Jan Charouz předvedl v obou premiérových závodech A1GP velmi bojovný výkon, v hlavním závodu dokázal postoupit výrazně vpřed a bojoval o bodované příčky.
Po kolizi s jedním ze soupeřů skončil na 14 místě.
Světový pohár národů, jak organizátoři nazývají sérii A1GP, přilákal při své premiéře v anglickém Brand Hatch hodně diváků, nedělní program sledovaly zaplněné umělé a přírodní tribuny. První přišel na řadu sprint na 18 kol s letmým startem, ve kterém osmnáctiletý Charouz dlouho bojoval s ostříleným Enricem Toccacelem, v cíli byl klasifikován na 18. místě. Z této pozice vyrazil do hlavního závodu na 38 kol s pevným startem a úspěšně se dokázal vyhnout všem kolizím úvodního kola. Odvážnými manévry se zároveň probil na rozhraní první desítky, po chybě klesnul na 14. místo. Tým odvedl při povinné zastávce vynikající práci a bezproblémové odbavení umožnilo opětovný boj na dosah bodovaných míst. Při souboji o deváté místo do něj najel soupeř a poslal ho mimo trať, což ho definitivně připravilo možnost o umístění v bodované první desítce. Vítězem obou závodů se stal Nelson Piquet, díky kterému je Brazílie suverénně v čele šampionátu.
Jan Charouz: „Ze závodů mám dobrý pocit, cítil jsem, že se neustále zlepšuji. Vůz byl trochu přetáčivý, ale dalo se s ním jet hodně rychle. V prvním závodu jsem určitě mohl být rychlejší, ale nedařilo se mi předjet jezdce přede mnou. Začátek druhého závodu byl hektický, někteří jezdci zůstali stát na startu, ale podařilo se mi všem vyhnout a ještě jsem získal několik míst. Škoda jen, že jsem potom udělal zbytečnou chybu, která mě stála asi pět míst. Ve zbytku závodu jsem se snažil posunout vpřed, k tomu mi pomohla i perfektní zastávka. Při boji o deváté místo jsem se pokusil předjet soupeře, ale asi o mě vůbec nevěděl a natvrdo mě zavřel. Po kontaktu jsem šel mimo trať, pak už to bylo o dokončení závodu.“
Antonín Charouz, generální manažer týmu a jezdce: „S Honzovým výkonem jsem spokojený, teprve nedávno mu bylo 18 a dokázal bojovat s podstatně zkušenějšími jezdci. Zdejší trať navíc patří mezi hodně těžké, takže jsem ani nečekal, že by mohl bojovat o body. Závody se divákům musely líbit, nechyběly dramatické okamžiky a myslím, že myšlenka soutěže národů bude slavit úspěch.“
Foto: A1GP MediaBPA sport marketing, a.s.
Škoda měla elektromobily už v roce 1944, podívejte se na unikátní video.
Automotodrom Brno vstupuje do nové závodní sezony s řadou novinek v kalendáři. Hlavním lákadlem je bezesporu návrat světového šampionátu MotoGP™, ale na své si přijdou i příznivci automobilových sérií.
BMW M3 CS Touring přepisuje pravidla sportovních kombíků. Nejostřejší verze legendární M3 přináší nekompromisní výkon, agresivní design a zároveň praktičnost pro každodenní použití. Speciální edice staví na úspěchu modelu M3 Competition Touring, ale přidává ještě větší dávku adrenalinu a emocí. S pohonem M xDrive a vyladěnou dynamikou jde o vůz, který zvládne rodinný výlet i sprint na okruhu. BMW tak znovu dokazuje, že radost z jízdy a praktičnost se mohou dokonale doplňovat.
V zimních měsících se řidiči elektromobilů setkávají se specifickými výhodami i výzvami. Je zkrátka třeba naučit se pár nových věcí a některé dlouhodobé návyky upravit.
Když se řekne off-road, mnozí si představí dobrodružství, náročné podmínky a terén, kde selhávají běžná auta. Společnost Dajbych4x4 se již téměř 30 let specializuje na prodej, úpravy a servis terénních vozů, které nejen splňují, ale často překračují očekávání svých majitelů.
Automobilový svět se dočkal – jeden z nejočekávanějších modelů poslední doby má konečně české ceny. Základní varianta s pohonem zadních kol startuje na částce kolem 1,1 milionu korun, což dává tušit, že půjde o horké zboží pro nadšence i běžné řidiče. Novinka je tak modernější, komfortnější a nabízí dojezd na jedno nabití až 568 kilometrů v ideálních podmínkách.
Škoda Auto potvrzuje svou vedoucí pozici na českém trhu, a to i přes nejistotu v oblasti elektromobility. Vedoucí značky Jiří Maláček věří v růst trhu s elektromobily a zdůrazňuje šance Škody uspět. Přestože Tesla zatím v prodejích elektromobilů vede, Škoda vidí v budoucnosti elektrifikace příležitost k dalšímu posílení.
Situace ve Velké Británii se velmi podobá té v EU. Vláda čelí tlaku ze strany automobilových výrobců, kteří kritizují přísná pravidla podporující elektrická vozidla, jež podle nich narážejí na nízkou poptávku. Informuje o tom BBC.
Škoda Superb přichází s hybridním pohonem, který slibuje revoluci v efektivitě a pohodlí. Velkokapacitní baterie a rychlé nabíjení jsou klíčovými prvky, které tuto novinku odlišují od konkurence. Výroba začíná už tento kvartál, a tak brzy zjistíme, zda papírové hodnoty odpovídají realitě.
Mercedes-Benz třídy E stanovil nový standard automobilové bezpečnosti, když byl v roce 2024 oceněn organizací Euro NCAP jako Best Performer za své výjimečné výsledky v bezpečnostních testech, čímž se stal nejbezpečnějším vozem testovaným v uplynulém roce.
Škoda tradičně, jak jsou už roky zákazníci české automobilky zvyklí, klade důraz na funkčnost a pohodlí, což potvrzuje i nový model Elroq. Velkorysý prostor, chytré úložné prvky a promyšlené detaily zavazadlového prostoru usnadňují každodenní život a zvyšují komfort užívání vozu.
Audi koncem roku 2024 zahájilo předprodej zcela nové plně elektrické řady A6 e-tron, která přichází na platformě PPE. Nabízí se ve dvou karosářských variantách – Sportback a Avant – a čtyřech verzích pohonu. Základní model začíná na ceně 1 659 900 Kč. Nové Audi A6 e-tron překvapuje dlouhým dojezdem až 756 km na jedno nabití a rychlým nabíjením. Tato modelová řada nastavuje nové standardy v oblasti elektromobility.