ChampCar Atlantic - stará známá v novém kabátě. Co nás čeká? Nové šasi, nový motor, nová cena a nová prémie 2 miliony dolarů.
Tak jako F1 má GP2, i ChampCar má svoji "juniorku". Tu čekají v letošním roce poměrně významné změny. Opustil ji dlouholetý partner Toyota, kterého ale jako dodavatele motorů nahradí Cosworth a zároveň s tím přijde i nové šasi Swift. Mnoho jezdců si také brousí zuby na prémii 2 miliony amerických dolarů pro vítěze šampionátu.
Poprvé na Svatého Valentýna
Nový vůz série Atlantic jsme zatím měli možnost vidět pouze na skicách od výrobce a všechny závodní týmy také zatím testují se starými vozy. Oficiální představení je naplánované na den sv. Valentýna, 14.2. v Petersenově automobilovém muzeu v Los Angeles.
"Tohle auto představuje novou generaci našeho závodění a my bychom chtěli využít příležitosti představit tuto krásku a vzdát hold minulosti i budoucnosti série Atlantic", řekl Vicki O'Connor, výkonný ředitel šampionátu.
Předváděčky se zúčastní představitelé týmu, sponzorů, jezdci a mnoho dalších celebrit. Nebude chybět také Kevin Kalkhoven, jeden se spolumajitelů ChampCar. Očekávat se dá několik oznámení týkajících se budoucnosti nejen ChampCar Atlantic, ale také samotných ChampCar.
Kolik jezdců uvidíme?
Nové podmínky, nové šasi a především nízka cena závodění a dvoumiliónová prémie na konci sezóny zvedla zájem o tuto sérii do poměrně nebývalých výšin.
Posledním počinem je oznámení "super" týmu Gerryho Forsythea, který nasadí v letošním roce 4 vozy. Za volantem se objeví několik vycházejících hvězd s poměrně zajímavým resumé. Pětadvacetiletý Leo Maia se může pyšnit titulem z Barbre Dodge Pro Series z roku 2003, první a druhé místo z Formule BMW z roku 2004 si přináší Andreas Wirth a James Hinchcliff a nakonec titul ze stejné série z roku 2005 má ve svémm životopise uveden Richard Phillipe, teprve šestnáctiletý bratr Nelsona závodícího v ChampCar.
MiJack/Conquest Racing již před nějakým časem vyvolal rozruch angažováním syna Bobbyho Rahala, Grahama. Před několika dny se jeho hlavním sponzorem stala společnost GEHL, vyrábějící zemědělské a průmyslové stroje. Grahamovým týmovým kolegou by se mohl stát nadějný Kevin Lacroix, který právě absolvoval dvoudení testy s Conquestem.
Z dalších týmů bude zajímavé sledovat i známé tváře z ChampCar - Newman/Wachs Racing, walker Racing a Jensen Motorsport. Zahanbit se určitě nenechají i ostatní stálice jako Polestar, Condor, Brooks, P-1 a další.
Foto: Augie Hermenegildo
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?