Kolize odsunula Engeho na 13. místo

Enge, Tomáš
Enge, Tomáš, foto: IndyCar Media
ar1 26. září 2005 11:17
Sdílej:

Tomáš Enge byl jedním z nejbojovnějších jezdců závodu IRL na okruhu ve Watkins Glen, v němž dokázal dohnat horší postavení na startu.

V posledním kole bojoval o šesté místo, po kolizi však havaroval a byl klasifikován na 13. místě. Třetí a poslední letošní závod IRL na klasických okruzích přinesl opět zajímavé souboje a Enge se znovu staral o napínavé momenty. Po 12. místě v kvalifikaci, kdy mu chyběla odjetá kola na suché trati, se po startu dral vpřed a rychle se probil do první desítky. Při poslední zastávce nešla ke smůle českého jezdce nasadit tankovací hadici, což znamenalo ztrátu kritický sekund. Ještě před poslední žlutou fází se probojoval na deváté místo, po zajetí zpomalovacího vozu nemarnil čas a postoupil na sedmou příčku. V posledním kole svedl souboj o šesté místo s vítězem kvalifikace Heliem Castronevesem. Tomáš vyjel před šikanou se svým vozem na levou stranu Castronevese, v nájezdu do první zatáčky však došlo ke kontaktu, po kterém narazil do zdi. Enge vystoupil z vozu nezraněn, ale zklamán z propásnutí šance na dobrý výsledek.

Tomáš Enge: „V závěru závodu jsem bojoval s Castronevesem, snažil jsem se ho předjet a zůstával co nejblíže za ním, abych měl menší odpor vzduchu. Po posledním restartu jsem vyjel vedle něj a dotkli jsme se. Nevím, jestli zatočil on do mě nebo já do něj, musím se podívat na opakované záběry, ale je to škoda pro nás i škoda pro Helia, protože ještě nedokončil závod na klasické trati. Bojovali jsme o dobré umístění a můj Chevy byl dnes hodně rychlý. Po každém restartu jsem předjel dva až tři jezdce, ale na druhou stranu jsme ztratili několik důležitých míst v boxech. Od pátku jsme dosáhli velkého zlepšení, pro celý tým Panther a zvláště skupinu Rockstar je to smůla.“Foto: IndyCar MediaBPA sport marketing, a.s.

Stalo se
Testy aut
DS3 Performance Line Hybrid

DS3 Performance Line Hybrid – stylovka do města, která mi nesluší

Do další dlouhodobé recenze zavítal francouzský elegantní crossover, který díky svému sebevědomí nemá nejsnazší život. Naše testování bude mít dvě části – první bude z pohledu mého a druhá z pohledu mé ženy. Budeme mít stejné závěrečné hodnocení nebo se naše názory budou výrazně lišit?

Novinky
Kia Sportage (2026)

Kia Sportage (2026): Láká na facelift s Netflixem, hlasovým ovládáním a hybridem s předním náhonem

Facelift populárního korejského crossoveru Kia Sportage přináší kromě kosmetických úprav i technologický skok. Nový infotainment zvládne streamování videa, aktualizace přes internet i platby za parkování. Pod kapotou se objeví výkonnější hybridy s novou automatickou převodovkou a poprvé i plug-in verze s pohonem předních kol.

Novinky
BMW Speedtop

BMW Speedtop (2025) bere dech. Toto krásné kombi půjde skutečně do výroby

BMW na prestižním festivalu elegance u jezera Como představilo vůz, který bere dech. Nový model Speedtop navazuje na loňské koncepty a tentokrát nepůjde jen o výstavní kus – limitovaná série 70 vozů s osmiválcem pod kapotou míří do výroby. Design, luxus a výkon v unikátním shooting braku, který si ale běžný smrtelník nekoupí.

Novinky
Toyota Aygo X (2025)

Stylovější, silnější, úspornější. Toyota Aygo X z Kolína překvapila hybridem a technikou z Yarisu

Nejmenší model Toyoty dostal to, co u městských vozů nevídáme – silný full-hybridní pohon. Omlazené Aygo X nejen že výrazně posílilo, ale nově nabídne i techniku z větších modelů a lepší výbavu. A to všechno dál vyrábějí čeští dělníci v Kolíně.