Tomáš Enge byl jedním z nejbojovnějších jezdců závodu IRL na okruhu ve Watkins Glen, v němž dokázal dohnat horší postavení na startu.
V posledním kole bojoval o šesté místo, po kolizi však havaroval a byl klasifikován na 13. místě. Třetí a poslední letošní závod IRL na klasických okruzích přinesl opět zajímavé souboje a Enge se znovu staral o napínavé momenty. Po 12. místě v kvalifikaci, kdy mu chyběla odjetá kola na suché trati, se po startu dral vpřed a rychle se probil do první desítky. Při poslední zastávce nešla ke smůle českého jezdce nasadit tankovací hadici, což znamenalo ztrátu kritický sekund. Ještě před poslední žlutou fází se probojoval na deváté místo, po zajetí zpomalovacího vozu nemarnil čas a postoupil na sedmou příčku. V posledním kole svedl souboj o šesté místo s vítězem kvalifikace Heliem Castronevesem. Tomáš vyjel před šikanou se svým vozem na levou stranu Castronevese, v nájezdu do první zatáčky však došlo ke kontaktu, po kterém narazil do zdi. Enge vystoupil z vozu nezraněn, ale zklamán z propásnutí šance na dobrý výsledek.
Tomáš Enge: „V závěru závodu jsem bojoval s Castronevesem, snažil jsem se ho předjet a zůstával co nejblíže za ním, abych měl menší odpor vzduchu. Po posledním restartu jsem vyjel vedle něj a dotkli jsme se. Nevím, jestli zatočil on do mě nebo já do něj, musím se podívat na opakované záběry, ale je to škoda pro nás i škoda pro Helia, protože ještě nedokončil závod na klasické trati. Bojovali jsme o dobré umístění a můj Chevy byl dnes hodně rychlý. Po každém restartu jsem předjel dva až tři jezdce, ale na druhou stranu jsme ztratili několik důležitých míst v boxech. Od pátku jsme dosáhli velkého zlepšení, pro celý tým Panther a zvláště skupinu Rockstar je to smůla.“Foto: IndyCar MediaBPA sport marketing, a.s.
Před třemi měsíci se společnost AURES Holdings rozhodla po 76 letech transformovat tradiční značku Mototechna do nové podoby. V Praze v ulici Kolbenova otevřela první polistopadovou samostatnou pobočku a značce dala nejen novou podobu loga, ale výrazně posunula na novou úroveň nabídku aut i služeb. To se ukázalo jako dobrý tah, protože tím zacílila na náročnější klientelu. Potvrzuje to i rostoucí NPS (hodnocení úrovně služeb od zákazníků) a vysoké hodnocení na Googlu. Doposud byla Mototechna součástí nabídky všech poboček AURES Holdings v Česku a na Slovensku. Do tří let plánuje Mototechna rozšířit nabídku na 2 000 aut a otevřít další pobočky nejen v České republice, ale i na Slovensku a v Polsku.
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.