Bryan Herta byl v průběhu zimní přestávky jedním z nejaktivnějších jezdců seriálu IndyCar Series.
Bryan už absolvoval v lednu s týmem Andretti Green Racing první testy ve Phoenixu, kde pořádně provětral vozu č. 7 XM Satellite Radio Dallara/Honda/Firestone všechna "pérka". Herta letos odstartuje už svojí třetí sezonu s týmem Andretti Green Racing a rád by attackoval po odchodu Wheldona ke konkurenci ty nejvyšší pozice v šampionátu.
V listopadu si dokonce odskočil na dva závody seriálu A1 Grand Prix, kde hájil národní barvy týmu USA. Opět by se v rámci tohoto šampionátu mohl vrátit za volant vozu USA v březnu, kdy se pojede podnik v Laguna Seca.
V lednovém Open testu ve Phoenixu obsadil ve druhém dni čtvrtou pozici a o minulém víkendu společně s vítězem 500 mil Indianapolisu z roku 2004 Buddy Ricem, Robem Finlayem a Michaelem Valiantem absolvovali společně s týmem Finlay Motorsports 44. ročník Rolex 24 v Daytoně. Tým startoval s prototypem, se kterým obsadili celkově 11. pozici.
Herta nedávno hovořil o svých plánech v týmu Andretti Green Racing a také o plánech jeho nového kolegy Marca Andrettiho:
Opět budete startovat v týmu Andretti Green Racing s vozem číslo 7. Věříte, že budete letos favoritem v boji o titul?Náš tým je nyní nejlepším ve startovním poli. Jsem šťastný, že jsem zpět u týmu. Většina jezdců by si přálo být u tohoto týmu. Jsem jeden z těch šťastnějších, komu se toto splnilo. Opravdu se velmi těším na novou sezonu. Letošní rok sním o tom, abych byl úspěšný. Moje cíle směřují trochu výš. Mým cílem je bojovat o přední místa s Tonym (Kanaanem) a Dariem (Franchittim) a věřím, že se mezi ně dostanu. Je o vás dobře známo, že jste si společně s Dariem a Tonym dělali žerty na adresu Dana Wheldona, když v roce 2003 vstoupil do šampionátu. Plánujete něco na nového kolegu Marca Andrettiho?Ještě jsem na něj nic nevymyslel, ale jisté žerty jsou přece součástí součástí v nováčkově smlouvě :-) Myslím, že vše co se děje v týmu je čistě ve sportovním duchu. Možná je to ode mně dost špatné, ale musíte se soustředit především na sebe.Rozhodl jste se zazávodit si i mimo sezonu. Proč?V IRL nyní platí omezení testování, což je výhodné pro vlastníky týmů, kteří nemusejí tolik investovat do testů. Na druhou stranu, to není dobré pro jezdce, kteří mají dlouhou pauzu. V listopadu jsem měl příležitost si zajezdit v seriálu A1 Grand Prix za USA, což jsem přivítal. A doufám, že bude ještě příležitost později. Je to příležitost, jak zůstat připraven, což je dobré nakonec i pro IRL. Je to velmi zajímavý šampionát a prožil jsem zde mnoho zájímavých zážitků. Jak jste se dostal k A1 Grand Prix? V týmu jezdil i Scott Speed... Kdo organizuje jezdce v týmu?Byl jsem v jednání už od srpna s Rickem Weidingerem, který vlastní licenci na U.S. tým. Bavili jsme se spolu o tom, jak bych se případně mohl zapojit a zda by bylo možné se v některých závoděch prosadit. Nakonec jsme došli k dohodě, že odjedu dva závody v listopadu a možná nějaké na jaře. Pro mě bylo dobré si v zimě někde zazávodit. Nechci ale moc cestovat, což by bylo náročné. Proto je mým dalším cílem jet s vozem týmu USA na jaře, kdy se šampionát přesune na okruh v Laguna Seca.Jak je pro vás důležité vyhrát pro USA závod v Laguna Seca, kde jste v minulosti měl mnoho úspěšných závodů?Už jsem tam dlouho nejel a tento závod vzbudil ve mne pozornost. Velmi rád bych se tam chtěl vrátit na trať. Tuto trať miluji. Zapsala se do mojí osobní historie. Foto: IndyCar Media
Čtyřková Octavia se po pěti letech dočkala faceliftu v rámci kterého přišlo několik inovací. Důležité ovšem je, že byl zachován charakter vozu, který si stále drží velice dobrou kombinaci praktičnosti a zábavy za volantem. Jedná se o nejsilnější Octavii, která kdy vznikla. Měli byste si ji koupit nebo se vyplatí porozhlédnout u sourozenecké Cupry, která nabízí ještě podstatně silnější exempláře?
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.