ChampCar Atlantic - stará známá v novém kabátě. Co nás čeká? Nové šasi, nový motor, nová cena a nová prémie 2 miliony dolarů.
Tak jako F1 má GP2, i ChampCar má svoji "juniorku". Tu čekají v letošním roce poměrně významné změny. Opustil ji dlouholetý partner Toyota, kterého ale jako dodavatele motorů nahradí Cosworth a zároveň s tím přijde i nové šasi Swift. Mnoho jezdců si také brousí zuby na prémii 2 miliony amerických dolarů pro vítěze šampionátu.
Poprvé na Svatého Valentýna
Nový vůz série Atlantic jsme zatím měli možnost vidět pouze na skicách od výrobce a všechny závodní týmy také zatím testují se starými vozy. Oficiální představení je naplánované na den sv. Valentýna, 14.2. v Petersenově automobilovém muzeu v Los Angeles.
"Tohle auto představuje novou generaci našeho závodění a my bychom chtěli využít příležitosti představit tuto krásku a vzdát hold minulosti i budoucnosti série Atlantic", řekl Vicki O'Connor, výkonný ředitel šampionátu.
Předváděčky se zúčastní představitelé týmu, sponzorů, jezdci a mnoho dalších celebrit. Nebude chybět také Kevin Kalkhoven, jeden se spolumajitelů ChampCar. Očekávat se dá několik oznámení týkajících se budoucnosti nejen ChampCar Atlantic, ale také samotných ChampCar.
Kolik jezdců uvidíme?
Nové podmínky, nové šasi a především nízka cena závodění a dvoumiliónová prémie na konci sezóny zvedla zájem o tuto sérii do poměrně nebývalých výšin.
Posledním počinem je oznámení "super" týmu Gerryho Forsythea, který nasadí v letošním roce 4 vozy. Za volantem se objeví několik vycházejících hvězd s poměrně zajímavým resumé. Pětadvacetiletý Leo Maia se může pyšnit titulem z Barbre Dodge Pro Series z roku 2003, první a druhé místo z Formule BMW z roku 2004 si přináší Andreas Wirth a James Hinchcliff a nakonec titul ze stejné série z roku 2005 má ve svémm životopise uveden Richard Phillipe, teprve šestnáctiletý bratr Nelsona závodícího v ChampCar.
MiJack/Conquest Racing již před nějakým časem vyvolal rozruch angažováním syna Bobbyho Rahala, Grahama. Před několika dny se jeho hlavním sponzorem stala společnost GEHL, vyrábějící zemědělské a průmyslové stroje. Grahamovým týmovým kolegou by se mohl stát nadějný Kevin Lacroix, který právě absolvoval dvoudení testy s Conquestem.
Z dalších týmů bude zajímavé sledovat i známé tváře z ChampCar - Newman/Wachs Racing, walker Racing a Jensen Motorsport. Zahanbit se určitě nenechají i ostatní stálice jako Polestar, Condor, Brooks, P-1 a další.
Foto: Augie Hermenegildo
Facelift populárního korejského crossoveru Kia Sportage přináší kromě kosmetických úprav i technologický skok. Nový infotainment zvládne streamování videa, aktualizace přes internet i platby za parkování. Pod kapotou se objeví výkonnější hybridy s novou automatickou převodovkou a poprvé i plug-in verze s pohonem předních kol.
BMW na prestižním festivalu elegance u jezera Como představilo vůz, který bere dech. Nový model Speedtop navazuje na loňské koncepty a tentokrát nepůjde jen o výstavní kus – limitovaná série 70 vozů s osmiválcem pod kapotou míří do výroby. Design, luxus a výkon v unikátním shooting braku, který si ale běžný smrtelník nekoupí.
Nejmenší model Toyoty dostal to, co u městských vozů nevídáme – silný full-hybridní pohon. Omlazené Aygo X nejen že výrazně posílilo, ale nově nabídne i techniku z větších modelů a lepší výbavu. A to všechno dál vyrábějí čeští dělníci v Kolíně.
Čínský výrobce Zeekr, vlastněný koncernem Geely, odhalil ceny a specifikace nového elektrického SUV Zeekr 7X pro Austrálii i Evropu. Prémiově laděný elektromobil, který vznikl pod taktovkou evropských vývojářů, míří přímo proti Tesle Model Y, Audi Q6 e-tron či BMW iX3. S dojezdem až 870 km, extrémně rychlým nabíjením a výbavou srovnatelnou s luxusní třídou může výrazně zamíchat kartami v segmentu.
Francouzská značka Alpine oficiálně představila svůj první elektrický crossover. Novinka s označením A390 navazuje na loňský koncept a zaujme nejen ostře řezaným designem, ale především technikou: pod kapotou má tři elektromotory, až 470 koní a baterii s kapacitou 89 kWh. Do prodeje půjde koncem roku.
Škoda Auto představila futuristickou vizi legendárního modelu Favorit. Kultovní hatchback z konce osmdesátých let se v nové studii mění na elektrický crossover, který spojuje retro prvky s aktuálními designovými trendy. Projekt vznikl z iniciativy designérů Ljudmila Slavova a Davida Stingla.
Nissan se s novou Microu vydal cestou nejmenšího odporu – převzal Renault 5 E-Tech a přemaloval ho. Výsledek? Elektromobil bez vlastní identity, který selhává v designu i konkurenceschopnosti. Japonci vsadili na špatného koně a přidali vlastní chyby.
Ročně se v Česku prodá na 650 000 ojetých aut. Může se proto zdát, že koupit si ojeté auto není žádný problém. Velký výběr ovšem ještě není zárukou kvality. Nemalé množství prodávaných ojetin skrývá před kupujícím svou historii. K tomu, aby se nechali vlákat do pasti, napomáhá i řada častých chyb, které zájemci při výběru vozu dělají. Které to jsou a čemu se vyhnout?
Každý motorkář, ať už jezdí po městě, okreskách nebo v lehkém terénu, ví, jak snadno může dojít k nečekanému pádu. Někdy stačí kluzká vozovka, jinak postavený stojan nebo prosté zaváhání při manipulaci na místě. A právě v těchto situacích často dochází k poškození některé z nejcitlivějších částí – ovládacích páček.
Toyota udělala revoluční krok. Její nejprodávanější SUV RAV4 bude od modelového roku 2026 k mání výhradně jako hybrid nebo plug-in hybrid. Bez čistě benzínové varianty tak míří ke stovkám tisíc Američanů, kteří si změny ani nemusí všimnout – a přesto začnou jezdit čistěji.
Čínská technologická značka Xiaomi oficiálně představila svůj druhý elektromobil – sportovní SUV YU7. S dojezdem přes 830 kilometrů, výkonem až 681 koní a vzhledem evokujícím Ferrari Purosangue má YU7 ambici stát se vážnou konkurencí Tesly Model Y – alespoň na domácím trhu.
Toyota odhalila šestou generaci svého úspěšného SUV RAV4. Vizuálně navazuje na dosavadní model, ale uvnitř přináší výrazné technologické novinky. Hybrid i plug-in hybrid slibují vyšší výkon, inteligentní využití energie podle trasy v navigaci a posun k softwarově definovanému vozu.