Jan Charouz

Charouz, Jan
Charouz, Jan, foto: BPA sport marketing, a.s.
ar1 3. října 2005 12:30
Sdílej:

Jan Charouz je nejmladším členem českého týmu v novém šampionátu A1 Grand Prix. Nyní vás provedeme jeho dosavadní jezdeckou kariérou.

Jan Charouz je synem zatím slavnějšího otce Antonína Charouze, který slavil největší úspěchy v devadesátých letech minulého století. V současné době působí jako manažer předních českých jezdců Tomáše Engeho, Jaroslava Janiše, Jana Charouze a Romana Kresty.

1995 - 2003Jan Charouz odstartoval svoji kariéru v sedmi letech, kdy vstoupil do motokárového šampionátu Corner 80 v rámci mistrovství České republiky. Zde poprvé závodil. V jeho prvním závodě v roce 1996 skončil na 13. pozici a v šampionátu celkově šestý. O rok později se umístil ve třídě Corner 80 již třetí a v šampionátu týmů obsadil čtvrtou pozici. Jan zakončil pětileté působení ve třídě Corner 80 v roce 1999 skvělou druhou pozicí. Ve stejném roce zajistil v Sosnové svému týmu také první pozici v šampionátu týmů. V roce 2000 pak 13ti letý Jan přestoupil do Mezinárodního mistrovství České republiky ICA-J kart series, kde se učil zvládat silnější motokáru. Na konci sezony figuroval na 4. pozici v pořadí jezdců a na 2. pozici v pořadí týmů. O rok později se umístil v kategorii ICA-J class třetí. V roce 2002 čekala na Jana účast v FA class of the Czech International Kart Championship, kde splnil svůj cíl a umístil se na třetí pozici. O rok později ve stejné třídě skončil druhý. V roce 2002 se Jan Charouz poprvé účastnil českého Mezinárodního mistrovství cestovních vozů, v kategorii Ford Fiesta. Společně s Erikem Janišem skončili v této třídě první a stali se tak nejmladšími závodníky šampionátu. Sezona 2003 byla pro mladého jezdce zlomovou. Z motokár přesedlal do formulových vozů. Společně s Filipem Salaquardou a Erikem Janišem vstoupili do německého mistrovství Formule BMW, kde mu na konci sezony patřila 11. pozice.   

2004 - 2005V roce 2004 Jan reprezentoval v ADAC BMW Junior Cup již barvy týmu Rosberg. Start sezony mu vyšel skvěle, když dokázal dvakrát na Hockenheimringu dojet na bodech. V dalších závodech však již neskóroval a sezonu dokončil na 21. pozici. Po dvou letech ve Formuli BMW Jan vstupuje s týmem Ma-Con Charouz Junior Team do italského šampionátu F3000. Jan brzy se silnějším vozem nachází samé hranice možnosti vozu. Hned v prvním závodě získává první body a startuje dobrou formu formulového jezdce. Dokončil zatím všech šest závodů. Bodoval ve třech z nich a celkově figuruje na 11. pozici. Je nejmladším jezdcem šampionátu.

Jan Charouz také dostal za úkol odjet za tým České republiky první závod nového šampionátu národů - A1 Grand Prix. V průběhu sezony se k mladému jezdci připojí ještě Jaroslav Janiš a očekávaná hlavní hvězda šampionátu Tomáš Enge.

Statistické údaje:

Národnost:   českáDatum narození:  17. července 1987Místo narození:  Česká republikaNejlepší výsledky:

1. místo: MMČR, Mercedes CLK AMG DTM,3hodinový Endurance závod + 2. místo ve Sprintu 20051. místo: MMČR, Ford Fiesta Category, 20022. místo: Ford Cup 2002 – Ford Fiesta Cup3. místo: MMČR FA Class Go-carts 20022. místo: MMČR Open 2002 Go-carts3. místo: MMČR ICA-J Class Go-carts - celkově, 20012. místo: MMČR Týmů (Sosonová), 20001. místo: MMČR Týmů – International Champion (Sosonová),19992. místo: MMČR Comer 80 cm Třída Go-carts – celkově

Kariéra chronologicky:2005 A1 Grand Prix - člen týmu České republiky        F3000 ITALIA - dva závody před koncem sezony s 10 body na 11. pozici2004 ADAC BMW Junior Cup, 21. pozice2003 ADAC BMW Junior Cup, 11. pozice (nováček)2002 MMČRCV – Ford Fiesta, 1. pozice,         Ford Fiesta Cup - 2. pozice,          MMČR Kart Championship, FA class (celkově) - 3. pozice,        MMČR Kart Championship, class FA - 2. pozice,         MMČR Kart Championship, ICA-J class (Vysoké Mýto) - 2. pozice,             MMČR Kart Championship, ICA-J class (Sosnová) - 2. pozice,         MMČR Kart Championship, ICA-J class (Vysoké Mýto) - 2. pozice,         MMČR Kart Championship, ICA-J class (Sosnová) - 2. pozice 2001 MMČR Kart Championship, ICA-J class celkově 3. pozice2000 MMČR Kart Championship, ICA-J class, celkově - 4. pozice        MMČR Kart Championship, týmy (Sosnová) - 2. pozice        MMČR Kart Championship (Vysoké Mýto) - 4. pozice        MMČR Kart Championship (Sosnová) - 4. pozice        MMČR Kart Championship (Sosnová) - 2. pozice        MMČR Kart Championship (Písek) - 4. pozice         MMČR Kart Championship (Vysoké Mýto) - 3. pozice1999 MMČR Kart Championship, týmy, mezinárodní mistr (Sosnová) - 1. pozice        MMČR Kart Championship, Comer 80 cm class - 2. pozice1998 MMČR Kart Championship, Comer 80 cm class - 3. pozice        MMČR Kart Championship, týmy (Sosnová) - 4. pozice1997 MMČR Kart Championship, class Comer 80 cm, celkově - 3. pozice        MMČR Kart Championship týmů (Vysoke Myto) - 6. pozice1996 MMČR Kart Championship, class Comer 80 cm, celkově - 6. pozice1995 MMČR Kart Championship, class Comer 80, celkově - 13. poziceAktualizováno: 3. října 2005Foto: BPA sport marketing, a.s. + A1 GP Media (Sutton Images)

Témata:
Stalo se
Novinky ze světa EV
Kia EV4 (2025)

První FOTO nové Kia EV4: Plně elektrické EV přichází jako sedan a kombi

Kia odhalila první snímky svého nového elektromobilu EV4, který přichází jako součást rozšiřujícího se portfolia značky. Tento model je postaven na pokročilé platformě E-GM a 400voltové architektuře, což by mu mělo zajistit dojezd přes 600 km na jedno nabití. Cena modelu se očekává od 40 000 eur (cca 1 milion korun).

Novinky ze světa EV
Vytuněná Tesla model Y od CarLab

Tesla model Y Juniper v dravé úpravě. Asi nejhezčí verze vůbec

Tesla model Y Juniper byla představena teprve nedávno. Už se ale našla společnost, která si ji vzala do parády a přetvořila ji v tento vytuněný klenot. Jde o společnost CarLab(Hong Kong)Detailing & Customization. Jak se vám líbí?

Ekonomika
Ilustrační fotografie

Porsche bude propouštět. Až 2.000 zaměstnancům hrozí ztráta zaměstnání

Porsche čelí oslabujícím prodejům a podnikání v Číně, což vedlo k zahájení programu úspor a investic. Firma zároveň oznámila snížení počtu pracovních míst v regionu Stuttgart jako součást své restrukturalizace. Informoval o tom web Auto motor und sport.

Testy aut
Cupra Terramar VZ e-HYBRID

CUPRA Terramar VZ e-HYBRID 200 kW – plug-in hybrid s duší chuligána – dává to smysl?

Terramar je zcela novým modelem samostatné automobilky Cupra, která za poslední roky výrazně získává na popularitě. Jedná se o SUV s lehce rozdvojenou osobností – snaží se být ekologicky šetrné a zároveň se tváří jako maniak, který v zatáčkách natrhne zadek kde komu. Odvaha mu obzvláště v této fialové metalíze nechybí, nicméně jak obstojí v naší recenzi ? Vyplatil se risk a nebo jde o propadák?