Bryan Herta byl v průběhu zimní přestávky jedním z nejaktivnějších jezdců seriálu IndyCar Series.
Bryan už absolvoval v lednu s týmem Andretti Green Racing první testy ve Phoenixu, kde pořádně provětral vozu č. 7 XM Satellite Radio Dallara/Honda/Firestone všechna "pérka". Herta letos odstartuje už svojí třetí sezonu s týmem Andretti Green Racing a rád by attackoval po odchodu Wheldona ke konkurenci ty nejvyšší pozice v šampionátu.
V listopadu si dokonce odskočil na dva závody seriálu A1 Grand Prix, kde hájil národní barvy týmu USA. Opět by se v rámci tohoto šampionátu mohl vrátit za volant vozu USA v březnu, kdy se pojede podnik v Laguna Seca.
V lednovém Open testu ve Phoenixu obsadil ve druhém dni čtvrtou pozici a o minulém víkendu společně s vítězem 500 mil Indianapolisu z roku 2004 Buddy Ricem, Robem Finlayem a Michaelem Valiantem absolvovali společně s týmem Finlay Motorsports 44. ročník Rolex 24 v Daytoně. Tým startoval s prototypem, se kterým obsadili celkově 11. pozici.
Herta nedávno hovořil o svých plánech v týmu Andretti Green Racing a také o plánech jeho nového kolegy Marca Andrettiho:
Opět budete startovat v týmu Andretti Green Racing s vozem číslo 7. Věříte, že budete letos favoritem v boji o titul?Náš tým je nyní nejlepším ve startovním poli. Jsem šťastný, že jsem zpět u týmu. Většina jezdců by si přálo být u tohoto týmu. Jsem jeden z těch šťastnějších, komu se toto splnilo. Opravdu se velmi těším na novou sezonu. Letošní rok sním o tom, abych byl úspěšný. Moje cíle směřují trochu výš. Mým cílem je bojovat o přední místa s Tonym (Kanaanem) a Dariem (Franchittim) a věřím, že se mezi ně dostanu. Je o vás dobře známo, že jste si společně s Dariem a Tonym dělali žerty na adresu Dana Wheldona, když v roce 2003 vstoupil do šampionátu. Plánujete něco na nového kolegu Marca Andrettiho?Ještě jsem na něj nic nevymyslel, ale jisté žerty jsou přece součástí součástí v nováčkově smlouvě :-) Myslím, že vše co se děje v týmu je čistě ve sportovním duchu. Možná je to ode mně dost špatné, ale musíte se soustředit především na sebe.Rozhodl jste se zazávodit si i mimo sezonu. Proč?V IRL nyní platí omezení testování, což je výhodné pro vlastníky týmů, kteří nemusejí tolik investovat do testů. Na druhou stranu, to není dobré pro jezdce, kteří mají dlouhou pauzu. V listopadu jsem měl příležitost si zajezdit v seriálu A1 Grand Prix za USA, což jsem přivítal. A doufám, že bude ještě příležitost později. Je to příležitost, jak zůstat připraven, což je dobré nakonec i pro IRL. Je to velmi zajímavý šampionát a prožil jsem zde mnoho zájímavých zážitků. Jak jste se dostal k A1 Grand Prix? V týmu jezdil i Scott Speed... Kdo organizuje jezdce v týmu?Byl jsem v jednání už od srpna s Rickem Weidingerem, který vlastní licenci na U.S. tým. Bavili jsme se spolu o tom, jak bych se případně mohl zapojit a zda by bylo možné se v některých závoděch prosadit. Nakonec jsme došli k dohodě, že odjedu dva závody v listopadu a možná nějaké na jaře. Pro mě bylo dobré si v zimě někde zazávodit. Nechci ale moc cestovat, což by bylo náročné. Proto je mým dalším cílem jet s vozem týmu USA na jaře, kdy se šampionát přesune na okruh v Laguna Seca.Jak je pro vás důležité vyhrát pro USA závod v Laguna Seca, kde jste v minulosti měl mnoho úspěšných závodů?Už jsem tam dlouho nejel a tento závod vzbudil ve mne pozornost. Velmi rád bych se tam chtěl vrátit na trať. Tuto trať miluji. Zapsala se do mojí osobní historie. Foto: IndyCar Media
Chystá se revoluce v palubních systémech? Nové informace naznačují, že Apple brzy spustí vylepšený CarPlay s řadou inovací. Co přinese a kdy se ho dočkáme? Naznačil to německý AutoBild.
Vozy Toyota Corolla Hatchback a Touring Sports obhájily dva tituly v rámci prestižní ankety britského odborného časopisu What Car? Zatímco Hatchback se opět stal rodinným vozem roku, Touring Sports znovu bodoval jako nejvýhodnější kombi.
Felipe Nasr, Nick Tandy a Laurens Vanthoor se stali vítězi úvodního kola amerického šampionátu sportovních vozů, když s vozem Porsche překonali rekord na prestižní 24hodinovce v Daytoně.
Škoda měla elektromobily už v roce 1944, podívejte se na unikátní video.
Automotodrom Brno vstupuje do nové závodní sezony s řadou novinek v kalendáři. Hlavním lákadlem je bezesporu návrat světového šampionátu MotoGP™, ale na své si přijdou i příznivci automobilových sérií.
BMW M3 CS Touring přepisuje pravidla sportovních kombíků. Nejostřejší verze legendární M3 přináší nekompromisní výkon, agresivní design a zároveň praktičnost pro každodenní použití. Speciální edice staví na úspěchu modelu M3 Competition Touring, ale přidává ještě větší dávku adrenalinu a emocí. S pohonem M xDrive a vyladěnou dynamikou jde o vůz, který zvládne rodinný výlet i sprint na okruhu. BMW tak znovu dokazuje, že radost z jízdy a praktičnost se mohou dokonale doplňovat.
V zimních měsících se řidiči elektromobilů setkávají se specifickými výhodami i výzvami. Je zkrátka třeba naučit se pár nových věcí a některé dlouhodobé návyky upravit.
Když se řekne off-road, mnozí si představí dobrodružství, náročné podmínky a terén, kde selhávají běžná auta. Společnost Dajbych4x4 se již téměř 30 let specializuje na prodej, úpravy a servis terénních vozů, které nejen splňují, ale často překračují očekávání svých majitelů.
Automobilový svět se dočkal – jeden z nejočekávanějších modelů poslední doby má konečně české ceny. Základní varianta s pohonem zadních kol startuje na částce kolem 1,1 milionu korun, což dává tušit, že půjde o horké zboží pro nadšence i běžné řidiče. Novinka je tak modernější, komfortnější a nabízí dojezd na jedno nabití až 568 kilometrů v ideálních podmínkách.
Škoda Auto potvrzuje svou vedoucí pozici na českém trhu, a to i přes nejistotu v oblasti elektromobility. Vedoucí značky Jiří Maláček věří v růst trhu s elektromobily a zdůrazňuje šance Škody uspět. Přestože Tesla zatím v prodejích elektromobilů vede, Škoda vidí v budoucnosti elektrifikace příležitost k dalšímu posílení.
Situace ve Velké Británii se velmi podobá té v EU. Vláda čelí tlaku ze strany automobilových výrobců, kteří kritizují přísná pravidla podporující elektrická vozidla, jež podle nich narážejí na nízkou poptávku. Informuje o tom BBC.
Škoda Superb přichází s hybridním pohonem, který slibuje revoluci v efektivitě a pohodlí. Velkokapacitní baterie a rychlé nabíjení jsou klíčovými prvky, které tuto novinku odlišují od konkurence. Výroba začíná už tento kvartál, a tak brzy zjistíme, zda papírové hodnoty odpovídají realitě.