Tomáše Engeho čeká o víkendu v Kalifornii závěrečný závod sezony Indy Racing League, ve kterém český jezdec touží získat co nejlepší výsledek v klání, ve kterém se Chevrolet rozloučí s IRL.
Právě v kalifornské Fontaně Enge loni absolvoval svůj první závod IRL. V červeném vozu Patrick Racing dlouho držel naději na dokončení závodu, která zhasla jen pár kol před cílem, v konečných výsledcích byl klasifikován na 16. místě. Kalifornie letos hostí závěrečný závod a český jezdec se tam vrací bohatší o celosezonní zkušenosti se závody na oválech. V průběhu roku dokázal, že může bojovat s nejlepšími. V Kalifornii bude naposledy startovat s motorem Chevrolet za zády, automobilka již před letošní sezonou ohlásila, že po jejím skončení se stáhne z IRL. Do Kalifornie letí také Engeho manažer Antonín Charouz, který by měl dokončit jednání o Engeho angažmá pro příští sezonu.
Tomáš Enge: „Je neuvěřitelné, jak od začátku roku rychle utíká čas, najednou je tu poslední závod sezony. Ve Fontaně jsem loni debutoval v Indycar, ale nemyslím si, že se bude má pozice hodně lišit od nových tratí, protože závodění v čele nebo středu startovního pole je úplně jiné. Obvykle potřebuji chvíli času, než se na rychlých oválech dostanu do plného tempa a Kalifornie patří mezi nejrychlejší. V závodu jsme ale byli vždy rychlí a dobré je to, že na tomto typu tratí je předjíždění podstatně snazší než na těch pomalých. Chevrolet nás v průběhu hodně podporoval a jsem si jistý, že tomu tak bude i v jejich posledním závodu. Udělám maximum pro to, abych pro ně a také pro můj RockStar tým získal co nejlepší výsledek.“
California Speedway ve Fontaně hostí závody IRL od roku 2002, ačkoliv samotná trať byla otevřena v roce 1997. Dvoumílový ovál ve tvaru D patří mezi nejrychlejší v celém kalendáři, v loňské kvalifikaci překročily nejlepší časy hranici 215 mil za hodinu. Vítězem závodu se stal Andrian Fernandez. Závod je vypsán na 200 kol neboli 400 mil.
Časový program (SEČ)
Sobota 15. října18:45-19:45 Volný trénink20:45-22:15 Volný trénink24:00 Kvalifikace
Neděle 16. října18:00-18:30 Volný trénink21:45 Závod na 200 kol
Přímý přenos na programu TV Galaxie sport začíná ve 21:35hod.
BPA sport marketing, a.s.
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?