Jan Charouz předvedl v obou premiérových závodech A1GP velmi bojovný výkon, v hlavním závodu dokázal postoupit výrazně vpřed a bojoval o bodované příčky.
Po kolizi s jedním ze soupeřů skončil na 14 místě.
Světový pohár národů, jak organizátoři nazývají sérii A1GP, přilákal při své premiéře v anglickém Brand Hatch hodně diváků, nedělní program sledovaly zaplněné umělé a přírodní tribuny. První přišel na řadu sprint na 18 kol s letmým startem, ve kterém osmnáctiletý Charouz dlouho bojoval s ostříleným Enricem Toccacelem, v cíli byl klasifikován na 18. místě. Z této pozice vyrazil do hlavního závodu na 38 kol s pevným startem a úspěšně se dokázal vyhnout všem kolizím úvodního kola. Odvážnými manévry se zároveň probil na rozhraní první desítky, po chybě klesnul na 14. místo. Tým odvedl při povinné zastávce vynikající práci a bezproblémové odbavení umožnilo opětovný boj na dosah bodovaných míst. Při souboji o deváté místo do něj najel soupeř a poslal ho mimo trať, což ho definitivně připravilo možnost o umístění v bodované první desítce. Vítězem obou závodů se stal Nelson Piquet, díky kterému je Brazílie suverénně v čele šampionátu.
Jan Charouz: „Ze závodů mám dobrý pocit, cítil jsem, že se neustále zlepšuji. Vůz byl trochu přetáčivý, ale dalo se s ním jet hodně rychle. V prvním závodu jsem určitě mohl být rychlejší, ale nedařilo se mi předjet jezdce přede mnou. Začátek druhého závodu byl hektický, někteří jezdci zůstali stát na startu, ale podařilo se mi všem vyhnout a ještě jsem získal několik míst. Škoda jen, že jsem potom udělal zbytečnou chybu, která mě stála asi pět míst. Ve zbytku závodu jsem se snažil posunout vpřed, k tomu mi pomohla i perfektní zastávka. Při boji o deváté místo jsem se pokusil předjet soupeře, ale asi o mě vůbec nevěděl a natvrdo mě zavřel. Po kontaktu jsem šel mimo trať, pak už to bylo o dokončení závodu.“
Antonín Charouz, generální manažer týmu a jezdce: „S Honzovým výkonem jsem spokojený, teprve nedávno mu bylo 18 a dokázal bojovat s podstatně zkušenějšími jezdci. Zdejší trať navíc patří mezi hodně těžké, takže jsem ani nečekal, že by mohl bojovat o body. Závody se divákům musely líbit, nechyběly dramatické okamžiky a myslím, že myšlenka soutěže národů bude slavit úspěch.“
Foto: A1GP MediaBPA sport marketing, a.s.
Škoda Scala je na trhu už několik let a vždy byla mezi svými rivaly tak trochu opomíjenou volbou. Není vnímána tak prestižně, jako třeba Golf a ani není extravagantní jako třeba Peugeot 308, ale přesto bychom si v této kategorii vybrali právě Scalu, proč?
Šéf Škody Auto Klaus Zellmer dnes oznámil zásadní redukci pracovních míst, která postihne zhruba 15 % zaměstnanců automobilky v Česku. To by znamenalo ztrátu téměř 6000 pracovních míst, přičemž největší dopad se očekává na agenturní pracovníky, kteří tvoří asi desetinu celkového počtu. Redukce však zasáhne i kmenové zaměstnance. Uvedl to ekonom Lukáš Kovanda.
Prodej Tesly v Evropě dramaticky klesá – jen minulý měsíc se propadl o polovinu. Za útlumem zájmu nemusí stát jen konkurence, ale i kontroverzní výroky a politická angažovanost samotného Elona Muska, upozorňuje The Guardian.
V poslední kapitole naší recenze hybridního modelu DS 4 si vše hezky shrneme. Nebude chybět ani srovnání s Lexusem UX, který by se dal nazvat hlavním rivalem. V čem je lepší DS, jaké má slabší stránky a který crossover bychom si koupili?
Peugeot se vrací do boje! Tým Peugeot TotalEnergies vstupuje do své třetí sezóny FIA WEC a hned na úvod ho čeká výzva v podobě maratonu 1812 km Kataru.
BMW Group posouvá hranice elektromobility a na Tech Days v Landshutu odhaluje detaily nové generace elektrického pohonu. Inovativní 800voltová technologie slibuje rychlejší nabíjení a vyšší efektivitu, přičemž bude součástí všech modelů připravované řady Neue Klasse. První vozy s revolučním pohonem zamíří do výroby ještě letos v maďarském Debrecínu.
V rámci aktuálního trendu oživování retro ikon se na scénu vrací Yugo, bývalý balkánský bestseller, který si vysloužil kultovní status, ale také označení "nejhorší auto na světě". Nyní se objevily první náčrty nového modelu, který by měl spatřit světlo světa v roce 2027. Tento malý vůz s klasickým spalovacím motorem slibuje návrat legendy.
BMW posouvá hranice elektromobility a dokazuje, že extrémní výkon nemusí znamenat nekontrolovatelnou sílu. Na Auto Shanghai představí koncept „Vision Driving Experience“, který ukáže, jak lze obrovský výkon zkrotit pro maximální jízdní dynamiku.
Kia odhalila první snímky svého nového elektromobilu EV4, který přichází jako součást rozšiřujícího se portfolia značky. Tento model je postaven na pokročilé platformě E-GM a 400voltové architektuře, což by mu mělo zajistit dojezd přes 600 km na jedno nabití. Cena modelu se očekává od 40 000 eur (cca 1 milion korun).
Tesla model Y Juniper byla představena teprve nedávno. Už se ale našla společnost, která si ji vzala do parády a přetvořila ji v tento vytuněný klenot. Jde o společnost CarLab(Hong Kong)Detailing & Customization. Jak se vám líbí?
Porsche čelí oslabujícím prodejům a podnikání v Číně, což vedlo k zahájení programu úspor a investic. Firma zároveň oznámila snížení počtu pracovních míst v regionu Stuttgart jako součást své restrukturalizace. Informoval o tom web Auto motor und sport.
Terramar je zcela novým modelem samostatné automobilky Cupra, která za poslední roky výrazně získává na popularitě. Jedná se o SUV s lehce rozdvojenou osobností – snaží se být ekologicky šetrné a zároveň se tváří jako maniak, který v zatáčkách natrhne zadek kde komu. Odvaha mu obzvláště v této fialové metalíze nechybí, nicméně jak obstojí v naší recenzi ? Vyplatil se risk a nebo jde o propadák?