ChampCar Atlantic - stará známá v novém kabátě. Co nás čeká? Nové šasi, nový motor, nová cena a nová prémie 2 miliony dolarů.
Tak jako F1 má GP2, i ChampCar má svoji "juniorku". Tu čekají v letošním roce poměrně významné změny. Opustil ji dlouholetý partner Toyota, kterého ale jako dodavatele motorů nahradí Cosworth a zároveň s tím přijde i nové šasi Swift. Mnoho jezdců si také brousí zuby na prémii 2 miliony amerických dolarů pro vítěze šampionátu.
Poprvé na Svatého Valentýna
Nový vůz série Atlantic jsme zatím měli možnost vidět pouze na skicách od výrobce a všechny závodní týmy také zatím testují se starými vozy. Oficiální představení je naplánované na den sv. Valentýna, 14.2. v Petersenově automobilovém muzeu v Los Angeles.
"Tohle auto představuje novou generaci našeho závodění a my bychom chtěli využít příležitosti představit tuto krásku a vzdát hold minulosti i budoucnosti série Atlantic", řekl Vicki O'Connor, výkonný ředitel šampionátu.
Předváděčky se zúčastní představitelé týmu, sponzorů, jezdci a mnoho dalších celebrit. Nebude chybět také Kevin Kalkhoven, jeden se spolumajitelů ChampCar. Očekávat se dá několik oznámení týkajících se budoucnosti nejen ChampCar Atlantic, ale také samotných ChampCar.
Kolik jezdců uvidíme?
Nové podmínky, nové šasi a především nízka cena závodění a dvoumiliónová prémie na konci sezóny zvedla zájem o tuto sérii do poměrně nebývalých výšin.
Posledním počinem je oznámení "super" týmu Gerryho Forsythea, který nasadí v letošním roce 4 vozy. Za volantem se objeví několik vycházejících hvězd s poměrně zajímavým resumé. Pětadvacetiletý Leo Maia se může pyšnit titulem z Barbre Dodge Pro Series z roku 2003, první a druhé místo z Formule BMW z roku 2004 si přináší Andreas Wirth a James Hinchcliff a nakonec titul ze stejné série z roku 2005 má ve svémm životopise uveden Richard Phillipe, teprve šestnáctiletý bratr Nelsona závodícího v ChampCar.
MiJack/Conquest Racing již před nějakým časem vyvolal rozruch angažováním syna Bobbyho Rahala, Grahama. Před několika dny se jeho hlavním sponzorem stala společnost GEHL, vyrábějící zemědělské a průmyslové stroje. Grahamovým týmovým kolegou by se mohl stát nadějný Kevin Lacroix, který právě absolvoval dvoudení testy s Conquestem.
Z dalších týmů bude zajímavé sledovat i známé tváře z ChampCar - Newman/Wachs Racing, walker Racing a Jensen Motorsport. Zahanbit se určitě nenechají i ostatní stálice jako Polestar, Condor, Brooks, P-1 a další.
Foto: Augie Hermenegildo
Máte-li rádi řízení a sportovní vozy, jistě dříve či později narazíte na otázku, jak skloubit tuto vášeň s tím, že čas od času potřebujete také prostornější auto. Toto BMW by mohlo být řešením, jedná se o velice schopný a rychlý stroj, který díky karoserii typu liftback hravě odveze i větší předměty či dvě děti. Jako vždy to však není tak jednoduché a je nutné dělat mírné kompromisy, jaké?
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?