Jerez - 2. den: Lewis Hamilton, vítěz evropské série F3 sezony 2005 splnil očekávání, když zajel nejrychlejší čas druhého dne testů na okruhu v Jerezu.
Lewis Hamilton, vítěz evropského šampionátu F3 při svém debutu v monopostu GP2 Series Dallara Renault zajel nejrychlejší čas posledního dne zimních testů na okruhu v Jerezu.
Přestože to byla jeho první zkušenost s vozem Dallara Renault V8, dokázal se s tímto monopostem rychle sžít a hned dopoledne zajel nejrychlejší čas. Pokořil druhého Nelsona Piqueta Jr o čtvrt sekundy. Nicolas Lapierre skončil třetí.
Clivio Piccione pokračoval v dobrých časech i v poslední den a s vozem týmu ISport International dosáhl čtvrtého času.
Týmy budou moct opět otestovat techniku a jezdce při dalším testování, které bude probíhat začátkem prosince na francouzském okruhu v Le Castellet, kde se nová serie před dvěma roky zrodila.
Výsledky 2. dne - Jerez:
1 Lewis HAMILTON ART GRAND PRIX 26 1:28.657 2 Nelson PIQUET JR. PIQUET SPORTS 28 1:28.887 3 Nicolas LAPIERRE ARDEN INTERNATIONAL 34 1:28.903 4 Clivio PICCIONE ISPORT INTERNATIONAL 22 1:29.121 5 Felix PORTEIRO CAMPOS RACING 21 1:29.259 6 Adam CARROL SUPER NOVA INTERNATIONAL 27 1:29.415 7 Ernesto VISO COLONI MOTORSPORT 28 1:29.473 8 Adrian VALLES BCN COMPETICION 41 1:29.570 9 Hiroki YOSHIMOTO ISPORT INTERNATIONAL 25 1:29.586 10 Ferdinando MONFARDINI DAMS 25 1:29.611 11 Andreas ZUBER ART GRAND PRIX 23 1:29.721 12 Luca FILIPPI COLONI MOTORSPORT 16 1:29.786 13 Michael AMMERMULLER ARDEN INTERNATIONAL 42 1:29.944 14 Gianmaria BRUNI DURANGO 22 1:29.996 15 Olivier PLA DPR 28 1:30.023 16 Alexandre NEGRAO PIQUET SPORTS 38 1:30.045 17 Jose M. LOPEZ RACING ENGINEERING 34 1:30.131 18 James ROSSITER DAMS 30 1:30.354 19 Felix PORTEIRO CAMPOS RACING 14 1:30.611 20 Maro ENGEL DPR 37 1:30.860 21 Pastor MALDONADO DURANGO 31 1:31.290 22 Alejandro NUÑEZ RACING ENGINEERING 28 1:31.767 23 Bruce JOUANNY SUPER NOVA INTERNATIONAL 16 1:32.119
Foto: GP2 Series
Po delší době se do našeho testu dostala čtvrtá generace Škody Octavia v oblíbené konfiguraci s dvoulitrovým turbodieselem o výkonu 110 kW a automatickou převodovkou DSG. Oproti verzi před modernizací přináší osvěžený design, nové motorizace, lepší infotainment a pár dalších detailů. Je dieselová verze optimální volbou nebo má smysl sáhnout spíše po levnější benzínové variantě 1.5 eTSI s totožným výkonem?
Audi A6 e-tron, čistě elektrická verze, byla loni v létě jedním z nových přírůstků do portfolia, ale to neznamená konec spalovacích motorů. K elektrické variantě se nyní připojuje nový model A6 Avant, který stále využívá tradiční naftové a benzínové motory. I když je vybaven mild-hybridním systémem, stále patří k nejtradičnějším pohonům, které si můžete pořídit v segmentu prémiových vozů.
Škoda Scala je na trhu už několik let a vždy byla mezi svými rivaly tak trochu opomíjenou volbou. Není vnímána tak prestižně, jako třeba Golf a ani není extravagantní jako třeba Peugeot 308, ale přesto bychom si v této kategorii vybrali právě Scalu, proč?
Šéf Škody Auto Klaus Zellmer dnes oznámil zásadní redukci pracovních míst, která postihne zhruba 15 % zaměstnanců automobilky v Česku. To by znamenalo ztrátu téměř 6000 pracovních míst, přičemž největší dopad se očekává na agenturní pracovníky, kteří tvoří asi desetinu celkového počtu. Redukce však zasáhne i kmenové zaměstnance. Uvedl to ekonom Lukáš Kovanda.
Prodej Tesly v Evropě dramaticky klesá – jen minulý měsíc se propadl o polovinu. Za útlumem zájmu nemusí stát jen konkurence, ale i kontroverzní výroky a politická angažovanost samotného Elona Muska, upozorňuje The Guardian.
V poslední kapitole naší recenze hybridního modelu DS 4 si vše hezky shrneme. Nebude chybět ani srovnání s Lexusem UX, který by se dal nazvat hlavním rivalem. V čem je lepší DS, jaké má slabší stránky a který crossover bychom si koupili?
Peugeot se vrací do boje! Tým Peugeot TotalEnergies vstupuje do své třetí sezóny FIA WEC a hned na úvod ho čeká výzva v podobě maratonu 1812 km Kataru.
BMW Group posouvá hranice elektromobility a na Tech Days v Landshutu odhaluje detaily nové generace elektrického pohonu. Inovativní 800voltová technologie slibuje rychlejší nabíjení a vyšší efektivitu, přičemž bude součástí všech modelů připravované řady Neue Klasse. První vozy s revolučním pohonem zamíří do výroby ještě letos v maďarském Debrecínu.
V rámci aktuálního trendu oživování retro ikon se na scénu vrací Yugo, bývalý balkánský bestseller, který si vysloužil kultovní status, ale také označení "nejhorší auto na světě". Nyní se objevily první náčrty nového modelu, který by měl spatřit světlo světa v roce 2027. Tento malý vůz s klasickým spalovacím motorem slibuje návrat legendy.
BMW posouvá hranice elektromobility a dokazuje, že extrémní výkon nemusí znamenat nekontrolovatelnou sílu. Na Auto Shanghai představí koncept „Vision Driving Experience“, který ukáže, jak lze obrovský výkon zkrotit pro maximální jízdní dynamiku.
Kia odhalila první snímky svého nového elektromobilu EV4, který přichází jako součást rozšiřujícího se portfolia značky. Tento model je postaven na pokročilé platformě E-GM a 400voltové architektuře, což by mu mělo zajistit dojezd přes 600 km na jedno nabití. Cena modelu se očekává od 40 000 eur (cca 1 milion korun).
Tesla model Y Juniper byla představena teprve nedávno. Už se ale našla společnost, která si ji vzala do parády a přetvořila ji v tento vytuněný klenot. Jde o společnost CarLab(Hong Kong)Detailing & Customization. Jak se vám líbí?