossoveru Kia Sportage přináší kromě kosmetických úprav i technologický skok. Nový infotainment zvládne streamování videa, aktualizace přes internet i platby za parkování. Pod kapotou se objeví výkonnější hybridy s novou automatickou převodovkou a poprvé i plug-in verze s pohonem předních kol.
BMW na prestižním festivalu elegance u jezera Como představilo vůz, který bere dech. Nový model Speedtop navazuje na loňské koncepty a tentokrát nepůjde jen o výstavní kus – limitovaná série 70 vozů s osmiválcem pod kapotou míří do výroby. Design, luxus a výkon v unikátním shooting braku, který si ale běžný smrtelník nekoupí.
Nejmenší model Toyoty dostal to, co u městských vozů nevídáme – silný full-hybridní pohon. Omlazené Aygo X nejen že výrazně posílilo, ale nově nabídne i techniku z větších modelů a lepší výbavu. A to všechno dál vyrábějí čeští dělníci v Kolíně.
Čínský výrobce Zeekr, vlastněný koncernem Geely, odhalil ceny a specifikace nového elektrického SUV Zeekr 7X pro Austrálii i Evropu. Prémiově laděný elektromobil, který vznikl pod taktovkou evropských vývojářů, míří přímo proti Tesle Model Y, Audi Q6 e-tron či BMW iX3. S dojezdem až 870 km, extrémně rychlým nabíjením a výbavou srovnatelnou s luxusní třídou může výrazně zamíchat kartami v segmentu.