Jarek Janiš poprvé v letošní sezoně vyhrál kvalifikaci a do zítřejšího závodu italského šampionátu F3000 vyrazí z pole position.
Italské podnebí nepřineslo v sobotu žádné překvapení, obě kvalifikace se odjely na suché trati. Stejně jako u předchozích závodů se o postavení na čelních místech rozhodlo hned v první kvalifikaci, protože dopoledne bylo opět chladněji a se vzrůstající teplotou je trať pomalejší. Janiš potvrdil výbornou formu ze včerejšího tréninku a hned svým prvním pokusem proniknul do čela, odkud ho nikdo ze soupeřů nedokázal sesadit. Český jezdec ani nemusel použít druhou sadu pneumatik, kterou ušetřil netknutou na závod.
Jarek Janiš: „Kvalifikace nemohla mít z našeho pohledu lepší průběh, vůz byl výborný a hned jsem zajel nejrychlejší čas. Potom jsme už vyčkávali na to, co předvedou soupeři. Odpoledne byla trať kvůli vyšší teplotě asi o sekundu pomalejší, takže jsme ani nepoužili druhou sadu pneumatik, což by mělo pro závod přinést výhodu. Důležité bude po startu projet bez úhony první šikanu, pokud se to podaří, budeme mít velkou šanci na vítězství.“
Zdroj: www.jaroslav-janis.czFoto: Auto News Network
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?