Výpadok hlavného súpera Švajčiarov dalo opäť priestor pre Lapierra a zisku desiatich bodov.
Tvrdý začiatok, ktorý znamenal krušné chvíle aj pre Tomáša Engeho zamiešalo v poradí oproti štartovnej pozícii. Neel Jani zo Švajčiarska si dokázal udržať pole position, ale Tomáš po niekoľkonásobnej kolízii, z ktorých bola najtvrdšia od Robbieho Kerra z Veľkej Británie odsunula český tím do záveru štartovného poľa.
Preteky sa nevyhli ani použitiu safety car a po výpadku Švajčiarska takmer pred koncom pretekov sa opäť radovali Francúzi z víťazstva na púštenej trati. Bod za najrýchlejšie kolo si tentokrát odniesol tím Írska v treťom kole.
Po šiestom podniku sa tak dostáva Francúzsko cez prvú stovku bodov a s veľkým nádskokom za sebou zanecháva Švajčiarsko a Brazíliu. Česká republika napriek skvelému výkonu z úvodného šprintu, kde Tomáš Enge opäť dosiahol na stupne výťazov, si udržiava dvanáste celkové umiestnenie.
Dubai - výsledky hlavných pretekov (PDF)
Celkové poradie v šampionáte (PDF)
Foto: Sutton Motorsport Images
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?