Organizační skupina šampionátu GP2 přistoupila ke změnám technických předpisů a závodních pravidel. Cílem je setrvání v pozici prestižního dodavatele jezdců do kolotoče F1.
Šasi postavené italskou Dallarou pro rok 2005 bude modifikováno a specifikaci 2006 budou muset používat všichni jezdci startovního pole. Na první pohled zaujme změněné zadní křídlo, které bude mít místo tří vodorovných dílů pouze dva. Výjimkou bude Monako, kde budou moci týmy použít starý třídílný spoiler pro vyšší přítlak. Vozy budou mít zpevněno přední i zadní zavěšení, nové účinnější brzdy a zcela nový systém chlazení, aby se definitivně zabránilo problémům s přehříváním motorů.
Osmiválcový motor Renault Mecachrome byl modernizován, a to včetně proudění vzduchu do spalovacího prostoru. Cílem bylo zvýšení výkonu a snížení spotřeby paliva. Také převodovka GearTek prošla modernizací.
Další viditelnou změnou budou slicky, do kterých monoposty obuje opět Bridgestone. Jezdci budou mít k dispozici tři různé tvrdosti. Pláště do mokra zůstanou shodné s loňskými.
Co se týče změn závodních předpisů, formát zůstává prozatím konstantní. Rozdílné je ohodnocení nejrychlejšího kola v kvalifikaci, které bude nově oceněno pouze jedním bodem místo dvěma.
Foto: RenaultF1 Team
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?
Prémiová SUV jsou u nás velice oblíbená a na silnicích jich vídáme opravdu mnoho. Pořizovací ceny ovšem běžně atakují hranici 3 milionů korun, což není úplně málo. Není tak divu, že se lidé rozhlíží i na trhu ojetých automobilů, kde jsou ceny podstatně příznivější. Jak jezdí tento bílý kousek z roku 2020?