Jan Charouz předvedl v obou premiérových závodech A1GP velmi bojovný výkon, v hlavním závodu dokázal postoupit výrazně vpřed a bojoval o bodované příčky.
Po kolizi s jedním ze soupeřů skončil na 14 místě.
Světový pohár národů, jak organizátoři nazývají sérii A1GP, přilákal při své premiéře v anglickém Brand Hatch hodně diváků, nedělní program sledovaly zaplněné umělé a přírodní tribuny. První přišel na řadu sprint na 18 kol s letmým startem, ve kterém osmnáctiletý Charouz dlouho bojoval s ostříleným Enricem Toccacelem, v cíli byl klasifikován na 18. místě. Z této pozice vyrazil do hlavního závodu na 38 kol s pevným startem a úspěšně se dokázal vyhnout všem kolizím úvodního kola. Odvážnými manévry se zároveň probil na rozhraní první desítky, po chybě klesnul na 14. místo. Tým odvedl při povinné zastávce vynikající práci a bezproblémové odbavení umožnilo opětovný boj na dosah bodovaných míst. Při souboji o deváté místo do něj najel soupeř a poslal ho mimo trať, což ho definitivně připravilo možnost o umístění v bodované první desítce. Vítězem obou závodů se stal Nelson Piquet, díky kterému je Brazílie suverénně v čele šampionátu.
Jan Charouz: „Ze závodů mám dobrý pocit, cítil jsem, že se neustále zlepšuji. Vůz byl trochu přetáčivý, ale dalo se s ním jet hodně rychle. V prvním závodu jsem určitě mohl být rychlejší, ale nedařilo se mi předjet jezdce přede mnou. Začátek druhého závodu byl hektický, někteří jezdci zůstali stát na startu, ale podařilo se mi všem vyhnout a ještě jsem získal několik míst. Škoda jen, že jsem potom udělal zbytečnou chybu, která mě stála asi pět míst. Ve zbytku závodu jsem se snažil posunout vpřed, k tomu mi pomohla i perfektní zastávka. Při boji o deváté místo jsem se pokusil předjet soupeře, ale asi o mě vůbec nevěděl a natvrdo mě zavřel. Po kontaktu jsem šel mimo trať, pak už to bylo o dokončení závodu.“
Antonín Charouz, generální manažer týmu a jezdce: „S Honzovým výkonem jsem spokojený, teprve nedávno mu bylo 18 a dokázal bojovat s podstatně zkušenějšími jezdci. Zdejší trať navíc patří mezi hodně těžké, takže jsem ani nečekal, že by mohl bojovat o body. Závody se divákům musely líbit, nechyběly dramatické okamžiky a myslím, že myšlenka soutěže národů bude slavit úspěch.“
Foto: A1GP MediaBPA sport marketing, a.s.
Před třemi měsíci se společnost AURES Holdings rozhodla po 76 letech transformovat tradiční značku Mototechna do nové podoby. V Praze v ulici Kolbenova otevřela první polistopadovou samostatnou pobočku a značce dala nejen novou podobu loga, ale výrazně posunula na novou úroveň nabídku aut i služeb. To se ukázalo jako dobrý tah, protože tím zacílila na náročnější klientelu. Potvrzuje to i rostoucí NPS (hodnocení úrovně služeb od zákazníků) a vysoké hodnocení na Googlu. Doposud byla Mototechna součástí nabídky všech poboček AURES Holdings v Česku a na Slovensku. Do tří let plánuje Mototechna rozšířit nabídku na 2 000 aut a otevřít další pobočky nejen v České republice, ale i na Slovensku a v Polsku.
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.