Tomáš Enge byl jedním z nejbojovnějších jezdců závodu IRL na okruhu ve Watkins Glen, v němž dokázal dohnat horší postavení na startu.
V posledním kole bojoval o šesté místo, po kolizi však havaroval a byl klasifikován na 13. místě. Třetí a poslední letošní závod IRL na klasických okruzích přinesl opět zajímavé souboje a Enge se znovu staral o napínavé momenty. Po 12. místě v kvalifikaci, kdy mu chyběla odjetá kola na suché trati, se po startu dral vpřed a rychle se probil do první desítky. Při poslední zastávce nešla ke smůle českého jezdce nasadit tankovací hadici, což znamenalo ztrátu kritický sekund. Ještě před poslední žlutou fází se probojoval na deváté místo, po zajetí zpomalovacího vozu nemarnil čas a postoupil na sedmou příčku. V posledním kole svedl souboj o šesté místo s vítězem kvalifikace Heliem Castronevesem. Tomáš vyjel před šikanou se svým vozem na levou stranu Castronevese, v nájezdu do první zatáčky však došlo ke kontaktu, po kterém narazil do zdi. Enge vystoupil z vozu nezraněn, ale zklamán z propásnutí šance na dobrý výsledek.
Tomáš Enge: „V závěru závodu jsem bojoval s Castronevesem, snažil jsem se ho předjet a zůstával co nejblíže za ním, abych měl menší odpor vzduchu. Po posledním restartu jsem vyjel vedle něj a dotkli jsme se. Nevím, jestli zatočil on do mě nebo já do něj, musím se podívat na opakované záběry, ale je to škoda pro nás i škoda pro Helia, protože ještě nedokončil závod na klasické trati. Bojovali jsme o dobré umístění a můj Chevy byl dnes hodně rychlý. Po každém restartu jsem předjel dva až tři jezdce, ale na druhou stranu jsme ztratili několik důležitých míst v boxech. Od pátku jsme dosáhli velkého zlepšení, pro celý tým Panther a zvláště skupinu Rockstar je to smůla.“Foto: IndyCar MediaBPA sport marketing, a.s.
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?
Prémiová SUV jsou u nás velice oblíbená a na silnicích jich vídáme opravdu mnoho. Pořizovací ceny ovšem běžně atakují hranici 3 milionů korun, což není úplně málo. Není tak divu, že se lidé rozhlíží i na trhu ojetých automobilů, kde jsou ceny podstatně příznivější. Jak jezdí tento bílý kousek z roku 2020?