Se vzrůstající popularitou ChampCar a se vzrůstající finanční náročností IRL se začínají objevovat spekulace o návratu některých jezdců či týmů, kteří šampionát opustili.
Již na konci minulého roku se hovořilo o týmu Target Chipa Ganassiho a jeho možném startě v posledním závodě v Mexiku, ale nakonec z toho nic nebylo. Nových informací mnoho není, ale zdá se že by se červené vozy mohly znovu objevit letos na tratích několika závodů ChampCar. Dalším možným navrátilcem je tým Andreti-Green, původně startující jako KOOL-Green. Ten letos přišel v IRL o status továrního týmu Hondy a s tím i o výraznou finanční podporu a tak se začíná poohlížet po možnostech levnějšího závodění. Mluví se ale spíše až o roce 2007, kdy se začne závodit s novými monoposty.
Do jezdeckého pole by se znovu rád zařadil Patrick Carpentier, jehož současný tým, Cheever Racing, přišel o hlavního sponzoru (firmu Red Bull) a proto svoji činnost v IRL ukončil. Nebude to mít ale lehké, protože o místo v ChampCar se zajímá mnoho dalších jezdců. Mezi ně patří i současný testovací jezdec McLarenu, Pedro de la Rosa. Ten by chtěl znovu závodit, ale dle jeho vlastních slov k tomu v F1 moc nevidí příležitost.
Foto: Michael Levitt, USA LAT Photographic
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.