Tomáš Enge byl jedním z nejbojovnějších jezdců závodu IRL na okruhu ve Watkins Glen, v němž dokázal dohnat horší postavení na startu.
V posledním kole bojoval o šesté místo, po kolizi však havaroval a byl klasifikován na 13. místě. Třetí a poslední letošní závod IRL na klasických okruzích přinesl opět zajímavé souboje a Enge se znovu staral o napínavé momenty. Po 12. místě v kvalifikaci, kdy mu chyběla odjetá kola na suché trati, se po startu dral vpřed a rychle se probil do první desítky. Při poslední zastávce nešla ke smůle českého jezdce nasadit tankovací hadici, což znamenalo ztrátu kritický sekund. Ještě před poslední žlutou fází se probojoval na deváté místo, po zajetí zpomalovacího vozu nemarnil čas a postoupil na sedmou příčku. V posledním kole svedl souboj o šesté místo s vítězem kvalifikace Heliem Castronevesem. Tomáš vyjel před šikanou se svým vozem na levou stranu Castronevese, v nájezdu do první zatáčky však došlo ke kontaktu, po kterém narazil do zdi. Enge vystoupil z vozu nezraněn, ale zklamán z propásnutí šance na dobrý výsledek.
Tomáš Enge: „V závěru závodu jsem bojoval s Castronevesem, snažil jsem se ho předjet a zůstával co nejblíže za ním, abych měl menší odpor vzduchu. Po posledním restartu jsem vyjel vedle něj a dotkli jsme se. Nevím, jestli zatočil on do mě nebo já do něj, musím se podívat na opakované záběry, ale je to škoda pro nás i škoda pro Helia, protože ještě nedokončil závod na klasické trati. Bojovali jsme o dobré umístění a můj Chevy byl dnes hodně rychlý. Po každém restartu jsem předjel dva až tři jezdce, ale na druhou stranu jsme ztratili několik důležitých míst v boxech. Od pátku jsme dosáhli velkého zlepšení, pro celý tým Panther a zvláště skupinu Rockstar je to smůla.“Foto: IndyCar MediaBPA sport marketing, a.s.
Ford Mustang je už desítky let ikonou, kterou pozná asi každý. Tentokrát se podíváme na ojetý kus z roku 2022, který nabízí to nejlepší z klasického amerického receptu - karoserii typu kupé, atmosférický pětilitrový osmiválec, manuální převodovku a v tomto případě i sportovní sedadla Recaro. Je to lepší volba než posledně testovaný kabriolet s automatem?
Máte-li rádi řízení a sportovní vozy, jistě dříve či později narazíte na otázku, jak skloubit tuto vášeň s tím, že čas od času potřebujete také prostornější auto. Toto BMW by mohlo být řešením, jedná se o velice schopný a rychlý stroj, který díky karoserii typu liftback hravě odveze i větší předměty či dvě děti. Jako vždy to však není tak jednoduché a je nutné dělat mírné kompromisy, jaké?