Charouz sahal po bodech

Kerr, Robbie
Kerr, Robbie, foto: A1 Grand Prix Media
ar1 26. září 2005 12:50
Sdílej:

Jan Charouz předvedl v obou premiérových závodech A1GP velmi bojovný výkon, v hlavním závodu dokázal postoupit výrazně vpřed a bojoval o bodované příčky.

Po kolizi s jedním ze soupeřů skončil na 14 místě.

Světový pohár národů, jak organizátoři nazývají sérii A1GP, přilákal při své premiéře v anglickém Brand Hatch hodně diváků, nedělní program sledovaly zaplněné umělé a přírodní tribuny. První přišel na řadu sprint na 18 kol s letmým startem, ve kterém osmnáctiletý Charouz dlouho bojoval s ostříleným Enricem Toccacelem, v cíli byl klasifikován na 18. místě. Z této pozice vyrazil do hlavního závodu na 38 kol s pevným startem a úspěšně se dokázal vyhnout všem kolizím úvodního kola. Odvážnými manévry se zároveň probil na rozhraní první desítky, po chybě klesnul na 14. místo. Tým odvedl při povinné zastávce vynikající práci a bezproblémové odbavení umožnilo opětovný boj na dosah bodovaných míst. Při souboji o deváté místo do něj najel soupeř a poslal ho mimo trať, což ho definitivně připravilo možnost o umístění v bodované první desítce. Vítězem obou závodů se stal Nelson Piquet, díky kterému je Brazílie suverénně v čele šampionátu.

Jan Charouz: „Ze závodů mám dobrý pocit, cítil jsem, že se neustále zlepšuji. Vůz byl trochu přetáčivý, ale dalo se s ním jet hodně rychle. V prvním závodu jsem určitě mohl být rychlejší, ale nedařilo se mi předjet jezdce přede mnou. Začátek druhého závodu byl hektický, někteří jezdci zůstali stát na startu, ale podařilo se mi všem vyhnout a ještě jsem získal několik míst. Škoda jen, že jsem potom udělal zbytečnou chybu, která mě stála asi pět míst. Ve zbytku závodu jsem se snažil posunout vpřed, k tomu mi pomohla i perfektní zastávka. Při boji o deváté místo jsem se pokusil předjet soupeře, ale asi o mě vůbec nevěděl a natvrdo mě zavřel. Po kontaktu jsem šel mimo trať, pak už to bylo o dokončení závodu.“

Antonín Charouz, generální manažer týmu a jezdce: „S Honzovým výkonem jsem spokojený, teprve nedávno mu bylo 18 a dokázal bojovat s podstatně zkušenějšími jezdci. Zdejší trať navíc patří mezi hodně těžké, takže jsem ani nečekal, že by mohl bojovat o body. Závody se divákům musely líbit, nechyběly dramatické okamžiky a myslím, že myšlenka soutěže národů bude slavit úspěch.“

Foto: A1GP MediaBPA sport marketing, a.s.

Stalo se
Novinky
Zřejmě nejde o aprílový žert: Yugo má být znovu postaveno pod srbsko-německým vedením. Autorem návrhu je srbský designér Darko Marčeta. Počáteční návrhy ukazují vůz s klasickými prvky Yugo v moderním stylu.

Legenda se vrací: Yugo chystá velký comeback?

V rámci aktuálního trendu oživování retro ikon se na scénu vrací Yugo, bývalý balkánský bestseller, který si vysloužil kultovní status, ale také označení "nejhorší auto na světě". Nyní se objevily první náčrty nového modelu, který by měl spatřit světlo světa v roce 2027. Tento malý vůz s klasickým spalovacím motorem slibuje návrat legendy.

Novinky ze světa EV
BMW Vision Driving Experience (VDX)

BMW VDX: Elektrická bestie s více než 1 000 koňmi se už testuje? +VIDEO

BMW posouvá hranice elektromobility a dokazuje, že extrémní výkon nemusí znamenat nekontrolovatelnou sílu. Na Auto Shanghai představí koncept „Vision Driving Experience“, který ukáže, jak lze obrovský výkon zkrotit pro maximální jízdní dynamiku.

Novinky ze světa EV
Kia EV4 (2025)

První FOTO nové Kia EV4: Plně elektrické EV přichází jako sedan a kombi

Kia odhalila první snímky svého nového elektromobilu EV4, který přichází jako součást rozšiřujícího se portfolia značky. Tento model je postaven na pokročilé platformě E-GM a 400voltové architektuře, což by mu mělo zajistit dojezd přes 600 km na jedno nabití. Cena modelu se očekává od 40 000 eur (cca 1 milion korun).

Novinky ze světa EV
Vytuněná Tesla model Y od CarLab

Tesla model Y Juniper v dravé úpravě. Asi nejhezčí verze vůbec

Tesla model Y Juniper byla představena teprve nedávno. Už se ale našla společnost, která si ji vzala do parády a přetvořila ji v tento vytuněný klenot. Jde o společnost CarLab(Hong Kong)Detailing & Customization. Jak se vám líbí?