Tomáš Enge byl jedním z nejbojovnějších jezdců závodu IRL na okruhu ve Watkins Glen, v němž dokázal dohnat horší postavení na startu.
V posledním kole bojoval o šesté místo, po kolizi však havaroval a byl klasifikován na 13. místě. Třetí a poslední letošní závod IRL na klasických okruzích přinesl opět zajímavé souboje a Enge se znovu staral o napínavé momenty. Po 12. místě v kvalifikaci, kdy mu chyběla odjetá kola na suché trati, se po startu dral vpřed a rychle se probil do první desítky. Při poslední zastávce nešla ke smůle českého jezdce nasadit tankovací hadici, což znamenalo ztrátu kritický sekund. Ještě před poslední žlutou fází se probojoval na deváté místo, po zajetí zpomalovacího vozu nemarnil čas a postoupil na sedmou příčku. V posledním kole svedl souboj o šesté místo s vítězem kvalifikace Heliem Castronevesem. Tomáš vyjel před šikanou se svým vozem na levou stranu Castronevese, v nájezdu do první zatáčky však došlo ke kontaktu, po kterém narazil do zdi. Enge vystoupil z vozu nezraněn, ale zklamán z propásnutí šance na dobrý výsledek.
Tomáš Enge: „V závěru závodu jsem bojoval s Castronevesem, snažil jsem se ho předjet a zůstával co nejblíže za ním, abych měl menší odpor vzduchu. Po posledním restartu jsem vyjel vedle něj a dotkli jsme se. Nevím, jestli zatočil on do mě nebo já do něj, musím se podívat na opakované záběry, ale je to škoda pro nás i škoda pro Helia, protože ještě nedokončil závod na klasické trati. Bojovali jsme o dobré umístění a můj Chevy byl dnes hodně rychlý. Po každém restartu jsem předjel dva až tři jezdce, ale na druhou stranu jsme ztratili několik důležitých míst v boxech. Od pátku jsme dosáhli velkého zlepšení, pro celý tým Panther a zvláště skupinu Rockstar je to smůla.“Foto: IndyCar MediaBPA sport marketing, a.s.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.