Ako jediný pilot v histórii vyhral v jednej sezóne Indy 500 a zároveň sa stal šampiónom.
Pilot so štartovným číslom 26 preukazujúci služby stajni Andretti Green Racing (Klein Tools/Jim Beam) si v nedeľu vybojoval vo Watkins Glen na klasickom okruhu piaté miesto a body získané v priebehu víkendu mu bez problémov stačili na zisk titulu pred druhým mužom šampionátu Tony Kanaanom.
Šampiónom sa stal už absolvovaním tréningu, pretože tento moment zaručuje dvanásť bodov za účasť a Danovi stačil zisk iba šiestich bodov na pokorenie životnej méty. Okrem celkového víťazstva je britský rodák jediným človekom, ktorý v seriáli IRL vyhral titul a zároveň prestížne preteky Indianapolis 500 vrámci sezóny.
"Je to fantastické. Prvý vo všetkom, chcem sa poďakovať môjmu tímu," hovorí Dan Wheldon. "Som v seriáli Indycar krátko, ale pomohli a vytvorili mi najlepšie podmienky.Tím Klen Tools/Jim Beam bol skvelý počas dvoch rokov a naša spolupráca s Hondou bola fantastická. Ako jazdec myslíte na víťazstvo v Indianapolis 500 a zisk titulu v tom istom roku sa zdá, ako priveľa, ale nakoniec sa to podarilo. Bola to fantastická sezóna a pritom máme stále ešte jedny preteky pred sebou." teší sa Brit.
Okrem tohtoročného triumfu si robí zálusk na prechod do Formule 1 a v tejto súvislosti bola oslovená nová stajňa BMW, kde je stále nepotvrdené druhé sedadlo popri Nickovi Heidfeldovi.
Foto: IRL
Máte-li rádi řízení a sportovní vozy, jistě dříve či později narazíte na otázku, jak skloubit tuto vášeň s tím, že čas od času potřebujete také prostornější auto. Toto BMW by mohlo být řešením, jedná se o velice schopný a rychlý stroj, který díky karoserii typu liftback hravě odveze i větší předměty či dvě děti. Jako vždy to však není tak jednoduché a je nutné dělat mírné kompromisy, jaké?
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?