Jan Charouz je nejmladším členem českého týmu v novém šampionátu A1 Grand Prix. Nyní vás provedeme jeho dosavadní jezdeckou kariérou.
Jan Charouz je synem zatím slavnějšího otce Antonína Charouze, který slavil největší úspěchy v devadesátých letech minulého století. V současné době působí jako manažer předních českých jezdců Tomáše Engeho, Jaroslava Janiše, Jana Charouze a Romana Kresty.
1995 - 2003Jan Charouz odstartoval svoji kariéru v sedmi letech, kdy vstoupil do motokárového šampionátu Corner 80 v rámci mistrovství České republiky. Zde poprvé závodil. V jeho prvním závodě v roce 1996 skončil na 13. pozici a v šampionátu celkově šestý. O rok později se umístil ve třídě Corner 80 již třetí a v šampionátu týmů obsadil čtvrtou pozici. Jan zakončil pětileté působení ve třídě Corner 80 v roce 1999 skvělou druhou pozicí. Ve stejném roce zajistil v Sosnové svému týmu také první pozici v šampionátu týmů. V roce 2000 pak 13ti letý Jan přestoupil do Mezinárodního mistrovství České republiky ICA-J kart series, kde se učil zvládat silnější motokáru. Na konci sezony figuroval na 4. pozici v pořadí jezdců a na 2. pozici v pořadí týmů. O rok později se umístil v kategorii ICA-J class třetí. V roce 2002 čekala na Jana účast v FA class of the Czech International Kart Championship, kde splnil svůj cíl a umístil se na třetí pozici. O rok později ve stejné třídě skončil druhý. V roce 2002 se Jan Charouz poprvé účastnil českého Mezinárodního mistrovství cestovních vozů, v kategorii Ford Fiesta. Společně s Erikem Janišem skončili v této třídě první a stali se tak nejmladšími závodníky šampionátu. Sezona 2003 byla pro mladého jezdce zlomovou. Z motokár přesedlal do formulových vozů. Společně s Filipem Salaquardou a Erikem Janišem vstoupili do německého mistrovství Formule BMW, kde mu na konci sezony patřila 11. pozice.
2004 - 2005V roce 2004 Jan reprezentoval v ADAC BMW Junior Cup již barvy týmu Rosberg. Start sezony mu vyšel skvěle, když dokázal dvakrát na Hockenheimringu dojet na bodech. V dalších závodech však již neskóroval a sezonu dokončil na 21. pozici. Po dvou letech ve Formuli BMW Jan vstupuje s týmem Ma-Con Charouz Junior Team do italského šampionátu F3000. Jan brzy se silnějším vozem nachází samé hranice možnosti vozu. Hned v prvním závodě získává první body a startuje dobrou formu formulového jezdce. Dokončil zatím všech šest závodů. Bodoval ve třech z nich a celkově figuruje na 11. pozici. Je nejmladším jezdcem šampionátu.
Jan Charouz také dostal za úkol odjet za tým České republiky první závod nového šampionátu národů - A1 Grand Prix. V průběhu sezony se k mladému jezdci připojí ještě Jaroslav Janiš a očekávaná hlavní hvězda šampionátu Tomáš Enge.
Statistické údaje:
Národnost: českáDatum narození: 17. července 1987Místo narození: Česká republikaNejlepší výsledky:
1. místo: MMČR, Mercedes CLK AMG DTM,3hodinový Endurance závod + 2. místo ve Sprintu 20051. místo: MMČR, Ford Fiesta Category, 20022. místo: Ford Cup 2002 – Ford Fiesta Cup3. místo: MMČR FA Class Go-carts 20022. místo: MMČR Open 2002 Go-carts3. místo: MMČR ICA-J Class Go-carts - celkově, 20012. místo: MMČR Týmů (Sosonová), 20001. místo: MMČR Týmů – International Champion (Sosonová),19992. místo: MMČR Comer 80 cm Třída Go-carts – celkově
Kariéra chronologicky:2005 A1 Grand Prix - člen týmu České republiky F3000 ITALIA - dva závody před koncem sezony s 10 body na 11. pozici2004 ADAC BMW Junior Cup, 21. pozice2003 ADAC BMW Junior Cup, 11. pozice (nováček)2002 MMČRCV – Ford Fiesta, 1. pozice, Ford Fiesta Cup - 2. pozice, MMČR Kart Championship, FA class (celkově) - 3. pozice, MMČR Kart Championship, class FA - 2. pozice, MMČR Kart Championship, ICA-J class (Vysoké Mýto) - 2. pozice, MMČR Kart Championship, ICA-J class (Sosnová) - 2. pozice, MMČR Kart Championship, ICA-J class (Vysoké Mýto) - 2. pozice, MMČR Kart Championship, ICA-J class (Sosnová) - 2. pozice 2001 MMČR Kart Championship, ICA-J class celkově 3. pozice2000 MMČR Kart Championship, ICA-J class, celkově - 4. pozice MMČR Kart Championship, týmy (Sosnová) - 2. pozice MMČR Kart Championship (Vysoké Mýto) - 4. pozice MMČR Kart Championship (Sosnová) - 4. pozice MMČR Kart Championship (Sosnová) - 2. pozice MMČR Kart Championship (Písek) - 4. pozice MMČR Kart Championship (Vysoké Mýto) - 3. pozice1999 MMČR Kart Championship, týmy, mezinárodní mistr (Sosnová) - 1. pozice MMČR Kart Championship, Comer 80 cm class - 2. pozice1998 MMČR Kart Championship, Comer 80 cm class - 3. pozice MMČR Kart Championship, týmy (Sosnová) - 4. pozice1997 MMČR Kart Championship, class Comer 80 cm, celkově - 3. pozice MMČR Kart Championship týmů (Vysoke Myto) - 6. pozice1996 MMČR Kart Championship, class Comer 80 cm, celkově - 6. pozice1995 MMČR Kart Championship, class Comer 80, celkově - 13. poziceAktualizováno: 3. října 2005Foto: BPA sport marketing, a.s. + A1 GP Media (Sutton Images)
Prodej Tesly v Evropě dramaticky klesá – jen minulý měsíc se propadl o polovinu. Za útlumem zájmu nemusí stát jen konkurence, ale i kontroverzní výroky a politická angažovanost samotného Elona Muska, upozorňuje The Guardian.
V poslední kapitole naší recenze hybridního modelu DS 4 si vše hezky shrneme. Nebude chybět ani srovnání s Lexusem UX, který by se dal nazvat hlavním rivalem. V čem je lepší DS, jaké má slabší stránky a který crossover bychom si koupili?
Peugeot se vrací do boje! Tým Peugeot TotalEnergies vstupuje do své třetí sezóny FIA WEC a hned na úvod ho čeká výzva v podobě maratonu 1812 km Kataru.
BMW Group posouvá hranice elektromobility a na Tech Days v Landshutu odhaluje detaily nové generace elektrického pohonu. Inovativní 800voltová technologie slibuje rychlejší nabíjení a vyšší efektivitu, přičemž bude součástí všech modelů připravované řady Neue Klasse. První vozy s revolučním pohonem zamíří do výroby ještě letos v maďarském Debrecínu.
V rámci aktuálního trendu oživování retro ikon se na scénu vrací Yugo, bývalý balkánský bestseller, který si vysloužil kultovní status, ale také označení "nejhorší auto na světě". Nyní se objevily první náčrty nového modelu, který by měl spatřit světlo světa v roce 2027. Tento malý vůz s klasickým spalovacím motorem slibuje návrat legendy.
BMW posouvá hranice elektromobility a dokazuje, že extrémní výkon nemusí znamenat nekontrolovatelnou sílu. Na Auto Shanghai představí koncept „Vision Driving Experience“, který ukáže, jak lze obrovský výkon zkrotit pro maximální jízdní dynamiku.
Kia odhalila první snímky svého nového elektromobilu EV4, který přichází jako součást rozšiřujícího se portfolia značky. Tento model je postaven na pokročilé platformě E-GM a 400voltové architektuře, což by mu mělo zajistit dojezd přes 600 km na jedno nabití. Cena modelu se očekává od 40 000 eur (cca 1 milion korun).
Tesla model Y Juniper byla představena teprve nedávno. Už se ale našla společnost, která si ji vzala do parády a přetvořila ji v tento vytuněný klenot. Jde o společnost CarLab(Hong Kong)Detailing & Customization. Jak se vám líbí?
Porsche čelí oslabujícím prodejům a podnikání v Číně, což vedlo k zahájení programu úspor a investic. Firma zároveň oznámila snížení počtu pracovních míst v regionu Stuttgart jako součást své restrukturalizace. Informoval o tom web Auto motor und sport.
Terramar je zcela novým modelem samostatné automobilky Cupra, která za poslední roky výrazně získává na popularitě. Jedná se o SUV s lehce rozdvojenou osobností – snaží se být ekologicky šetrné a zároveň se tváří jako maniak, který v zatáčkách natrhne zadek kde komu. Odvaha mu obzvláště v této fialové metalíze nechybí, nicméně jak obstojí v naší recenzi ? Vyplatil se risk a nebo jde o propadák?
VW představuje nový malý elektromobil ID.1, který nahrazuje model E-Up. S cenovkou kolem 20 000 eur (kolem 510.000 Kč - pozn. redakce) přináší revoluci v cenově dostupné elektromobilitě. Web Auto motor und sport zveřejnil první informace o jeho technologii, designu a plánovaném uvedení na trh.
Naše dlouhodobá recenze pokračuje s hlavní jízdní sekcí. Auto jsme pořádně protáhli v různých prostředích, kde se nová hybridní DS 4 ukázala jako překvapivě všestranné auto. Není však vše zalité sluncem a nějaká ta ale se přeci jen našla. To, že má hezkou spotřebu ve městě či na okresce asi tušíte, ale co na dálnici?