Charouz sahal po bodech

Kerr, Robbie
Kerr, Robbie, foto: A1 Grand Prix Media
ar1 26. září 2005 12:50
Sdílej:

Jan Charouz předvedl v obou premiérových závodech A1GP velmi bojovný výkon, v hlavním závodu dokázal postoupit výrazně vpřed a bojoval o bodované příčky.

Po kolizi s jedním ze soupeřů skončil na 14 místě.

Světový pohár národů, jak organizátoři nazývají sérii A1GP, přilákal při své premiéře v anglickém Brand Hatch hodně diváků, nedělní program sledovaly zaplněné umělé a přírodní tribuny. První přišel na řadu sprint na 18 kol s letmým startem, ve kterém osmnáctiletý Charouz dlouho bojoval s ostříleným Enricem Toccacelem, v cíli byl klasifikován na 18. místě. Z této pozice vyrazil do hlavního závodu na 38 kol s pevným startem a úspěšně se dokázal vyhnout všem kolizím úvodního kola. Odvážnými manévry se zároveň probil na rozhraní první desítky, po chybě klesnul na 14. místo. Tým odvedl při povinné zastávce vynikající práci a bezproblémové odbavení umožnilo opětovný boj na dosah bodovaných míst. Při souboji o deváté místo do něj najel soupeř a poslal ho mimo trať, což ho definitivně připravilo možnost o umístění v bodované první desítce. Vítězem obou závodů se stal Nelson Piquet, díky kterému je Brazílie suverénně v čele šampionátu.

Jan Charouz: „Ze závodů mám dobrý pocit, cítil jsem, že se neustále zlepšuji. Vůz byl trochu přetáčivý, ale dalo se s ním jet hodně rychle. V prvním závodu jsem určitě mohl být rychlejší, ale nedařilo se mi předjet jezdce přede mnou. Začátek druhého závodu byl hektický, někteří jezdci zůstali stát na startu, ale podařilo se mi všem vyhnout a ještě jsem získal několik míst. Škoda jen, že jsem potom udělal zbytečnou chybu, která mě stála asi pět míst. Ve zbytku závodu jsem se snažil posunout vpřed, k tomu mi pomohla i perfektní zastávka. Při boji o deváté místo jsem se pokusil předjet soupeře, ale asi o mě vůbec nevěděl a natvrdo mě zavřel. Po kontaktu jsem šel mimo trať, pak už to bylo o dokončení závodu.“

Antonín Charouz, generální manažer týmu a jezdce: „S Honzovým výkonem jsem spokojený, teprve nedávno mu bylo 18 a dokázal bojovat s podstatně zkušenějšími jezdci. Zdejší trať navíc patří mezi hodně těžké, takže jsem ani nečekal, že by mohl bojovat o body. Závody se divákům musely líbit, nechyběly dramatické okamžiky a myslím, že myšlenka soutěže národů bude slavit úspěch.“

Foto: A1GP MediaBPA sport marketing, a.s.

Stalo se
Trh s elektromobily
Škoda Elroq

Elektromobily: Škodu doma v Česku poráží v prodejích Tesla

Škoda Auto potvrzuje svou vedoucí pozici na českém trhu, a to i přes nejistotu v oblasti elektromobility. Vedoucí značky Jiří Maláček věří v růst trhu s elektromobily a zdůrazňuje šance Škody uspět. Přestože Tesla zatím v prodejích elektromobilů vede, Škoda vidí v budoucnosti elektrifikace příležitost k dalšímu posílení. 

Trh s elektromobily
Výroba Škody Elroq.

Elektromobily: Jak přesvědčit lidi, aby je kupovali víc?

Situace ve Velké Británii se velmi podobá té v EU. Vláda čelí tlaku ze strany automobilových výrobců, kteří kritizují přísná pravidla podporující elektrická vozidla, jež podle nich narážejí na nízkou poptávku. Informuje o tom BBC.

Novinky ze světa EV
Škoda Superb (2025)

Škoda Superb dostane nový hybrid. Slibuje čistě elektrický dojezd až 120 kilometrů

Škoda Superb přichází s hybridním pohonem, který slibuje revoluci v efektivitě a pohodlí. Velkokapacitní baterie a rychlé nabíjení jsou klíčovými prvky, které tuto novinku odlišují od konkurence. Výroba začíná už tento kvartál, a tak brzy zjistíme, zda papírové hodnoty odpovídají realitě.

Novinky
Mercedes-Benz třídy E

Best Performer 2024: Mercedes-Benz třídy E získal ocenění Euro NCAP za nejbezpečnější testovaný vůz

Mercedes-Benz třídy E stanovil nový standard automobilové bezpečnosti, když byl v roce 2024 oceněn organizací Euro NCAP jako Best Performer za své výjimečné výsledky v bezpečnostních testech, čímž se stal nejbezpečnějším vozem testovaným v uplynulém roce.