Svoju premiéru v aute A1GP začal Tomáš Enge ôsmim najlepším časom.
V prvom oficiálnom tréningu, ktorý bol na programe v piatok sa najlepšie na nemeckom okruhu darilo najlepšie tímu Veľkej Británie, kde Robbie Kerr odjazdil najlepší čas 1:34.675. Za ním sa umiestnilo Francúzsko s Nicolasom Lapierrom nasledovaný víťazom úvodného podniku Brazíliou s Nelsonom Piquetom ml.
Tomáš Enge vo svojej premiére vo vozidle A1GP českého tímu zajazdil ôsmi najlepší čas so stratou 0.646 sekundy. Nádeje Juhoafrického tímu vkladané do nasadeného Tomasa Schecktera sa zatiaľ potvrdzujú ako precenené a vďaka jeho "výkonu" dosiahol tím až dvadsiaty čas.
Lausitzring - výsledky prvého tréningu (PDF)
Druhý tréning sa poradie na čele prehodilo a tím Francúzska tak ukázal, že aj on sa chce podieľať tento víkend o tu najvyššiu priečku. Výrazne si polepšil tím Írska v podaní nasadeného Ralpha Firmana, ktorý oproti ránu poskočil dopredu až o desať miest.
V čele sa výborne drží domácim publikom povzbudzované Nemecko, keď v druhom tréningu nasadil tretí najlepší čas. Česká republika v podaní Tomáša Engeho tentokrát zapadla so stratou 1.225 sekundy na dvanáste miesto.
Lausitzring - výsledky druhého tréningu (PDF)
Foto: A1 Grand Prix Media
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?
Prémiová SUV jsou u nás velice oblíbená a na silnicích jich vídáme opravdu mnoho. Pořizovací ceny ovšem běžně atakují hranici 3 milionů korun, což není úplně málo. Není tak divu, že se lidé rozhlíží i na trhu ojetých automobilů, kde jsou ceny podstatně příznivější. Jak jezdí tento bílý kousek z roku 2020?