Tomáše Engeho čeká o víkendu v Kalifornii závěrečný závod sezony Indy Racing League, ve kterém český jezdec touží získat co nejlepší výsledek v klání, ve kterém se Chevrolet rozloučí s IRL.
Právě v kalifornské Fontaně Enge loni absolvoval svůj první závod IRL. V červeném vozu Patrick Racing dlouho držel naději na dokončení závodu, která zhasla jen pár kol před cílem, v konečných výsledcích byl klasifikován na 16. místě. Kalifornie letos hostí závěrečný závod a český jezdec se tam vrací bohatší o celosezonní zkušenosti se závody na oválech. V průběhu roku dokázal, že může bojovat s nejlepšími. V Kalifornii bude naposledy startovat s motorem Chevrolet za zády, automobilka již před letošní sezonou ohlásila, že po jejím skončení se stáhne z IRL. Do Kalifornie letí také Engeho manažer Antonín Charouz, který by měl dokončit jednání o Engeho angažmá pro příští sezonu.
Tomáš Enge: „Je neuvěřitelné, jak od začátku roku rychle utíká čas, najednou je tu poslední závod sezony. Ve Fontaně jsem loni debutoval v Indycar, ale nemyslím si, že se bude má pozice hodně lišit od nových tratí, protože závodění v čele nebo středu startovního pole je úplně jiné. Obvykle potřebuji chvíli času, než se na rychlých oválech dostanu do plného tempa a Kalifornie patří mezi nejrychlejší. V závodu jsme ale byli vždy rychlí a dobré je to, že na tomto typu tratí je předjíždění podstatně snazší než na těch pomalých. Chevrolet nás v průběhu hodně podporoval a jsem si jistý, že tomu tak bude i v jejich posledním závodu. Udělám maximum pro to, abych pro ně a také pro můj RockStar tým získal co nejlepší výsledek.“
California Speedway ve Fontaně hostí závody IRL od roku 2002, ačkoliv samotná trať byla otevřena v roce 1997. Dvoumílový ovál ve tvaru D patří mezi nejrychlejší v celém kalendáři, v loňské kvalifikaci překročily nejlepší časy hranici 215 mil za hodinu. Vítězem závodu se stal Andrian Fernandez. Závod je vypsán na 200 kol neboli 400 mil.
Časový program (SEČ)
Sobota 15. října18:45-19:45 Volný trénink20:45-22:15 Volný trénink24:00 Kvalifikace
Neděle 16. října18:00-18:30 Volný trénink21:45 Závod na 200 kol
Přímý přenos na programu TV Galaxie sport začíná ve 21:35hod.
BPA sport marketing, a.s.
Do další dlouhodobé recenze zavítal francouzský elegantní crossover, který díky svému sebevědomí nemá nejsnazší život. Naše testování bude mít dvě části – první bude z pohledu mého a druhá z pohledu mé ženy. Budeme mít stejné závěrečné hodnocení nebo se naše názory budou výrazně lišit?
Facelift populárního korejského crossoveru Kia Sportage přináší kromě kosmetických úprav i technologický skok. Nový infotainment zvládne streamování videa, aktualizace přes internet i platby za parkování. Pod kapotou se objeví výkonnější hybridy s novou automatickou převodovkou a poprvé i plug-in verze s pohonem předních kol.
BMW na prestižním festivalu elegance u jezera Como představilo vůz, který bere dech. Nový model Speedtop navazuje na loňské koncepty a tentokrát nepůjde jen o výstavní kus – limitovaná série 70 vozů s osmiválcem pod kapotou míří do výroby. Design, luxus a výkon v unikátním shooting braku, který si ale běžný smrtelník nekoupí.
Nejmenší model Toyoty dostal to, co u městských vozů nevídáme – silný full-hybridní pohon. Omlazené Aygo X nejen že výrazně posílilo, ale nově nabídne i techniku z větších modelů a lepší výbavu. A to všechno dál vyrábějí čeští dělníci v Kolíně.
Čínský výrobce Zeekr, vlastněný koncernem Geely, odhalil ceny a specifikace nového elektrického SUV Zeekr 7X pro Austrálii i Evropu. Prémiově laděný elektromobil, který vznikl pod taktovkou evropských vývojářů, míří přímo proti Tesle Model Y, Audi Q6 e-tron či BMW iX3. S dojezdem až 870 km, extrémně rychlým nabíjením a výbavou srovnatelnou s luxusní třídou může výrazně zamíchat kartami v segmentu.
Francouzská značka Alpine oficiálně představila svůj první elektrický crossover. Novinka s označením A390 navazuje na loňský koncept a zaujme nejen ostře řezaným designem, ale především technikou: pod kapotou má tři elektromotory, až 470 koní a baterii s kapacitou 89 kWh. Do prodeje půjde koncem roku.
Škoda Auto představila futuristickou vizi legendárního modelu Favorit. Kultovní hatchback z konce osmdesátých let se v nové studii mění na elektrický crossover, který spojuje retro prvky s aktuálními designovými trendy. Projekt vznikl z iniciativy designérů Ljudmila Slavova a Davida Stingla.
Nissan se s novou Microu vydal cestou nejmenšího odporu – převzal Renault 5 E-Tech a přemaloval ho. Výsledek? Elektromobil bez vlastní identity, který selhává v designu i konkurenceschopnosti. Japonci vsadili na špatného koně a přidali vlastní chyby.
Ročně se v Česku prodá na 650 000 ojetých aut. Může se proto zdát, že koupit si ojeté auto není žádný problém. Velký výběr ovšem ještě není zárukou kvality. Nemalé množství prodávaných ojetin skrývá před kupujícím svou historii. K tomu, aby se nechali vlákat do pasti, napomáhá i řada častých chyb, které zájemci při výběru vozu dělají. Které to jsou a čemu se vyhnout?
Každý motorkář, ať už jezdí po městě, okreskách nebo v lehkém terénu, ví, jak snadno může dojít k nečekanému pádu. Někdy stačí kluzká vozovka, jinak postavený stojan nebo prosté zaváhání při manipulaci na místě. A právě v těchto situacích často dochází k poškození některé z nejcitlivějších částí – ovládacích páček.
Toyota udělala revoluční krok. Její nejprodávanější SUV RAV4 bude od modelového roku 2026 k mání výhradně jako hybrid nebo plug-in hybrid. Bez čistě benzínové varianty tak míří ke stovkám tisíc Američanů, kteří si změny ani nemusí všimnout – a přesto začnou jezdit čistěji.
Čínská technologická značka Xiaomi oficiálně představila svůj druhý elektromobil – sportovní SUV YU7. S dojezdem přes 830 kilometrů, výkonem až 681 koní a vzhledem evokujícím Ferrari Purosangue má YU7 ambici stát se vážnou konkurencí Tesly Model Y – alespoň na domácím trhu.