Jerez - 2. den: Lewis Hamilton, vítěz evropské série F3 sezony 2005 splnil očekávání, když zajel nejrychlejší čas druhého dne testů na okruhu v Jerezu.
Lewis Hamilton, vítěz evropského šampionátu F3 při svém debutu v monopostu GP2 Series Dallara Renault zajel nejrychlejší čas posledního dne zimních testů na okruhu v Jerezu.
Přestože to byla jeho první zkušenost s vozem Dallara Renault V8, dokázal se s tímto monopostem rychle sžít a hned dopoledne zajel nejrychlejší čas. Pokořil druhého Nelsona Piqueta Jr o čtvrt sekundy. Nicolas Lapierre skončil třetí.
Clivio Piccione pokračoval v dobrých časech i v poslední den a s vozem týmu ISport International dosáhl čtvrtého času.
Týmy budou moct opět otestovat techniku a jezdce při dalším testování, které bude probíhat začátkem prosince na francouzském okruhu v Le Castellet, kde se nová serie před dvěma roky zrodila.
Výsledky 2. dne - Jerez:
1 Lewis HAMILTON ART GRAND PRIX 26 1:28.657 2 Nelson PIQUET JR. PIQUET SPORTS 28 1:28.887 3 Nicolas LAPIERRE ARDEN INTERNATIONAL 34 1:28.903 4 Clivio PICCIONE ISPORT INTERNATIONAL 22 1:29.121 5 Felix PORTEIRO CAMPOS RACING 21 1:29.259 6 Adam CARROL SUPER NOVA INTERNATIONAL 27 1:29.415 7 Ernesto VISO COLONI MOTORSPORT 28 1:29.473 8 Adrian VALLES BCN COMPETICION 41 1:29.570 9 Hiroki YOSHIMOTO ISPORT INTERNATIONAL 25 1:29.586 10 Ferdinando MONFARDINI DAMS 25 1:29.611 11 Andreas ZUBER ART GRAND PRIX 23 1:29.721 12 Luca FILIPPI COLONI MOTORSPORT 16 1:29.786 13 Michael AMMERMULLER ARDEN INTERNATIONAL 42 1:29.944 14 Gianmaria BRUNI DURANGO 22 1:29.996 15 Olivier PLA DPR 28 1:30.023 16 Alexandre NEGRAO PIQUET SPORTS 38 1:30.045 17 Jose M. LOPEZ RACING ENGINEERING 34 1:30.131 18 James ROSSITER DAMS 30 1:30.354 19 Felix PORTEIRO CAMPOS RACING 14 1:30.611 20 Maro ENGEL DPR 37 1:30.860 21 Pastor MALDONADO DURANGO 31 1:31.290 22 Alejandro NUÑEZ RACING ENGINEERING 28 1:31.767 23 Bruce JOUANNY SUPER NOVA INTERNATIONAL 16 1:32.119
Foto: GP2 Series
Do další dlouhodobé recenze zavítal francouzský elegantní crossover, který díky svému sebevědomí nemá nejsnazší život. Naše testování bude mít dvě části – první bude z pohledu mého a druhá z pohledu mé ženy. Budeme mít stejné závěrečné hodnocení nebo se naše názory budou výrazně lišit?
Facelift populárního korejského crossoveru Kia Sportage přináší kromě kosmetických úprav i technologický skok. Nový infotainment zvládne streamování videa, aktualizace přes internet i platby za parkování. Pod kapotou se objeví výkonnější hybridy s novou automatickou převodovkou a poprvé i plug-in verze s pohonem předních kol.
BMW na prestižním festivalu elegance u jezera Como představilo vůz, který bere dech. Nový model Speedtop navazuje na loňské koncepty a tentokrát nepůjde jen o výstavní kus – limitovaná série 70 vozů s osmiválcem pod kapotou míří do výroby. Design, luxus a výkon v unikátním shooting braku, který si ale běžný smrtelník nekoupí.
Nejmenší model Toyoty dostal to, co u městských vozů nevídáme – silný full-hybridní pohon. Omlazené Aygo X nejen že výrazně posílilo, ale nově nabídne i techniku z větších modelů a lepší výbavu. A to všechno dál vyrábějí čeští dělníci v Kolíně.
Čínský výrobce Zeekr, vlastněný koncernem Geely, odhalil ceny a specifikace nového elektrického SUV Zeekr 7X pro Austrálii i Evropu. Prémiově laděný elektromobil, který vznikl pod taktovkou evropských vývojářů, míří přímo proti Tesle Model Y, Audi Q6 e-tron či BMW iX3. S dojezdem až 870 km, extrémně rychlým nabíjením a výbavou srovnatelnou s luxusní třídou může výrazně zamíchat kartami v segmentu.
Francouzská značka Alpine oficiálně představila svůj první elektrický crossover. Novinka s označením A390 navazuje na loňský koncept a zaujme nejen ostře řezaným designem, ale především technikou: pod kapotou má tři elektromotory, až 470 koní a baterii s kapacitou 89 kWh. Do prodeje půjde koncem roku.
Škoda Auto představila futuristickou vizi legendárního modelu Favorit. Kultovní hatchback z konce osmdesátých let se v nové studii mění na elektrický crossover, který spojuje retro prvky s aktuálními designovými trendy. Projekt vznikl z iniciativy designérů Ljudmila Slavova a Davida Stingla.
Nissan se s novou Microu vydal cestou nejmenšího odporu – převzal Renault 5 E-Tech a přemaloval ho. Výsledek? Elektromobil bez vlastní identity, který selhává v designu i konkurenceschopnosti. Japonci vsadili na špatného koně a přidali vlastní chyby.
Ročně se v Česku prodá na 650 000 ojetých aut. Může se proto zdát, že koupit si ojeté auto není žádný problém. Velký výběr ovšem ještě není zárukou kvality. Nemalé množství prodávaných ojetin skrývá před kupujícím svou historii. K tomu, aby se nechali vlákat do pasti, napomáhá i řada častých chyb, které zájemci při výběru vozu dělají. Které to jsou a čemu se vyhnout?
Každý motorkář, ať už jezdí po městě, okreskách nebo v lehkém terénu, ví, jak snadno může dojít k nečekanému pádu. Někdy stačí kluzká vozovka, jinak postavený stojan nebo prosté zaváhání při manipulaci na místě. A právě v těchto situacích často dochází k poškození některé z nejcitlivějších částí – ovládacích páček.
Toyota udělala revoluční krok. Její nejprodávanější SUV RAV4 bude od modelového roku 2026 k mání výhradně jako hybrid nebo plug-in hybrid. Bez čistě benzínové varianty tak míří ke stovkám tisíc Američanů, kteří si změny ani nemusí všimnout – a přesto začnou jezdit čistěji.
Čínská technologická značka Xiaomi oficiálně představila svůj druhý elektromobil – sportovní SUV YU7. S dojezdem přes 830 kilometrů, výkonem až 681 koní a vzhledem evokujícím Ferrari Purosangue má YU7 ambici stát se vážnou konkurencí Tesly Model Y – alespoň na domácím trhu.