Rozhovor s Bryanem Hertou

Herta, Bryan
Herta, Bryan, foto: IndyCar Media
ar1 4. února 2006 13:43
Sdílej:

Bryan Herta byl v průběhu zimní přestávky jedním z nejaktivnějších jezdců seriálu IndyCar Series.

Bryan už absolvoval v lednu s týmem Andretti Green Racing první testy ve Phoenixu, kde pořádně provětral vozu č. 7 XM Satellite Radio Dallara/Honda/Firestone všechna "pérka". Herta letos odstartuje už svojí třetí sezonu s týmem Andretti Green Racing a rád by attackoval po odchodu Wheldona ke konkurenci ty nejvyšší pozice v šampionátu.

V listopadu si dokonce odskočil na dva závody seriálu A1 Grand Prix, kde hájil národní barvy týmu USA. Opět by se v rámci tohoto šampionátu mohl vrátit za volant vozu USA v březnu, kdy se pojede podnik v Laguna Seca.

V lednovém Open testu ve Phoenixu obsadil ve druhém dni čtvrtou pozici a o minulém víkendu společně s vítězem 500 mil Indianapolisu z roku 2004 Buddy Ricem, Robem Finlayem a Michaelem Valiantem absolvovali společně s týmem Finlay Motorsports 44. ročník Rolex 24 v Daytoně. Tým startoval s prototypem, se kterým obsadili celkově 11. pozici.

Herta nedávno hovořil o svých plánech v týmu Andretti Green Racing a také o plánech jeho nového kolegy Marca Andrettiho:

Opět budete startovat v týmu Andretti Green Racing s vozem číslo 7. Věříte, že budete letos favoritem v boji o titul?Náš tým je nyní nejlepším ve startovním poli. Jsem šťastný, že jsem zpět u týmu. Většina jezdců by si přálo být u tohoto týmu. Jsem jeden z těch šťastnějších, komu se toto splnilo. Opravdu se velmi těším na novou sezonu. Letošní rok sním o tom, abych byl úspěšný. Moje cíle směřují trochu výš. Mým cílem je bojovat o přední místa s Tonym (Kanaanem) a Dariem (Franchittim) a věřím, že se mezi ně dostanu. Je o vás dobře známo, že jste si společně s Dariem a Tonym dělali žerty na adresu Dana Wheldona, když v roce 2003 vstoupil do šampionátu. Plánujete něco na nového kolegu Marca Andrettiho?Ještě jsem na něj nic nevymyslel, ale jisté žerty jsou přece součástí součástí v nováčkově smlouvě :-) Myslím, že vše co se děje v týmu je čistě ve sportovním duchu. Možná je to ode mně dost špatné, ale musíte se soustředit především na sebe.Rozhodl jste se zazávodit si i mimo sezonu. Proč?V IRL nyní platí omezení testování, což je výhodné pro vlastníky týmů, kteří nemusejí tolik investovat do testů. Na druhou stranu, to není dobré pro jezdce, kteří mají dlouhou pauzu. V listopadu jsem měl příležitost si zajezdit v seriálu A1 Grand Prix za USA, což jsem přivítal. A doufám, že bude ještě příležitost později. Je to příležitost, jak zůstat připraven, což je dobré nakonec i pro IRL. Je to velmi zajímavý šampionát a prožil jsem zde mnoho zájímavých zážitků. Jak jste se dostal k A1 Grand Prix? V týmu jezdil i Scott Speed... Kdo organizuje jezdce v týmu?Byl jsem v jednání už od srpna s Rickem Weidingerem, který vlastní licenci na U.S. tým. Bavili jsme se spolu o tom, jak bych se případně mohl zapojit a zda by bylo možné se v některých závoděch prosadit. Nakonec jsme došli k dohodě, že odjedu dva závody v listopadu a možná nějaké na jaře. Pro mě bylo dobré si v zimě někde zazávodit. Nechci ale moc cestovat, což by bylo náročné. Proto je mým dalším cílem jet s vozem týmu USA na jaře, kdy se šampionát přesune na okruh v Laguna Seca.Jak je pro vás důležité vyhrát pro USA závod v Laguna Seca, kde jste v minulosti měl mnoho úspěšných závodů?Už jsem tam dlouho nejel a tento závod vzbudil ve mne pozornost. Velmi rád bych se tam chtěl vrátit na trať. Tuto trať miluji. Zapsala se do mojí osobní historie. Foto: IndyCar Media

Témata:
Stalo se
Elektro
Audi Q5 představuje verze e-hybrid SUV a Sportback

Nové Audi Q5 e-hybrid: Rodina se rozšiřuje o plug-in verzi. Koupíte ho už pod 1,7 milionů

Audi rozšiřuje rodinu modelu Q5 o plug-in hybridy. Nové SUV i Sportback e-hybrid kombinují výkon až 367 koní, elektrický dojezd do 100 kilometrů a vyspělé technologie. Do prodeje vstoupí koncem roku 2025, nejlevnější verze vyjde na více než 69 tisíc eur (cca 1,7 milionu korun).

Testy aut
DS3 Performance Line Hybrid

DS3 Performance Line Hybrid – stylovka do města, která mi nesluší

Do další dlouhodobé recenze zavítal francouzský elegantní crossover, který díky svému sebevědomí nemá nejsnazší život. Naše testování bude mít dvě části – první bude z pohledu mého a druhá z pohledu mé ženy. Budeme mít stejné závěrečné hodnocení nebo se naše názory budou výrazně lišit?

Novinky
Kia Sportage (2026)

Kia Sportage (2026): Láká na facelift s Netflixem, hlasovým ovládáním a hybridem s předním náhonem

Facelift populárního korejského crossoveru Kia Sportage přináší kromě kosmetických úprav i technologický skok. Nový infotainment zvládne streamování videa, aktualizace přes internet i platby za parkování. Pod kapotou se objeví výkonnější hybridy s novou automatickou převodovkou a poprvé i plug-in verze s pohonem předních kol.

Novinky
BMW Speedtop

BMW Speedtop (2025) bere dech. Toto krásné kombi půjde skutečně do výroby

BMW na prestižním festivalu elegance u jezera Como představilo vůz, který bere dech. Nový model Speedtop navazuje na loňské koncepty a tentokrát nepůjde jen o výstavní kus – limitovaná série 70 vozů s osmiválcem pod kapotou míří do výroby. Design, luxus a výkon v unikátním shooting braku, který si ale běžný smrtelník nekoupí.