Jan Charouz je nejmladším členem českého týmu v novém šampionátu A1 Grand Prix. Nyní vás provedeme jeho dosavadní jezdeckou kariérou.
Jan Charouz je synem zatím slavnějšího otce Antonína Charouze, který slavil největší úspěchy v devadesátých letech minulého století. V současné době působí jako manažer předních českých jezdců Tomáše Engeho, Jaroslava Janiše, Jana Charouze a Romana Kresty.
1995 - 2003Jan Charouz odstartoval svoji kariéru v sedmi letech, kdy vstoupil do motokárového šampionátu Corner 80 v rámci mistrovství České republiky. Zde poprvé závodil. V jeho prvním závodě v roce 1996 skončil na 13. pozici a v šampionátu celkově šestý. O rok později se umístil ve třídě Corner 80 již třetí a v šampionátu týmů obsadil čtvrtou pozici. Jan zakončil pětileté působení ve třídě Corner 80 v roce 1999 skvělou druhou pozicí. Ve stejném roce zajistil v Sosnové svému týmu také první pozici v šampionátu týmů. V roce 2000 pak 13ti letý Jan přestoupil do Mezinárodního mistrovství České republiky ICA-J kart series, kde se učil zvládat silnější motokáru. Na konci sezony figuroval na 4. pozici v pořadí jezdců a na 2. pozici v pořadí týmů. O rok později se umístil v kategorii ICA-J class třetí. V roce 2002 čekala na Jana účast v FA class of the Czech International Kart Championship, kde splnil svůj cíl a umístil se na třetí pozici. O rok později ve stejné třídě skončil druhý. V roce 2002 se Jan Charouz poprvé účastnil českého Mezinárodního mistrovství cestovních vozů, v kategorii Ford Fiesta. Společně s Erikem Janišem skončili v této třídě první a stali se tak nejmladšími závodníky šampionátu. Sezona 2003 byla pro mladého jezdce zlomovou. Z motokár přesedlal do formulových vozů. Společně s Filipem Salaquardou a Erikem Janišem vstoupili do německého mistrovství Formule BMW, kde mu na konci sezony patřila 11. pozice.
2004 - 2005V roce 2004 Jan reprezentoval v ADAC BMW Junior Cup již barvy týmu Rosberg. Start sezony mu vyšel skvěle, když dokázal dvakrát na Hockenheimringu dojet na bodech. V dalších závodech však již neskóroval a sezonu dokončil na 21. pozici. Po dvou letech ve Formuli BMW Jan vstupuje s týmem Ma-Con Charouz Junior Team do italského šampionátu F3000. Jan brzy se silnějším vozem nachází samé hranice možnosti vozu. Hned v prvním závodě získává první body a startuje dobrou formu formulového jezdce. Dokončil zatím všech šest závodů. Bodoval ve třech z nich a celkově figuruje na 11. pozici. Je nejmladším jezdcem šampionátu.
Jan Charouz také dostal za úkol odjet za tým České republiky první závod nového šampionátu národů - A1 Grand Prix. V průběhu sezony se k mladému jezdci připojí ještě Jaroslav Janiš a očekávaná hlavní hvězda šampionátu Tomáš Enge.
Statistické údaje:
Národnost: českáDatum narození: 17. července 1987Místo narození: Česká republikaNejlepší výsledky:
1. místo: MMČR, Mercedes CLK AMG DTM,3hodinový Endurance závod + 2. místo ve Sprintu 20051. místo: MMČR, Ford Fiesta Category, 20022. místo: Ford Cup 2002 – Ford Fiesta Cup3. místo: MMČR FA Class Go-carts 20022. místo: MMČR Open 2002 Go-carts3. místo: MMČR ICA-J Class Go-carts - celkově, 20012. místo: MMČR Týmů (Sosonová), 20001. místo: MMČR Týmů – International Champion (Sosonová),19992. místo: MMČR Comer 80 cm Třída Go-carts – celkově
Kariéra chronologicky:2005 A1 Grand Prix - člen týmu České republiky F3000 ITALIA - dva závody před koncem sezony s 10 body na 11. pozici2004 ADAC BMW Junior Cup, 21. pozice2003 ADAC BMW Junior Cup, 11. pozice (nováček)2002 MMČRCV – Ford Fiesta, 1. pozice, Ford Fiesta Cup - 2. pozice, MMČR Kart Championship, FA class (celkově) - 3. pozice, MMČR Kart Championship, class FA - 2. pozice, MMČR Kart Championship, ICA-J class (Vysoké Mýto) - 2. pozice, MMČR Kart Championship, ICA-J class (Sosnová) - 2. pozice, MMČR Kart Championship, ICA-J class (Vysoké Mýto) - 2. pozice, MMČR Kart Championship, ICA-J class (Sosnová) - 2. pozice 2001 MMČR Kart Championship, ICA-J class celkově 3. pozice2000 MMČR Kart Championship, ICA-J class, celkově - 4. pozice MMČR Kart Championship, týmy (Sosnová) - 2. pozice MMČR Kart Championship (Vysoké Mýto) - 4. pozice MMČR Kart Championship (Sosnová) - 4. pozice MMČR Kart Championship (Sosnová) - 2. pozice MMČR Kart Championship (Písek) - 4. pozice MMČR Kart Championship (Vysoké Mýto) - 3. pozice1999 MMČR Kart Championship, týmy, mezinárodní mistr (Sosnová) - 1. pozice MMČR Kart Championship, Comer 80 cm class - 2. pozice1998 MMČR Kart Championship, Comer 80 cm class - 3. pozice MMČR Kart Championship, týmy (Sosnová) - 4. pozice1997 MMČR Kart Championship, class Comer 80 cm, celkově - 3. pozice MMČR Kart Championship týmů (Vysoke Myto) - 6. pozice1996 MMČR Kart Championship, class Comer 80 cm, celkově - 6. pozice1995 MMČR Kart Championship, class Comer 80, celkově - 13. poziceAktualizováno: 3. října 2005Foto: BPA sport marketing, a.s. + A1 GP Media (Sutton Images)
Čtyřková Octavia se po pěti letech dočkala faceliftu v rámci kterého přišlo několik inovací. Důležité ovšem je, že byl zachován charakter vozu, který si stále drží velice dobrou kombinaci praktičnosti a zábavy za volantem. Jedná se o nejsilnější Octavii, která kdy vznikla. Měli byste si ji koupit nebo se vyplatí porozhlédnout u sourozenecké Cupry, která nabízí ještě podstatně silnější exempláře?
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?