Enge: Zakončím sezonu dobrým výsledkem

Enge, Tomáš
Enge, Tomáš, foto: BPA sport marketing, a.s.
ar1 14. října 2005 11:26
Sdílej:

Tomáše Engeho čeká o víkendu v Kalifornii závěrečný závod sezony Indy Racing League, ve kterém český jezdec touží získat co nejlepší výsledek v klání, ve kterém se Chevrolet rozloučí s IRL.

Právě v kalifornské Fontaně Enge loni absolvoval svůj první závod IRL. V červeném vozu Patrick Racing dlouho držel naději na dokončení závodu, která zhasla jen pár kol před cílem, v konečných výsledcích byl klasifikován na 16. místě. Kalifornie letos hostí závěrečný závod a český jezdec se tam vrací bohatší o celosezonní zkušenosti se závody na oválech. V průběhu roku dokázal, že může bojovat s nejlepšími. V Kalifornii bude naposledy startovat s motorem Chevrolet za zády, automobilka již před letošní sezonou ohlásila, že po jejím skončení se stáhne z IRL. Do Kalifornie letí také Engeho manažer Antonín Charouz, který by měl dokončit jednání o Engeho angažmá pro příští sezonu.  

Tomáš Enge: „Je neuvěřitelné, jak od začátku roku rychle utíká čas, najednou je tu poslední závod sezony. Ve Fontaně jsem loni debutoval v Indycar, ale nemyslím si, že se bude má pozice hodně lišit od nových tratí, protože závodění v čele nebo středu startovního pole je úplně jiné. Obvykle potřebuji chvíli času, než se na rychlých oválech dostanu do plného tempa a Kalifornie patří mezi nejrychlejší. V závodu jsme ale byli vždy rychlí a dobré je to, že na tomto typu tratí je předjíždění podstatně snazší než na těch pomalých. Chevrolet nás v průběhu hodně podporoval a jsem si jistý, že tomu tak bude i v jejich posledním závodu. Udělám maximum pro to, abych pro ně a také pro můj RockStar tým získal co nejlepší výsledek.“ 

California Speedway ve Fontaně hostí závody IRL od roku 2002, ačkoliv samotná trať byla otevřena v roce 1997. Dvoumílový ovál ve tvaru D patří mezi nejrychlejší v celém kalendáři, v loňské kvalifikaci překročily nejlepší časy hranici 215 mil za hodinu. Vítězem závodu se stal Andrian Fernandez. Závod je vypsán na 200 kol neboli 400 mil. 

Časový program (SEČ)

Sobota 15. října18:45-19:45     Volný trénink20:45-22:15     Volný trénink24:00               Kvalifikace

Neděle 16. října18:00-18:30     Volný trénink21:45               Závod na 200 kol

Přímý přenos na programu TV Galaxie sport začíná ve 21:35hod.

BPA sport marketing, a.s.

Stalo se
Novinky ze světa EV
Namísto hatchbacku už spíše crossover.

Škoda Favorit se vrací. Jako povedený elektrický crossover. Retro design míří do budoucnosti

Škoda Auto představila futuristickou vizi legendárního modelu Favorit. Kultovní hatchback z konce osmdesátých let se v nové studii mění na elektrický crossover, který spojuje retro prvky s aktuálními designovými trendy. Projekt vznikl z iniciativy designérů Ljudmila Slavova a Davida Stingla.

Novinky ze světa EV
Nissan Micra (2025)

Nový Nissan Micra? Zmatený klon Renaultu 5, který propadl v designu i smyslu

Nissan se s novou Microu vydal cestou nejmenšího odporu – převzal Renault 5 E-Tech a přemaloval ho. Výsledek? Elektromobil bez vlastní identity, který selhává v designu i konkurenceschopnosti. Japonci vsadili na špatného koně a přidali vlastní chyby.

Zajímavosti
on-line prodej

Kupujete ojeté auto? Těmto 7 pastem se vyhněte, jinak zapláčete

Ročně se v Česku prodá na 650 000 ojetých aut. Může se proto zdát, že koupit si ojeté auto není žádný problém. Velký výběr ovšem ještě není zárukou kvality. Nemalé množství prodávaných ojetin skrývá před kupujícím svou historii. K tomu, aby se nechali vlákat do pasti, napomáhá i řada častých chyb, které zájemci při výběru vozu dělají. Které to jsou a čemu se vyhnout? 

Zajímavosti
Ochrana motorky při pádu: Proč jsou chrániče páček nezbytnou výbavou nejen pro offroad

Ochrana motorky při pádu: Proč jsou chrániče páček nezbytnou výbavou nejen pro offroad

Každý motorkář, ať už jezdí po městě, okreskách nebo v lehkém terénu, ví, jak snadno může dojít k nečekanému pádu. Někdy stačí kluzká vozovka, jinak postavený stojan nebo prosté zaváhání při manipulaci na místě. A právě v těchto situacích často dochází k poškození některé z nejcitlivějších částí – ovládacích páček.